BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2010.03.11. 16:05 Dr. Justice

Szijjártónak megint fogalma sincs, miről beszél

A róla elérhető nyilvános információk alapján Szijjártó Péter a Közgázon végzett, közgazdász diplomája van. Ettől még persze lehet olyan sötét, hogy az eső is mellé esik, de inkább arra tippelünk, hogy elvesztett valami hülye fogadást, ezért kénytelen egész estés, szélesvásznú hülyeségeket nyilatkozni (mondjuk azt is tudjuk róla, hogy soha életében egy korty alkoholt sem ivott, ami drámaian csökkenti a furcsa fogadásokban való részvétel valószínűségét).

Nyilván ezerszer elátkozta már a pillanatot, amikor kijelentette, „bármiben lefogadja, hogy Mesterházynak soha nem volt személyije Don Diego de la Vega névre”, de nem volt mit tenni, ha már egy szóvivő sem tartja meg a szavát, akkor csak az apokalipszis következhet. Szóval Szijjártó „Közgazdász” Péterünk ismét kiállt, és közölte, hogy „elképesztő”, ahogy a KSH a kormány utasítására a katasztrofális GDP adatot is növekedésnek állítja be.

„Sokáig gondolkodhattak a statisztikai hivatalban, míg egy ilyen teljesen abszurd koordináta-rendszert ki tudtak találni" - tette hozzá Sz.”K.”P., de sajnos tovább már nem árnyalja az MTI tudósítása, hogy a (magát) egységsugarú (-nak beállítani kénytelen) szóvivő miben látja a koordináta-rendszer abszurditását. Az egy dolog, hogy Péter nemzetközi kapcsolatok és sportmenedzsment szakon végzett, így számokkal lehet, hogy több féléven keresztül is legfeljebb oldalszámozás formájában találkozott, de általános iskolába csak járt szegény. Mert a koordináta-rendszert ott tanítják.

De nézzük csak ezt az „abszurd” grafikont, ami miatt bölcshomlokú közgazdászunk offenzívát indított a KSH ellen (a jelölések kizárólag Sz.”K”.P. kedvéért kerültek rá, nem nézzük ennyire hülyének az olvasóinkat). A legutóbbi negyedévben van egy bődületes mínusz növekedés, ami egy kicsit kevésbé mínusz a még bődületesebb mínusznál, ami előtte volt. Szijjártó ebből azt szűrte le, hogy a KSH boszorkánykonyháján kitenyésztettek valami újfajta grafikont, pedig ez a típusú grafikon éppen huszonötödszörre szerepel a KSH hasonló jelentéseiben.


Kattintásra nagyobb lesz az okosság

Petyát nyilván összekavarták ezek a furcsaságok, negyedéves, év/év, ennyi százalék, annyi százalék, abszolút értelemben csökkent a csökkenés üteme, azaz nőtt a növekedés, de még így is csökkenés maradt. Fene se tudja ezt követni, csak látszik, hogy felkonyul a vonal vége, hát nyilván növekedést akarnak hazudni a világ vége kellős közepén. Sebaj, a diploma már megvan.

Azt is érdemes azért kiemelni, hogy a KSH is lemaradt kicsit saját magáról. A grafikonon ugyanis pont egy olyan (szezonális és naptárhatásoktól is megtisztított) GDP-mutatót sikerült ábrázolniuk (-5,3 % a negyedik negyedévben), amiről a környező szövegben egy betűnyi említés sem esik (csak a gyorstájékoztató legvégén), viszont jól láthatóan eltér a -4, illetve -4,1 százalékos év/év alapon bemutatott negyedéves és a -6.3 százalékos éves GDP-változástól is, amiről a szöveg elején szó van. Ami nem jelenti, hogy bármelyik szám valótlan lenne, csak más a számítás módszere.

Talán ezt szúrta ki Szijjártó Péter, csak nem bírta értelmesen szavakba önteni a felfedezését?

62 komment · 2 trackback

Címkék: fidesz válság gdp szijjártó péter portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr751831616

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Feljelentés Hágába! (Szigorúan terjeszteni!) 2010.03.11. 18:54:48

International Court of Justice Banki Adósok Érdekvédelmi Peace Palace Szervezetének2517Kj The Hague Képviseletében The Netherlands Kásler Árpád (elnök)5711 Gyula, Fehér-Körös u. 69.Magyarországemail:kaslerarpad@yahoo.comTisztelt Hágai Nemzetközi Bírósá...

