BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2009.04.13. 09:03 noagent

Állami támogatást kér a SZIGET

Míg a fesztivál az utóbbi két évben büszkén hirdette, üzleti alapon oldja meg a szervezést, idén megint a Miniszterelnöki Hivatalhoz fordultak, hogy támogatást kapjanak a központi költségvetésből. Az egész költség öt százalékát kérik az államtól: az idei költségvetés várhatóan 2,7 milliárd forint környékén lesz, azaz körülbelül 135 millió forintot várnak – írta az index cikke. Pontosan miért is kellene kell állami pénzből támogatni a szigetet? Miért nem lélegeztetőgépre költjük a pénzt?

Értjük mi a logikát, ami Sziget állami támogatásának kérdése mögött állhat. 135 millió forintért cserébe az állam hatalmas mértékű adóbevételre tesz szert, jönnek a külföldiek, jönnek a turisták. Mi az az 135 millió forint, a potenciális állami bevétel mellett? Ugyanakkor a másik oldalról nézve, miért is adna az állam pénzt, ha az adóbevétel 95%-a így is úgy is biztosan megvan. A Sziget lassan egy 20 éves üzleti vállalkozás, amelyben egy tőzsdei cég is látott fantáziát és megvette egy részét. Az idei év biztos nehéz lesz. Gyenge forint, gyenge szponzoráció, még azt is elhisszük nullszaldósból hirtelen váltással az év üzletemberévé avanzsált Gerendai Károlynak, hogy idén veszteséges lehet a biznisz, ha szerencsétlenül alakulnak a körülmények. Ez egy üzleti vállalkozás, elképzelhető, hogy idén veszteség lesz, de azért csinálják, mert úgy látják, hosszú távon is van benne profit. Ha úgy látják, hogy rossz, akkor hagyják abba (a piaci rést úgyis betölti valaki más), de ne állami pénzért kuncsorogjanak. Magyarországon sok ezer, tízezer olyan vállalkozás van, amely számára 2009 lényegesen rosszabb lesz, mint 2008. Embereket kell elküldeni, veszteségesek lesznek, de nem kapnak dedikáltan pénzt az államtól, az év üzletembere által vezetett Szigettel miért kellene kivételezni. Bár lehet, hogy Magyarországon ezt a címet is úgy adják, hogy kell hozzá jó állami kapcsolat, hiszen Demján Sándor is most kapott 25 milliárdot az orosz lottóbizniszre. Félreértés ne essék, nagyon szeretem a Szigetet, alapból vagyok az állami támogatások ellen, mert torzítják a versenyt és az egész gazdaságot.

Arra nem is merek gondolni, hogy az állami támogatás kérése és a Sziget Econetnek történő eladása között összefüggés van. Az Econet több részletben veszi a Szigetet, maga az adásvétel és az ár is jelentős mértékben függhet az eredményességtől (több éves tranzakciók esetében valamelyik eredménysor szorzásával állapítják meg az árat), az állami 135 millió forint ebben nagy szerepet játszhat.

Szóval ne kapjon a Sziget 135 milliót, főleg olyankor nem, amikor megszorításokról, munkanélküliségről és egyre fokozódó mélyszegénységtől szól a történet, s ez nem populizmus. A 135 millió nem túl sok az államnak, de sok kicsi sokra megy és a Sziget léte sem ezen az 5%-on múlik.
 

74 komment · 1 trackback

Címkék: üzlet sziget támogatás állami portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr901061990

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kifordított ország 2009.04.13. 13:15:12

Normálisan kezeljük a "válságot"?Az interneten terjed mostanában egy kis számítás, ami felettébb érdekes... Miért is tömjük a bankok zsebét? Ráadásul eredmény alig mutatkozik. Azon kívül millió közgazdász megmondta, hogy nem a jelenlegi rendszert kellene…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rait 2009.04.13. 09:12:00

Menjenek már a kurva anyjukba az állami támogatásból nyúlt magán profittal, igénytelen köcsög Gerendai utána teszi magát Balin!
Megint milyen zenekarokat hoznak? Húzzanak el!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.13. 09:26:32

Tuti megkapják, és lesz fasza rassziszmus ellenes nulladik nap .... hiába, a jó kapcsolatok ....

Pepe masnit köt (törölt) 2009.04.13. 09:28:52

Hogy nem ég le a fejéről a bőr "nullszaldó" vazz, ezt ki hiszi el neki?

Én is szeretnék állami támogatást, nekem elég lenne úgy 25 misi. Kérlek, szavazzátok már meg.

Remélem, ha Gordonka jön, nem kap senki 135 milliót sátorépítésre.

rexter 2009.04.13. 09:31:41

soha nem volta szigeten, szerintem tök menő vagyok. :)

BkSp 2009.04.13. 09:32:07

emeljék a jegyárat. úgyse jár már nagyon magyar...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.04.13. 09:38:42

így is van...
a köcsög forma 1-re mijért fordítanak _milliárdokat_???
mióta is megy a magyar forma 1??
hogyhogy nem nyereséges a forma 1??
mijért nem szervezik ki a forma 1-et a gecibe, egy olyan országba, ahol már euró van??

