Az egyre nehezebbre forduló piaci helyzet, a kerozinárak folyamatos emelkedése mellett hónapokon belül tőkeemelésre lehet szüksége a Malévnak – írta a Magyar Hírlap még június közepén, ám a tulajdonos Airbridge Zrt. nem osztotta a nézetet, hiszen az akkoriban tartott közgyűlés nem is tárgyalt a tőkeemelésről, mondván, hogy a vállalatnak nincs szüksége friss tőkére.
Márpedig nagyon úgy tűnik, hogy mégis van, ugyanis a napokban én már Malévos belső körökből hallottam, hogy egyáltalán nem megy a szekér. Forrásom azt mondja, ha így megy tovább, a légitársaság hamarosan letérdelhet, ezért a tulajdonosok és a vezetőség már folyamatosan állami szerveknél kopogtat segítségért.
A Malév menedzsment állítólag nemrég Veres Jánossal egyeztetett arról, hogy az állam milyen módon lehetne a cég segítségére, miközben az orosz tulajdonos már az orosz politikai elitnél lobbizik támogatásért.
Ennek fényében kicsit furcsa, hogy a légitársaság bejelentette: üzemanyag-hatékonyabb gépekre cseréli le a regionális flottáját: 2008-tól négy használt, 2012-től pedig négy új Bombardier Q400-as áll forgalomba, valamint a cégnek további 4 gépre van opciója 2013-as szállítással. Általában nem csőd szélén álló cégek szoktak újabb repülőgépeket vásárolni, de persze minden előfordulhat.
Utolsó kommentek