Trackback: OMG Járai 2010.03.11. 17:02:32

Nyugtassatok meg, hogy Járai nem lesz sem pénzügyminiszter, sem jegybankelnök a következő politikai ciklusban. Amit ugyanis a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének tegnapi találkozóján előadott, az már nem fizetett politikai hőzöngés, hanem ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soproni1 2010.03.11. 16:12:16

8 éve nincs rendes munkahelye.Az már felőrli az ember idegrendszerét.

Gerendás János · http://prokontra.blog.hu 2010.03.11. 16:18:19

a politikai közbeszéd színvonala meg csak süllyed, süllyed... Szomorú, hogy ilyen dolgok elhangozhatnak egy kampányban, úgy hogy egy FN.hu is komment nélkül, copy-paste-el lehozza az MTI-től átvett szöveget...

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.03.11. 16:19:35

@Gerendás János: nem véletlenül nem saját cikket linkeltem, eszünk ágában sem volt kitenni :)

Utó Pista 2010.03.11. 16:23:46

Sose bíztam olyanban, aki nem iszik alkoholt. (nem szószerint)

Humphrey Bogart

dr. Sigmund Fraud 2010.03.11. 16:30:41

@Utó Pista: Én tényleg nem bízom ebben a fajtában. Szó szerint.

fluxation 2010.03.11. 16:47:28

Szijjártó? Az egy buta robot. Egy korty alkoholt nem ivott soha? Vagy hazudik, vagy hülye.

yafet 2010.03.11. 16:50:21

Ez a fasz is csak arra jó, hogy Lendvai Ildivel szócsatát vívjon!

Az adómért kicsit többet várnék mint, hogy belefröcsögnek a kamerába, jól megaszondják egymásnak és kész.

Ja, és a képviselői költségtérítés felmarkolását sem tekintem a" közjóért történő munkálkodásnak".

Kissé nyersen fogalmazva: ingyenélő fa..szopó, köcsögök....

neomodel 2010.03.11. 17:00:55

Ha egy ilyen társulat, mint a Fidesz (már régóta Ödesznek hívom - Örek Diktátorok Szövetkezése), szóval ha ez az egyébként teljesen lúzer banda, akik korábban már két alkalommal sem kellettek az istenadta népnek, most mégis megkapja a lehetőséget a hatalom megragadására, akkor elsőkörben a rájuk voksolók fognak nagyon de nagyon de nagyon meglepődni. Főleg azon, hogy ezt követően minden nagyon szépen fog javulni, nagy nagy rend is lesz, szíjjártó nemecsek péter szerint a parlagfüvet is teljesen ki fogják irtani, csak könyörgöm kö a kövön is maradjon, ha lehetséges.

McNulty3232 2010.03.11. 17:11:31

Az "igen objektív" kommentekhez gúnyolódás nélkül csak a következőket tenném hozzá. Lehet h. Sz-nak ebben az esetben nem volt igaza, de aki ismeri a KSH belső viszonyait az tudja, h. a Hivatalban nem a pártatlanság és a szakmai függetlenség volt a követendő minta (elvárás) az elmúlt években.

Lordofearth 2010.03.11. 17:19:42

Vegyétek már éstre...ami magyar az csak szar lehet

neomodel 2010.03.11. 17:22:34

@McNulty3232:
Felcsigáztál, beszélj ezekről a belső viszonyokról nekem pár mondatot ami a KSH ban uralkodik. Nyilván van róla konkrét infód, a rébuszokat dobjuk sutba és lebbentsük fel a fátylat arról a kollaboráns tevékenységről ami itt zajlott, gondolom csak az elmúlt 8 évben volt ez gyakorlat, előtte nem. Az pedig, hogy egyik legkedvencebb péteremnek lehet, hogy most nem volt igaza....annyit, hogy péteremnek még életében nem hagyta el egyetlen igaz mondat és logikus szókombináció az ajakát.

..hydro.. 2010.03.11. 17:23:08

nem vagyok közgazdász, de ha jól értem ha van egy pohár vizem ami alul lukas és csöpög belöle ki a víz, és ha most lassabban csöpög belőle ki attól még csökkenni fog a szintje nem?