Sabbito 2009.04.13. 09:51:46

minden kommentezőnek igaza van de azért:Kellemes Húsvéti Ünnepet NEKTEK! ;)

PuruttyaIrto (törölt) 2009.04.13. 09:56:21

Gerendai a tavalyi balaton sound-on a kis Range Rover terepjárójával menőzött a pórnép között a VIP parkolóban. Adja el a picsába a terepjáróját, és fektessen a jövőjébe. Mocskos kis féreg.

Ráadásul a produkciói egyre szarabbak. A sziget valaha úgy 10 éve még jópofa volt, de kb. 5 évvel ezelőttől már egy rakás szar. Bunkó biztonságiak, por, sár, ótvar hangosítás, pitiáner zenekarok, vagy ha menő zenekar, akkor is pitiáner előadással jön.

Azért mert sok adóforintot hoz esetleg, akkor miért kéne adókedvezményt kapnia? Akkor nekem is adjanak, mert nekem is sok az adóm.

indapass90210 2009.04.13. 09:57:38

Nekem elég lenne 50 miller is a nyárra, vennék belőle egy q7-est vagy fullosabb tuareget, mert anélkül a balatonparton már le sem köpik az embert a ribancok, a maradékot meg koktélra és diszkóbeugróra fordítanám. Ja, meg vennék még valami spéci kokszot is, mert a meló mellett nincs időm gyúrni, jelen állapotomban meg hüjén néz ki rajtam az izompóló!

marosy 2009.04.13. 10:00:37

Gerendai dugja fel magának a szigetet, méghogy 135 forinot az állam adjon.
NEM. INkább ők fizessenek 135 többletadót, mert válság van.

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.13. 10:13:18

@marosy: Ja! Én se voltam még a Szigeten, pedig a zene a mindenem! :D

Lajosbácsi 2009.04.13. 10:13:21

Miért nem magyar népi zenekarokat támogatnak ebből az összegből, ha már mindenáron zenei támogatásra akarják költeni ezek a mocskok, ebben a gaazdasági helyzetben, amikor már mindenki rokonságában van munkanélküli, akkor ne ilyenre költsék a pénzt, amit mások keresnek meg nehezen.

Én is azt gondolom, hogy a Gerendai látható luxusban él, adja fel először és ha már semmilye nincsen, akkor kérjen állami segítséget.

kholiq 2009.04.13. 10:17:11

Range Rovere van? Az nem luzergep?

Pepe masnit köt (törölt) 2009.04.13. 10:18:23

Ácsiácsiácsi gyerrrekeek!

Hát megvan a párhuzam: a veszteséges szó hazánkban semmit nem jelent, gondoljatok csak pár hárombetűs rövidítésű állami cégre. A veszteséges nem azt jelenti, hogy az elvtárs nem kaphatja meg a 80 misis prémuimát!! Na. Legyünk tisztában a közgazdasági fogalmakkal. Ez a magyar utas rencer.
Szóval itt pont 135 milla hiányzik majd a prééémiumra. Ezé kell és kész.

Közöd?? (törölt) 2009.04.13. 10:19:09

135 milló forint csak zsebpénz, szerintem megér ennyit, hogy a nagymúltu és híres fesztivál ne szűnjön meg. a gyenge forint meg jóttesz neki, telelesz idén szlovákokkal:-)

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.04.13. 10:23:32

Gerendai ügyesen csinálja, gondolom valahol jó haverok vannak, állandóan sír, hogy milyen szarul megy és veszteséges, null szaldós, bármi, aztán jönnek a hírek, hogy erre baszott el sok pénzt, hogy arra baszott el sok pénzt, hogy nem BKV-n jár, de nem is kétütemű Trabanttal nyomja. Olyan abszurdisztános ez is.

A Sziget mondjuk 5 évvel ezelőtt még használható volt, aztán egy nagy össznépi falusi búcsú lett. Tavaly sem voltam, idén sem megyek, még a Sziget honlapot sem néztem, hogy mi lesz egyáltalán és nem is hiányzik. Kár érte, pedig jó buli volt.

@Pepe masnit köt: sajnos én nem hiszek benne, az előző arc lejáratta magát, kellett egy másik, a háttérben minden marad. Kábé annyi értelme lesz, hogy még egy fél évig, vagy mondjuk a következő választásig tudják a nyúlást folytatni.

Pepe masnit köt (törölt) 2009.04.13. 10:34:18

@artifex: sajna igazad lehet, btw távol álljon tőlem minden politikai bárhovatartozás, de épp ideje lenne, ha végre lenne valóban közvetlen demokrácia, és nem azok irányítanának, akik már 40 éve. Változás itt kurváranemlesz, míg ki nem halnak... de attól is félek, hogy klónokat nevelgetnek...

Ja és énis szeretnék Q7-est, szlovák vagy mikronéz rencámosat. Mindegy, csak ne kelljen parkolódíjat fizetni.

gagauzz kalauzz 2009.04.13. 10:44:25

Több milliárdot vesznek el a hátrányos helyzetű gyerekek (többek közt a romák) felzárkóztatási programjaiból (miközben bő nyállal rasszistáznak). A Sziget bizniszmenjei akár kölcsönt is felvehetnének, melyet a nyereségből visszafizetnek. Elvégre a csóró emböröket se engedik be ingyen erre a fantasztikus bulájra:)))

tuner1 2009.04.13. 10:48:21

Ez egyszerűen felháborító!!...milyen állami bevételekről beszél ez a beszélni nem tudó, rosszul öltözködő pojáca?..hihetetlen fekete pénz kerekedik ki ebből a Sziget - Drog fesztiválból..ez nem más, mint belőtt, agyament hülyegyerekek gyülekezete a Hajógyárin..mitől magas színvonalú ez az egész?..
Állami pénzt?....mi van ha veszteséges?..na mi van akkor?..akkor én is rohanjak az államhoz, meret veszteségeim lettek?...ezt nevezik üzletnek...most buknak valamennyit, korábban meg nyertek..menjen a francba ez a gyp-és kocsog....

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.04.13. 10:50:26

én is kérek állami támogatást, picsába

rosszabbul élek, mint négy napja

bocadilla 2009.04.13. 10:59:16

Van pofájuk támogatást kérni, mikor válság van, megszorítások? Nem muszáj szigetet rendezni, ennyi.

Celtic 2009.04.13. 11:01:56

@tuner1: Hat, mint az ostermelok. Ha sok a termes -> csak olcson tudja eladni, veszteseg. Ha keves a termes -> keves penz folyik be, veszteseg. Lenyeg, hogy lehessen allami penzt kovetelni.

Elmeny nezni a sok irigy arcot :) ha valaki 18 eve csinal valamit, es (manapsag) ez az egyetlen orszagimazs, akkor nehogy mar autot vehessen :) Es persze adja el az autot, a mobilt, a ceges fenymasolot, nehogymar penzt kerjen. Elvegre a penz kell a harom tenornak meg a hatalmas vilagsiker F-1-nek meg anyavalya tudja, hany helyre ontik meg a penzt feleslegesen....

Dr Kangörény 2009.04.13. 11:10:28

@Celtic: OK, ha máshova pazarolják el a zsugát, akkor pazarolják erre is? Ez a kommented lényege?

Egyébként valaki megírta a lénygete: ha válság van, attól még a vezetők, tulajdonosok kiveszik a maguk részét az üzletből, legfeljebb az állam nem kapja meg az adót, vagy az állam beteszi a pénzt.

Magyarul a gerendai ne akarja a saját fizetését az én adómból megkapni, világos? Ha ez irigység, akkor legyen, irigy vagyok.

brahamb 2009.04.13. 11:12:22

A VOLT fesztivált és a Balatonsound fesztivált is a sziget rendezi. Miért van arra pénz a szigetre meg nincs? Tán turpisság van mögötte?

Dr.White(man) 2009.04.13. 11:30:02

Úgyis megkapja a kivánt támogatást, ehhez elég csak kimondani a bűvös jelszót: Tarka Magyar alapító vagyok én. És hát kell az idei demonstrációkhoz is valami pénzmag. Ha máshogy nem megy, akkor 00-dik (esetleg 000-dik) szigetnap a rászízmus/neofasizmus/kirekesztés/szegregáció ellen és a bodzagyűjtés/kannapüfölés/kanáldobolás mellett.
Mert profitot ma már csak ezek hoznak - elvégre válság van.

csorsza 2009.04.13. 11:39:44

Lófasz Gerendai seggébe, nem állami 135 millió neki.
Tegyen vissza az otp-számlájáról az üzletbe egy kis zsozsót, ha hiány van. A Szigetekből lett kőgazdag ez a pofátlan csávó, ki fogja bírni...

marosy 2009.04.13. 11:45:22

A fasz kivan Gerendaival és a buzi zsigetével.

v2peti 2009.04.13. 11:52:04

Volt vele egy riport. Állítólag 20%-kal lesz drágább a jegy, de összevont színpadok lesznek, takarékossági okokból. Ezektután több, mint pofátlanság állami pénzért kuncsorogni!

2009.04.13. 12:13:28

Az előttem felszólalók már mindent leírtak :)

blöff 2009.04.13. 12:26:32

Azért én a fő gondot ott látom, hogy van egy rendezvény, amely meghív bizonyos előadókat, hogy legyen egy nagy fesztivál, ahol akár napi 60 ezren is megfordulnak és ennek a napi 60 ezres tömegnek a 10000 Ft-os beugrójából, no meg a sok bérleti díjból származó bevétel nem fedezi úgy a fellépési díjakat (3 üzemeltetési költség), hogy egy szűk, de biztos profit is maradjon.