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.03.11. 17:25:59

@..hydro..: pontosan. a KSH meg leírta és lerajzolta, hogy mennyi víz csöpögött eddig ki, és most milyen ütemben csöpög. Sz.P. meg elkezdett óbégatni, hogy a KSH azt állítja, hogy már befelé folyik a víz a pohárba, nem kifelé. pedig ez sehol nem volt leírva, lerajzolva...

neurotikk! (törölt) 2010.03.11. 17:32:15

Amugy kozgazt vegezni nem nagy ugy, a tulpartrol neha neha atvetodik egy egy hallgato aki veletlenul hamar befejezte a vizsgaidoszakot es poen kedveert meg letesz egy ket vizsgat pluszban mig lenduletben van. Azzal szoktak heccelni kozgazos hallgato haverjaikat, hogy ha lesz egy szabad hetvegejuk elvegzik a kozgazt is.
De komolyan, volt csoporttarsam gondolta egyszer, utolso ev elejen ha jol emlekszem, hogy de jo poen lenne ha lenne egy masik diplomaja is, hat beiratkozott kozgazra, atment vizsgazni mikor befejezte a hazikat. Nem sikerult, persze, azert tanulni nem artott volna, na de igy is megvolt IQ-bol harom vizsgaja. Mondjuk azzal is elcseszte, hogy be akarta panaszolni a tanszekvezetonel a vizsgaztato sracot aki nem akarta atengedni - mellesleg teljesen jogosan : ) -, csakhat nem nezett utana, hogy a tanszekvezeto az a srac maga. Innentol inkabb mas eletcel utan nezett. Lett volna meg par vizsga azon a tanszeken kesobb, nem nezett ki sok jo neki ezek utan.

Na mindegy, igazabol azonnal elnezest kerek a kozgazdaszoktol, valojaban okos emberek ok, becsulom mikor jo munkat vegeznek, nem kell komolyan venni a piszkalodasaimat, de tenyleg, csak hat ha ilyen bociszemu bamba automata is kaphat diplomat, az nem vet jo fenyt az intezmenyre.

c 2010.03.11. 17:52:05

Ezeket az embereket mi tenyésztjük ki.
Közülünk valók. A jelek szerint ennél nincs jobb...

Erre vagyunk képesek. Szijjártó, Gyurcsány. Mindkettő közgazdász, diplomás. Az ország krémje.
Aztán csodálkozunk, hogy a szarban dagonyázunk?

Megérdemeljük.

rossgeller 2010.03.11. 17:54:39

elkapott a buzgalom, hogy mégis hogyan lett ezzé ez a kedves férfi. Nos, látogassatok el a www.szijjartopeter.hu/privat.html oldalra, ami imigyen kezdődik:
Életem rövid története, szubjektív előadásban.
Ezután az egész E/3 személyben íródott. Tehát mégis robot.

tuono 2010.03.11. 18:02:19

humennyire de jó lesz itt nekünk, ha ez a fogalmatlan demagóg banda trónra kerül.

Spermahajder 2010.03.11. 18:07:23

Sajnos sokak által kedvelt Péterünk egy közepes képességekkel megáldott papagáj, ennek megfelelően kell értékelni.

huszszalategytizesert (törölt) 2010.03.11. 18:07:24

petike magyarosithatna a nevet szargyartora es akkor beszedes neve lenne a fidesz szovivonek. :D

Öreg Sam 2010.03.11. 18:46:57

Péterünk egy "robotzsaru",hát Istenem....néha melléüt :)
Alighanem azok a hibások,akik programozták.

Dr.G 2010.03.11. 18:49:33

Hajrá hAGYÓ! Ő egy igaz ember!

Gerolsteiner 2010.03.11. 18:59:59

Ha Oszkó, a pénzügyminiszter is lehet pongyola (igaz csak egy blogon), akkor Szíjártó miért nem?
greyhound.blog.hu/2010/03/11/breking_a_penzugyminiszter_valaszolt_a_mi_eveink_re

venszivar 2010.03.11. 19:02:58

Jön az újabb nagy csapat !!! A 3/4-e
olyan hülye mint a segg,de jól sőt na-
gyon jól megélt eddig is , most meg
sokkal jobban megfognak. A krém meg
ügyesen "okosan" milliárdos lesz !!!
Ahhoz lesz eszük. Közbe meg sírnak,
hogy romokban a Haza , de a volt s az
új tetvek dőzsölni fognak. Csak meg ne
szakítsák magukat miértünk. Azt nem
venném a lelkemre !!!

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.03.11. 19:03:18

@Gerolsteiner: ki mondta, hogy lehet? ha ő is hülyeségeket beszél, az is gáz.