Szerinjtem sem kell állami támogatás, bár a turisztikai bevételek kiesése nagyobb lehet, de én azt nem értem, hogy ezek a külföldi előadók hogy kérhetnek annyit, akkora csillagászati összegeket, hogy ezt egy nagy tömeg drága belépődíja se tudja fedezni?
Nem lenne szükség egy felső limitre?
Sok fonákság és csőd onnan jön össze a mai világban, hogy egyesek, futball- és poprock-, stbsztárok, illetve azok managerei csillagászati összegeket kérnek.
Innen bűzlik.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.04.13. 12:53:42

@Pepe masnit köt: Igaz nem témába vágó, de tudni én sem tudom, lehet most jön el a kánaán, csak számomra vicces, hogy az ajánl valakit akiben nem bíznak az emberek. Nekem valahogy suta ez a megoldás. Meg ahogy mondják, embert barátjáról. De ne legyen igazam!

Táptalaj 2009.04.13. 13:00:35

@v2peti: pontosan ugyanannyi lesz a jegy....
és kell sziget, mert legalább ebben az 1 hétben végre mi mutathatunk be nektek kedves konzervatív-neonáci-szórakozásellenes idősek (vagy akik még nem idősek, ők szimplán hülyék)
és a külföldiek is legalább valami jót látnak ebben a koszfészekben amit fővárosnak hívunk, ti egyszerűen sajnáljátok másoktól a szórakozást mert ti csak az irodából/bányából tudjátok nézni, biztos nagyon fáj, de ez nem jogosít fel senkit arra hogy más szórakozását elvegye/elrontsa! barmok


Mindenesetre szerintem sem 135millán fog múlni a Sziget...

marosy 2009.04.13. 13:05:13

@Táptalaj: "ti egyszerűen sajnáljátok másoktól a szórakozást mert ti csak az irodából/bányából tudjátok nézni"
A saját kibaszott pénzeteken szórakozzatok gecikéim.
Ja és inkább a nanódnak mutogass!

horiginal · http://zavarock.blog.hu/ 2009.04.13. 13:33:15

Énis jobban kedveltem a támogatás nélküli szigetet de 135 milliót szerintem megér az államnak egy ekkora országimázs.

Táptalaj 2009.04.13. 13:36:34

@marosy: a saját pénzemen szórakozok képzeld, mint mondtam én is ellene vagyok az állami támogatásnak, mert 135 milla ott semmire nem elég (kb a wc-k/zuhanyzókra talán) és csak arra jó hogy az ilyen minimálbéres megkeseredett f@szfejek tudjanak mit kiabálni a Kossuth téren... és az ipodomnak minek mutogassak, az nem sajnálja tőlem a zenét:)

gyík (törölt) 2009.04.13. 13:46:50

@Táptalaj:

Öreg, mint "minimálbéres megkeseredett faszfejekkel" együtt érzőként szívesen feldugnám egyszer a kis fejecskédet a seggedbe....és mellé az ipododat is, de keresztbe, hogy még jobban tudd élvezni.

WUT (törölt) 2009.04.13. 13:47:41

több szempontból lehet nézni ezt a kérdést.

ahhoz képest, hogy tíz- és százmilliárdokat pazarol el az állam számolatlanul és átláthatatlanul, ahhoz képest 135 millió az még nem olyan vészes.. egy olyan rendezvényre, ami tényleg nagyon sok külföldit vonz.

a gyenge forint a szigetnek jó is meg rossz is: drágábban lehet idehozni a külföldi zenekarokat, viszont sokkal vonzóbbá lehet tenni a külföldi vendégek számára az idelátogatást.

bár, ahogy a Sziget szervezőinek mentalitását ismerem (és a tavalyi Balaton Sound ennek a mentalitásnak az esszenciája volt), olyan pofátlan árak lesznek, hogy a külföldiek nem igazán fogják érezni a forint "gyengeségét"..

szolgáltatásban, minőségben nagyon-nagyon gyenge a sziget. én '97-ben voltam először, nem minden évben voltam kinn, csak, ha tudtam szerezni ingyen belépőt.. mert 2000 Ft-ot is sokallottam volna, nemhogy 8 ezret, vagy 10 ezret (!).

csak a pénzről, a harácsolásról szól a Sziget, ami önmagában még nem lenne baj, de sajnos jó magyar szokás szerint a minőséget nem igazítják az árszínvonalhoz. a vendéglátó / szórakoztatóipar a világon mindenütt a lehúzásról szól, de tőlünk nyugatabbra kapsz is valamit a pénzedért, itt csak lejárt zenekarokat, szar hangosítást, port-szarszagot, pofátlan italárakat, sárban fetrengő félmeztelen franciákat.

más, külföldi fesztiválokon aktuális fellépőket kapsz, itt pedig a fellépőknek egy olyan kombinációját, amit a lehető leggazdaságosabban lehet leszerződtetni. a szervezők bevallottan nem a line-upra koncentrálnak, hanem egy "sziget-feelinget" akarnak szolgáltatni, bármit is jelentsen ez.

egyetlen dolog, ami miatt védhető a sziget, az az, hogy tényleg vonzza a turistákat (persze az igényteleneket, de az eurójukat jó, ha itt költik el, szerintem).

konklúzió: tökmindegy, hogy kapnak-e támogatást. ebben az országban már minden mindegy.

Táptalaj 2009.04.13. 13:48:35

@horiginal: megéri persze, de te vállalod azt hogy ezért fognak molotov koktélokkal meg focilabdákkal tüntetni a bejárat előtt? mert ahogy látom itt a többség már eljutott erre a szintre...nem kell az államtól semmi, maradjon ott ahol van, majd 1 év múlva orbán úgyis odaadja a cigány bajtársaknak hogy vegyenek rajta hígítót meg technokolt...

WUT (törölt) 2009.04.13. 13:50:49

mondjuk az, hogy 18 évnyi vállalkozói múlt után van valakinek egy terepjárója, az kit érdekel, nem tudom, miért zavar ez egyeseket.

Netuddki. 2009.04.13. 13:54:55

Meg fogja aztat kapni. Csak 10-20%-ot kell visszacsorgatnia a pátkasszába.

Netuddki. 2009.04.13. 13:57:40

Apropó támogatás. Miért nem a bp-i kereskedők, szállodások támogatják? Nekem semmi közöm hozzá, ne az én adómból tegyék. Ennyi.

WUT (törölt) 2009.04.13. 13:58:14

Balaton Sound azért színvonalasabb. A hangosítás profi.

daito 2009.04.13. 14:09:02

Srácok, nevezzem nevén azt a vidéki NB1-es labdarúgócsapatot, amelyik évi 400 millió körüli önkormányzati összegből gazdálkodik? Ennél több a csapat büdzséje, de a város ennyivel dobja meg évente. Az vajon állami pénz? Asszem.

Lehet szidni a Gerendait és barátait, de mégis, felépítettek valamit. Sokaknak ez nem tetszik, undorító, akármi, de mégis, egy milliárdos üzlet.
Igen, ennek is van olyan időszaka bőven, amikor támogatásra szorul.

Namost valaki emlegette a Forma1-et. Azt minden évben meg lehet dobni milliárdokkal? Mert az, hogy egyáltalán lehessen nálunk ilyen, már csak az hatalmas összeg minden évben. Maga a rendezvény csak ez után kapja meg a maga pár milliárdját.

Ahhoz képest a Sziget kész nyereség.
Tényleg gázos, hogy támogatásra szorul, és ez akár felháborító; de azért érdemes meggondolni, hogy egy közel 3 mrd forintos rendezvényt hagyjunk-e bukni 5% hiány miatt.

Persze, szidjuk mint a lovat, mégis a fiatalok jelentős része szeret, vagy szeretne eljutni oda.

BalintK 2009.04.13. 14:12:23

@all Én azért megkérdezném azoktól a főintelligens uraktól/hölgyektől, akik ide beírtak, hogy ugyan az "államnak" (Ami-aki az ország népe, és nem az a néhány puncsos.) mennyi pénzt hoz ez a hatalmas Sziget mutatvány. Ugyanmár.
Ha ezeket a pénzeket értelmesen osztanák szét megfelelően teljesítő cégek között, akkor azok adó stb bevételével összehasonlítható a Szigetből származó bevétel. Hehe. Ez nem image... Külföldről a lerobbant putrinép jön el és nem az "elit", aki majd elmondja, hogy vazz ezaztán tuti hely. Menjetek el Szlovéniába (Ne adj isten Horvátországba.) és nézzétek meg az ottani fesztiválokat. Ocsóbbjóbb. Na szeva.

BalintK 2009.04.13. 14:13:46

@BalintK: Ha ezeket a pénzeket értelmesen osztanák szét megfelelően teljesítő cégek között, akkor azok adó stb bevételével összehasonlítható lenne a Szigetből származó bevétele???

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.04.13. 14:18:14

Ezek feketén a vendéglátósoktól nagy pénzeket szednek be évente, hogy maradhassanak. Most meg kunyerálnak, de nem kéne!

loláb 2009.04.13. 14:29:32

Lehet, hogy a sziget nullszaldós (bár azt is erőssen kétlem)de a kajáldák üzemeltetése nem az.
Emeljék meg a helyiségbérleti díjat, és kész. Max drágább lesz a sör, de azt csak azok fizetik, akik ott vannak. Én pl -aki sose voltam a szigeten- nem.

CosmoBacsika 2009.04.13. 14:32:37

istenkém, a magyar irígység de kijött megint....