Wallstreetbull 2010.03.11. 19:29:38

@Beela: Rohadj meg :) Amúgy teljesen igaz amit írsz. De azért ez fájt.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.03.11. 19:50:09

Bár robot lenne minden politikusunk(mondjuk ne egy ilyen rossz mosógépszoftver legyen az agya helyén, ami csak fröcsögni tud, mint Petinél).. Sokkal olcsóbb lenne a tartásuk és károkat se okoznának. Ráadásul a robotipar fellendülne, a következő választásokra az új politikusok már nem drága japáb robik lennének, hanem olcsóbb, de nem rosszabbminőségű kínaiak. Nyolc működési év után pedig lehetne vinni bezúzatni őket, ami ünnepnap lenne.. Ejj, de szép lenne.

korxi 2010.03.11. 19:59:18

@Gerolsteiner: Ez nem pongyolaság volt Szíjjártótól. Nem az a kategória.

Rwindx 2010.03.11. 20:01:48

"Ettől még persze lehet olyan sötét, hogy az eső is mellé esik" Ez jó, ezt még nem hallottam :D

Érdemben vizsgálva a posztot, azt mondom ha grafikonilag nézzük akkor maximálisan igazad van, viszont ha esetleg szijjártó arra gondolt hogy széles néptömegek számára ez növekedésnek tűnhet, abban neki van igaza.

Hozzáteszem kételkedésemnek adnék hangot hogy ilyen grafikonokat széles néptömegek néznének, ugyanis ha mindenki tájékozódna és nem aktuális hazugságokat hinne el, akkor az elmúlt 8(((20)60)100) év katasztrófájának nagy részét elkerülhettük volna.

regression 2010.03.11. 20:17:57

@Beela: Nekem két doktorandusz társam most felvételizett fogadásból Közgázra -- egy konkrét tárgyat (nem emlékszem mit) kell letenniük a fogadás szerint. Kíváncsi vagyok mi lesz belőle :)

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.03.11. 20:48:06

Off, de azért reagálok a sávolyi motormarha pályára.

Szóval igen, az a Grupo Milton egy jó társaság. Kissé maffiaszagú elnökség és ugye az a szuper, hogy mszp és fidesz is jó barátok vele.

Bár tévedés ne essék, az LMPnek is csak az a baja, hogy őket le se fizetik, mert minek..szóval irígyek :)

kis pittyegő barátságos zöld mütyürke 2010.03.11. 21:13:21

hát igen, én eddig sem az eszéért szerettem ezt a gépsrácot, igaz, másért sem.

asszem a Tóta W. írta egyszer, hogy szerinte Szíjjártó szabadidejében egyeseket és nullákat írogat egy kockás füzetbe.

beszélő 2010.03.11. 21:21:57

Eddig az országot jogászok és közgazdászok igazgatták.
A mérnököket és egyéb természettudományokat tanult koponyákat már az Antal kormány kiiktatta a közéletből, amikor 1990-ben a gazdasági élet egyik legfontosabb ágazatát felügyelő, irányító, szervező, fejlesztő minisztériumát az ÉVM.-t kihagyta a kormány struktúrából.
Azóta az építőipar, a környezetvédelem a település fejlesztés ......stb. egyre inkább nem létezik, és az ide kapcsolódó sok munkahely, amely a munkából megélni akaró képzetlen embereknek is megélhetést biztosított.
Ameddig ennek az ágazatnak a tárcai megfelelőjét oda való szakemberekkel nem rekonstruálják, nem hogy a hibákat nem fogják kijavítani ezen a téren, de jelentős részét meg sem találják.

sorokinV 2010.03.11. 22:11:57

Én értem ám miről van szó:
Növekedés csökkenésének növekedése megfordult az utolsó negyedévben és mivel a csökkenés rohamosan csökken ez több, mint biztató, a végén addig csökken a csökkenés, hogy növekedés lesz belőle!
Mindezt negatív tendenciaként értelmezni vagy a GDP szűkülésének - több mint ostobaság.
:D

yotta 2010.03.11. 23:01:40

Elnézést, de én tényleg nem értem, mi a baj Szijjártó kijelentésével?

Ha az az ótvaros grafikon a "GDPvolumenváltozásait" mutatja, akkor a tényleges GDP mindaddig nem növekedhet, amíg a görbe az "X" tengely alatt tartózkodik, nem?

Vagyis ha a GDP csökkenésének üteme egyre lassul és miután visszatér az "X" tengely feletti pozitív sávba, beszélhetünk újra növekedésről. Vagy mégsem?

korxi 2010.03.11. 23:11:23

@Rwindx: "viszont ha esetleg szijjártó arra gondolt hogy széles néptömegek számára ez növekedésnek tűnhet, abban neki van igaza."
De széles néptömegek nem nézik ezt a grafikont.IIde tökéletesen érthető, ha azt mondjuk: csökken a gazdi, de nem olyan gyorsan, mint tavaly csökkent.
Ez a grafikon pont azoknak készült akik széles néptömeg átlagtagjánál (kicsit) profibban, konkrét számokkal, de könnyen és gyorsan gyorsan át akarják tekinteni.
Ez még mindig nem valami magas mérce, de Szíjjártónak már nem kellett volna belenéznie, ahogy azt a nyilatkozata példázza.

Egyébként asszem ez nem a GDP alakulásának, hanem a GDP alakulás deriváltjának a grafikonja.

korxi 2010.03.11. 23:17:53

@yotta: uh vazz. végül is szíjjártónál azért jobban veszed le a lényeget. Igen, a plusz az gazdasági növekedés, a mínusz meg gazdasági visszaesés.
Szíjjártó kijelentésével az a baj, hogy szerinte növekedést hazudnak. De grafikon a felkunkorodás végén is MÍNUSZ kettőn áll, tehát senki nem hazudja azt, hogy most növekszik a gazdi.

yotta 2010.03.11. 23:27:46

@korxi: OK! Akkor rendben van, de hol mondja Szijjártó, hogy növekedést hazudnak? Megnéztem a Fidesz honlapot, de ott azt mondja, hogy most 4% a csökkenés és 6,9 volt 2009-ben.

Illetve abból a szempontból tényleg "trükkös" a görbe, hogy a negatív tartományban történt csökkenés utáni emelkedést (felkunkorodást) simán növekedésnek lehet láttatni (hazudni)...

korxi 2010.03.11. 23:51:05

@yotta: te most arról beszélsz, hogy aki nem tudja, hogy ott a 2-es előtt az a vízszintes vonalka mínuszt jelent, akkor annak "trükkös" a görbe.
de erre csak azt lehet mondani, hogy akkor az illető (mint pl szíjjártó) ne nézegesse ezt a grafit, hanem nézze inkább a győzike sót.

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.03.11. 23:52:51

@yotta: ugyanabban a nyilatkozatában, így:
"Szijjártó a KSH-t is bírálta, mert úgy látja "elképesztő", ahogy dolgoznak. "A hivatal ugyanis "kihozott" egy olyan grafikont, amelyen a tragikus gazdasági visszaesést növekedésként tudja láttatni. Sokáig gondolkodhattak a statisztikai hivatalban, míg egy ilyen teljesen abszurd koordináta-rendszert ki tudtak találni" - vélekedett." (MTI)

@korxi: nem derivált, a grafikon azt mutatja, hogy az adott negyedév alatt megtermelt bruttó hazai termék mennyivel tér el a megelőző év ugyanazon negyedéve alatt megtermelt GDP-től

Rwindx 2010.03.11. 23:59:10

@korxi:
"De széles néptömegek nem nézik ezt a grafikont."

Hmm, hmm... Mintha a hozzászólásom második részében én is ezt írtam volna, remélem most nem vitatkozni akarsz...

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2010.03.12. 00:09:45

én utálom az emeszpét is, de ezt a csávót különösen.
Viki láncos kutyája, aki ugat, ha valaki elmegy a kerítés előtt. szánalom lehet így élni... bár... mondjuk biztos megfizetik.

yotta 2010.03.12. 00:18:44

@Dr. Justice: MTI, értem, ebben az esetben viszont a túlságosan szigorú blogbejegyzést hadd tompítsam Szíjjártó védelmében: kijelentése nem jelenti azt, hogy akármelyik szám, vagy a görbe ne lenne valós, vagy ennyire tudatlan (legalább is most nem) volna, csupán tett egy politikai nyilatkozatot, amelynek részelemei igazak, egészében meg hamis. Igaz, mert tényleg bele lehet láttatni a növekedést, viszont évek óta ugyan ezt a grafikont bővítgeti a KSH, tehát nem speciálisan a mostani időszakra agyalták ezt így ki.