átlátó 2009.04.13. 15:06:05

Valamelyik Dr.Martens lábbelimet felhúznám és elhelyezném a Károly végbele környékén. Nem haragból, csak úgy...

Niv 2009.04.13. 15:24:04

Mert aztán a focicsapatokba olyan sok értelme van az állami pénzt ölni, mi? Csak példakén mondom... ha már sport, a fenéért nem adnak többet a jégkorongra, kajak-kenura stb stb..

Nem érdekel honnan szerzik a pénzt, én mint eddig, idén is kimegyek és k*rva jól érzem magam. :)

demisrussos 2009.04.13. 15:24:10

azért az mennyire ciki már, hogy egy monopóliumo sír a közpénzért!
Lófaszt nekik!!
Karesz adj el csak 2db Masserattit, nem kell az összestől megválnod, ne félj marad még.

Ha meg így sem megy akkor fel kell venni TANULT managereket, akik értik a szakmájukat.
Ha úgy sem megy akkor be kell zárni... akkor majd jön egy újabb jobb, szebb...
15 éve szívattyúzza kifelé aSziget a sok-sok milliárdot a könnyűzenei kultúrából...
Látod Karesz nem elég ha csak összemutyizod az év managere díjat.Azért dolgozni is kell, nem csak mutyizni tudni. Nem kellett volna így elbaszni.

DOLGOZZÁ !!! NE KÉREGESS!!!

Celtic 2009.04.13. 15:34:37

@Kangörény_: Nem, nem azt mondtam. En igazabol a Forma-1-bol sem sajnalom a penzt, ha hoz be annyit
- AFA bevetelben
- orszagiamzsban
amennyit rakoltenek.

Az mar izgalmasabb dolog, hogy az allami tulajdonu vallalatoknal es a kormanyzati szerveknel a felso vezetok ugyanugy megkapjak a kis millas premiumokat, mintha valami csodat tettek volna. (Magancegnel nem zavar, ott elvegre maguknak intezik, ha ez miatt bedol a ceguk, azt is maguknak inteztek).

Jobban zavar az x eve keszulo 4-es metro (ami kb. 60%-nal tart), a nem mukodo MAV (ahol azert nyilvan osztogatjak a millios jutalmakat a vezetok) es a kutyaszar az utcan (mert nemcsak a vezetok ilyenek ebben az orszagban, a T. allampolgar is vastagon benne van, hogy ilyen a hangulat)

En azt nem tartom etikusnak, hogy valaki egy rendezveny koltsegvetesenek 5%-n huzza az orrat (es mutogat a rendszveny szervezojere, hogy "bammeg, autoval jar a pofatlan geci" ), mikozben egymillio masik csapon folyik el a penz.

Cho. 2009.04.13. 16:00:08

Persze, állami segélyt a Szigetnek, a pornóiparnak, meg akkor már a drogdílereknek is, mert miért ne, nehogy csődbe menjenek szegények.

Pofám leszakad!
No sziget, no operabál, no loveparade.
Válság van, basszameg.

king_aranarth 2009.04.13. 16:10:55

Nem vagyok irigy, a Szigetre is kijárok, de egy ilyen "kulturális" és "nullszaldós" vállalkozás ne kérjen állami támogatást! Apám egyéni vállalkozó, ő is szopóágon van idén, de az állam szarik rá. Munkahelyek tízezrei szűnnek meg, az állam szarik rá. A színházak egyre kevesebb állami támogatást kapnak, a sportszövetségek és a különféle kulturális rendezvények szintén. A Sziget sem lehet kivétel. Ha nem lesz nyereséges, jövőre nem rendezik meg - ez a vállalkozás lényege. Amúgy ki gondolja komolyan, hogy állami támogatás nélkül Gerendaiék belebuknak a Szigetbe???

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.04.13. 16:31:36

Nyilvan tobb bevetele szarmazik belole az allamnak, mint a 135 milla, amit kernek, de egy csomo indok van ra, hogy miert ne kapjanak. Eloszor is 5%-rol van szo. Ennyit siman lehet sporolni, valsagos idokben a cegek tobbet is huznak. A gyenge forint pont nagyon jol fog jonni nekik amikor kint eladjaka berletek kb. 50%-at es amikor majd nayvonalubban koltenek a kulfoldiek. Persze kerdes, hogy kiadas es bevetel oldalon milyen aranyban all a forint/euro, de legfeljebb majd kevesebb B kategorias kulfoldi sztarocskat hivnak el.

Az is lehet, hogy mar egyaltalan nem terveznek hosszu tavra, es ezert sem akarnak semekkora veszteseget bevallalni. Vegulis elegge rezeg a lec, folyton birosagra jarnak, amigy is tizenhat eve megy a buli...

prometheus_X 2009.04.13. 17:10:13

Kiváncsi volnék, hogy aki szerint a sok kicsi sokra megy elvet hangoztatja, annak sikerült-e már a sok kicsiből mondjuk 1-2 millió Ft-ot összehoznia... csak mert az én tapasztalataim azt mutatják, hogy a sok kicsi lószarra se jó, a sok pénzből lesz csak mégtöbb, a sok kicsiből általában sok semmi.

Celtic 2009.04.13. 17:30:29

@king_aranarth:
@atleta.hu:

Ez jo, vegre eszervek. Lehetne is vitatkozni veluk, de nem tudok, mert ezekkel egyetertek :)

Adazka 2009.04.13. 17:58:54

Azért döbbenet, hogy milyen erős az irigy hozzászólás. Itt legfeljebb az kerülhet szóba, hogy 2 évvel ezelőtt ünnepélyesen kijelentették, hogy nem kérnek többet állami támogatást mert megáll a saját lábán ez a rendezvény. Az is szólt a döntésük indokául, hogy hihetetlen mennyiségű tiszteletjegyet kérnek az állami támogatók (mintha alanyi jogon járna nekik, miközben a mi adóinkból adják a pénzt, nem a sajátjukból!)és így a jegybevétel csökkent. Most minden sokkal kevesebb, viszont ez a rendezvény az ország ismertségét növeli. Méghozzá pozitívan! Sokkal inkább mint a herdáló politikusaink külföldi megítélése. Szóval ne károgjatok, van itt jogosultság. Sokkal inkább mint egy csomó olyan rendezvénynek, amik még semmit nem tettek le az asztalra, de már tartják a zsebüket. Vagy emlegessük a Művészetek Völgyét, ahol állandóan sír a szája a rendezőnek? Hm, közben semmi újdonság, csak az évi eseményeket hívja le, ahol egyre nagyobb volt a tömeg és a pénztárcádat nem volt értelme elraknod. Kapott mindig lóvét és közben szorgalmasan szidta a támogatókat. Nos melyiket is válasszam? Gondolkodjunk már egy kicsit mielőtt irigykedni kezdünk!

demisrussos 2009.04.13. 19:00:59

@Adazka:

Te öregem én nem vagyok irigy, csak a az abszolút pofátlanság netovábbja amit a Gerendai művel.
Értsd meg ha nem lesz támogatás, kevesebbet fizetnek neki a sziget eladásáért.
Értsd már meg a Sziget kájefté magáncég vazze.. mi a fasznak sír a szájuk.. DOLGOZNI KELL NEM RINYÁLNI !!

A Károly politikai mozgalmára meg fel lehet írni gyönyörű betűkkel
Szeretem Magyarországot helyett ezután széthordom Magyarországot!

Dolgozni kell nem rinyálni,
a Maserattit el kell adni!
Kisangyalom.. : )

Pepe masnit köt (törölt) 2009.04.13. 19:22:06

@Adazka: Mondd, te fizetsz adót? Mer az ilyen engem k.ra zavar, a felsővezetők prémiumairól nem is beszélve, hogy olyannak adják oda a lét, amit én meg a többi barom adózó befizetünk, aki ugyanolyan vállalkozást vezet, mint a szomszédbácsi. Csak a szomszédbácsi most költséget farag le, nem pedig sorbanáll segélyért.

Közvetlen demokráciát! Hol a picsába' van ilyenkor Rousseau?

marosy 2009.04.13. 19:24:26

Azok akik itt fényezik a szigetet, dobjatok össze 135 akárhány milliót és a saját kibaszott pénzeteken szórakozzatok.

Az államot hagyjátok ki ebből.

Azt sem bánom ha örökre megszűnik ez az abberált dzsembori.

Celtic 2009.04.14. 00:20:56

@marosy: Nezd, te meg tedd le a billentyuzetet, mert apuka seggen ver es huzz vissza a homokozoba jatszani, nem valo neked a felnottek dolgaba beleszolas. Szep dolog, hogy le tudod irni az "aberralt" szot, (ha a jelentesevel nem is vagy tisztaban), de az ket "roka" betu es egy "bacsi" betu.

Amugy ha ilyen okos vagy, megmagyarzhatnad nekem, miert van az , hogy ilyenkor mindenki minimum a GDP 0,1%-at fizeti adoba, szoval miert nincs meg 1000 emberbol a teljes GDP?

Megjegyzem, en sem banom, ha vegre megszunsz.

demisrussos 2009.04.14. 11:13:57

@Celtic:

Értem én, hogy véded magyarország leg toi-toi szagúbb rendezvényét, de nem elég csak helyesen írni.

Számolni is tudni kell...