Dmitri 2010.03.12. 02:39:16

Mr. Szijjártó minek nyitja ki a száját, ha fingja nincs az egészhez. Ja, megvan. Mert jól át lehet cseszni vele az embereket. Még aki ért a matematikához, az is deriváltfv.-nek nézi rajzolmányt, holott negatív GDP-t nem lehet előállítani. (Mondjuk én csak egy szaros fizikus vagyok [igazából még az se], szóval lehet, hogy létezik negatív GDP) Egyébként Péterünknek valahol igaza van, tényleg nő az utolsó negyedévben a GDP, ha két doboz gyufát meg egy lufit gyártottunk volna, még akkor is nőne. Egyébként jó ez a szisztéma, kellett pár perc mondjuk, amíg felfogtam, hogy miért ez a legbeszédesebb grafikon.

Dmitri 2010.03.12. 02:46:55

Ja, még egy kérdés. Az adott negyedévekben előállított GDP kb. hasonló mértékű? Csak azért kérdezem, mert, ha nincs így, akkor elég hülye következtetéseket lehet levonni. Pl. vegyük a következő példát: az első negyedévben 100 Ft-nyi, a másodikban 10 Ft-nyi, a harmadikban szintén 10 Ft-nyi, a negyedikben meg 200 Ft-nyi GDP-t pakolunk össze. A következő évben ez úgy alakul, hogy: I: 105 Ft, II: 5 Ft, III: 2 Ft, IV: 210 Ft. Akkor a grafikon 5%-ról lezuhanna -50%-ra aztán -80%-ra utána meg felmenne 5%-ra. Mindnenki fosik, már hallják a négy lovas patájának dobogását, holott összességében nőtt a megtermelt GDP. Szóval mégse annyira fasza ez a grafikon :D (laikusoknak persze)

dorkoka 2010.03.12. 03:22:51

Ennek a cikk írónak bevernék egyet a búrájába, persze megmagyaráznám az érzéki csalódását. Amit a bőrén érez az az alacsony iskolai végzettségéből fakadó frusztráció.

Dmitri 2010.03.12. 03:29:26

@Dmitri: Ja bocs, tévedtem, lehetne derivált fv. grafikonnak is nézni. Mea culpa. Kicsit fáradt vagyok már : ) (Tudom, feleslegesen pofázok én is baromságokat, mint Sz.”K.”P)

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.03.12. 08:15:02

@Dmitri: ingadozik a GDP az egyes negyedévek között, de nem ilyen extrém mértékben, mint a te példádban, ami nyilván egészen szélsőséges értékeket eredményez. Azt is vedd észre viszont, hogyha a saját példádban minden negyedévet az előzőhöz viszonyítanál, még durvább értékeket kapnál, tehát a megegyező negyedévek összehasonlítása éppen, hogy simítja ezt a szezonális ingadozást

Robis 2010.03.12. 08:27:04

Szíjjártó, végigbekkelte az egyetemet a haverjaival, átrugdosták a vizsgákon, és kész. Összeadni-kivonni nem tud. Ha politikus akarsz lenni, nem kell ész hozzá, csak hajlékony gerinc, erős gyomor és pajkos nyelv. Miért nem lett közgazdász. Mert sík hülye a srác.

Vihren 2010.03.12. 08:32:06

Az MSZP 8 év alatt tönkre tette az országot.
Itt az idő hogy az ország tegye tönkre az MSZP-t.
1 nap alatt...
2/3 és viszlát rohadt tolvajbanda!
Hajrá Fidesz

Vihren 2010.03.12. 08:33:21

Prof.Dr.Justice neked pedig marad a mandiner.hu-n hogy bloggolhassál szoci barátaidnak :)

Mercyful Fate 2010.03.12. 08:40:30

na megvan a napi jobboldal fikázó kitett blog indexen.:D
cumi van szocik,1 hónap múlva takarodó.:D:D:D:D

mojszipupi 2010.03.12. 09:00:32

Én nem a nyilatkozatait fikáznám pusztán a hideg kiráz amikor farmerben meg pulóverben kiáll sajtótájékoztatót tartani. Ennél komolytalanabb már nem lehet. Ja de igen. Akkor ha emellé még óriási blődségeket halálos meggyőződéssel állít

Günsergebirge 2010.03.12. 09:45:38

Bezzeg Gyurcsány, Zuschlag, Hagyó és a többiek OKOS, TEHETSÉGES, IGAZ emberek!