BalintK 2009.04.14. 12:11:03

Hehe. Mi a halálnak rágjuk/rágjátok egymás faszát? Valaki nem ír szépen, helyesen, vagy nem tud számolni szegény és azonnal megkövezzük/megkövezitek?
Na!
Én csak egyszerűen nem szeretnék az adófillérkéimből egy (számomra) már gázossá vált magánrendezvényt támogatni. És nem szeretném azt sem ha a szomszéd adójából történne ez. Nem.
Persze-persze sok felé tolják el szándékosan/meggondolatlanul a megfelelő helyre/zsebekbe a péztet. És akkor? Most akkor a Sziget vezetősége is kapjon?
ui.: Már nagyon sokszor voltam Szigeten. És saját magamnak fizetem a belépőjegyet. Hihetetlen. Ha pénz kell nekik akkor emeljék fel a belépőjegy árát a csillagos égig. Okos ember meg úgyis elmegy a külföldi rendezvényekre. Vagy mittomén. Na szevasztok.

steepp 2009.04.14. 18:23:45

Nem értem, ha "csak" ennyi pénz kell neki miért nem emeli 5%-kal a jegyárakat. Nem hiszem, hogy aki kitudja fizeti a 10e ft-os napijegyet azt visszatartaná +500 ft.

Celtic 2009.04.15. 07:41:26

@demisrussos: Igy van, ha szamolok, akkor az jon ki, hogy eleg olcson jon ki az orszagimazs-reklam.
Valoszinuleg nem a Kossuth-teri felvonulasok miatt jonnek ide a T. kulfoldiek, hanem mert jol akarjak magukat erezni.

Koltottunk mi mar eleget magunk fenyezesere, ki haszonnal. Ide nem kell annyi penz, a haszon viszont joval magasabb.

Celtic 2009.04.15. 08:38:12

@BalintK: Nem. Engem csak az zavar, ha eszervek helyett csak "geci, faszom, dogoljon meg" ropkod es sut az irigyseg. Jo, hat az utobbi evekben nem is varhato mas, ugy latszik, idealista vagyok :)

Te hozzaszolasoddal mar lehetne vitazni, de nem tudok, mert vegulis igazad van bizonyos szempontbol.
Bar en meg mindig azt hiszem, hogy a befektetett penzhez kepest sokkal tobb jon vissza. En is tiltakozhatnek, hogy minek a keleti orszagreszbe autopalya az en adombol, giszen sose jarok arra, de belegondolva, nem rossz befektetes az (mas kerdes, hogy mennyibol epul, az mar gyomorforgato)

demisrussos 2009.04.15. 14:04:50

@Celtic:

Azért mert az országimázst k.drágán csinálják, annak az az oka hogy a ráköltött pénz minimum felét lenyúlják ill. rosszul költik el.
A Sziget már régen nem hoz újabb arculatot nem tesz többet hozzá mint eddig . A külföldi megjelenéseit is nagyrészt eddig is az állam fizette, a Magyar Turizmus zrt. A sziget által idevonzott turisták nagyon keveset költenek, mivel azért jönnek ide mert ez a legolcsóbb megafesztivál Magyarországon. Tulajdonképpen a szigeten költik el az összes pénzüket kajára-piára- egyebekre. Szerintem semmi pluszt pénzt nem hoz az államnak ahhoz képest mint amennyire ezt a szigetvezér hangoztatja.
Az állam támogatja egyébként a szigetet az idén is: ingyen kapják a területet (900M ft-ot kellene fizetni), 50-70M-et költ rájuk a turizmus rt, a Pécs 2010 bemutatása sem ingyen megy ... Valószínű Pécs 2010re is rátette a kezét a Sziget..

Szóval mi a faszomért kell beléjük tolni még kurvasok pénzt??
Miért támogatna egy monopóliumot az állam? Annyira jól megy?

demisrussos 2009.04.15. 14:11:42

Ja és ami nagyon zavar:

Nagyon felháborítónak tartom valamint a sziget által fizetett blogbrigádokat mindig ráengedik oda ahol kritika éri a szigetet.

Ha valaki kritizálni meri a Gerendai Nullszaldó Károlyt akkor az irigy!!
Háát a faszom irigy! Mit kezdenék én ennyi összeharácsolt-lopott pénz tisztára mosásával szenvedjen csak. Én bizony nem irigylem. Nem irigylem a pénzét a luccus autóit és a kurva sok semmit nem érő econetes részvénypakettjét. Nem fogom akkor sem irigyelni ha végleg leereszt a szigetlufi és tönkremegy .

Celtic 2009.04.15. 18:56:16

@demisrussos: Ugy erted, hogy a Pecs Europa Kulturalis Fovarosa program is a Sziget miatt nem mukodik rendesen? Hatigen.

Celtic 2009.04.15. 18:58:30

@demisrussos: Ha ezt most ramertetted, akkor lecci nezd mar at a kulonfele blogokhoz intezett hozzaszolasaimat. Aztan ha van egy kis idod, olvasd el a fenti hozzaszolasokat is.

Nem vagyok tagja semmilyen "blogbrigadnak", Gerendai sem rokonom/ismerosom/uzlettarsam, csak a fenti hozzaszolok nagy tobbsege keserit el, mert annyira egyszeruen latja a problemat.
süti beállítások módosítása