Az MSZP politikusainál van a bölcsek köve! Azért (is) ilyen jó a gazdasági helyzet az elmúlt nyolc évben.

Szollár Domi sokkal értelmesebb ember!!!!
Éljen a PÁRT!

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.03.12. 10:38:40

@Vihren: látom, hogy magadtól túl csökött vagy ahhoz, hogy rákattints a nickemre, és megnézd, milyen posztokat írtam eddig, de tessék, itt a link: blog.hu/user/166655 Kattints rá, hogy hol, mikor, mit írtam le. Jó olvasást.

korxi 2010.03.12. 14:50:29

@Dr. Justice: Nem arra gondoltam, hogy az egyik berajzolt görbe a másiknak a deriváltja. Hanem, ha egy MÁSIK grafikonra berajzolod a GDP nagyságának alkulását, akkor azon most is lefelé fog lejteni a görbe. Csak nem olyan meredeken, mint negyed évvel korábbi állapotnál.
Ez a grafi annak a deriváltja.

@yotta: "viszont évek óta ugyan ezt a grafikont bővítgeti a KSH, tehát nem speciálisan a mostani időszakra agyalták ezt így ki. "

Meg nem is a magyar KSH "agyszüleménye " ez. Minden országban, a növekedésnek és a csökkenésnek is nézik az ütemét ("meredekségét") is. És ábrázolják grafikonon is.
A KSH ezt konkrétan nem MSZP pártutasításra csinálta.

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.03.12. 15:10:59

@korxi: értem én, ezért mondom, hogy nem derivált, hanem láncviszonyszámok sorozata, ami a megfelelő bázisviszonyszámok (a GDP-index) közötti különbséget mutatja. Ahhoz, hogy derivált legyen, ismernünk kellene pontosan a GDP-t kirajzoló függvényt, ami ugye nem áll fent, csak diszkrét megfigyeléseink vannak, szóval nem annyira egzakt a sztori, hogy deriválgatni, integrálni lehessen ezeket a görbéket. De való igaz, hogy a fenti ábra azt mutatja, hogy az abszolút értelemben (vagy egy rögzített év százalékában) ábrázolt GDP chart továbbra is csökken, csak nem olyan ütemben.

Öreg Sam 2010.03.12. 19:31:01

@Vihren:
Szép hozzászólás a témához,gratula!
Zsidó-komcsi-libsi kifejezések mikor jönnek?
Én kivárom,benned lehet bízni...

heima (törölt) 2010.03.13. 00:40:43

miért kell ilyen szart a portfolio.hu-n linkelni?

EU 2010.04.06. 23:53:53

Kedves MSZP-s elvtársak, én a helyetekben szépen befognám az orcámat és kussolnék, mint sz*r a fűben. A dilettánst pártotok és hipermegaszuper vezetőitek, élén a papagáj Gyurcsánnyal szépen "megcsinálta" a nagy semmit, illetve a szép kövér minuszotokat. Lopnak, sumákolnak, csúsztatnak - saját maguk bevallották. Hol van ilyenkor a józan paraszti eszetek?

Nem értem, hol voltatok az elmúlt 8 évben? Aludtatok? Toljátok már félre a vörös zászlót a szemetek elől!

Istenem, mennyi sötét és nyomott ember van szabadlábon...

Az MSZP nem 20%-ot, hanem max 2%-ot érdemelne meg a választásokon. Elképesztő, hogy 5 emberből 1 még mindig az agymosottság állapotában él - felfoghatatlan, hol van ilyenkor a józanság.
Ki kell tolni a seggeteket egy kicsit külföldre, pár napra szétnézni és akkor lesz viszonyítási alap.

Reménytelen bagázs.

biroj 2010.04.14. 11:47:23

A grafikonból nekem világos, hogy 2001-ben az EU átlag feletti a magyar növekedési ráta, viszont 2006 végétől az EU átlag alá esik. Ebből is világos, hogy hazugság, miszerint a szegény védtelen, nyitott magyar gazdaságot a világválság tette padlóra, addig konvergáltunk. Egy frászt. Miért nem beszélt erről Szijjártó?

naneee3 2010.04.15. 16:44:02

@dr. Sigmund Fraud: @mojszipupi:
Még 1-2 nap és öltöny, nyakkendő, kultúrált tájékoztatás. Emlékek törlendők!!!
süti beállítások módosítása