BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2010.05.14. 14:32 Dr. Justice

Vészhelyzet: már indulás előtt hülyének tetteti magát a kormány?

Szerdán egész délután Szijjártó Péter reakcióját vártam a reggeli GDP-adatra, és megpróbáltam kitalálni, a hős szóvivő hogyan fogja interpretálni a várakozásokat meghaladó gazdasági növekedésről szóló híreket. Annál is inkább, mert az inflációs adatnál épp amiatt dobta le az ékszíjat Péter agya, hogy nagyobb lett, mint várták. Hát tessék Péter, itt egy újabb váratlanul nagy adat – gondoltam, de ekkora hülyeségre még korábbi nyilatkozatainak színvonalát ismerve sem számítottam. Naiv vagyok, elismerem.

Péter, amellett, hogy elmondta, hogy „gazda....sági....vész....helyzet....van”, felhívta a figyelmet, hogy „a KSH jelentése, ami éves összehasonlításban 0,1 százalékos, illetve kiigazított alapon 0,2 százalékos GDP növekedésről szól, "csalóka", mivel az elmúlt év elejéhez képest továbbra is jelentős a visszaesés.” (A teljes nyilatkozat itt olvasható).


Magyar hangok: Józsa Imre, Alföldi Róbert, Szijjártó Péter, Varga Mihály...

Szijjártó Péternek ez a kijelentése bornírt hazugság, illetve egy olyan szofisztikált közgazdasági feladvány, ami nekem és a körülöttem dolgozó nagyjából egytucatnyi makroközgazdász és/vagy tőkepiaci elemzőnek is fejtörést okozott. Hátha most sikerül megoldani, gondolkodjunk együtt!

A 0.2 százalék jelen esetben azt jelenti, hogy a magyar gazdaság 2010 első negyedévében a 2009 első negyedéves árakon számítva 0.2 százalékkal több terméket állított elő, azaz reál értelemben - az infláció hatása nélkül - ennyivel nőtt a bruttó hazai termék (naptári hatásoktól tisztítva). Tehát ez nem visszaesés, merthogy éppen azért pozitív a szám, mert növekedést jelent, még ha kicsit is.

Akkor talán a negyedéves változásra gondolt Szijjártó Péter? Ha igen, akkor tévedett, tekintve hogy 2009 negyedik negyedévével összehasonlítva 0.9 százalékkal nőtt a GDP 2010 első negyedévében, miközben 2009 első negyedévében (2008 negyedik negyedévéhez képest) a recesszió alatt is a legdurvább, 3 százalékos visszaesést láthattuk. 0.9% > -3%. Ez is kilőve.

Lehet, hogy az év/év alapon számított mutatót gondolja alacsonyabbnak, mint az egy évvel ezelőtti? De hiszen 2009 első negyedévében 6 százaléknál is nagyobb visszaesés volt 2008 első negyedévéhez képest, most meg 0.2 százalékos növekedést látunk! És ha mindezt nem reál, hanem nominális értelemben vesszük? Az sem jó, hiszen akkor még az inflációt is hozzá kell adni, erről meg épp Péter világosított fel bennünket, hogy milyen magas.


Az ábra magáért beszél

Ne hallgassuk el persze, hogy létezik egy olyan mutató, ami valóban csökkent: a naptári és szezonális hatásoktól megtisztított index 0.8 százalékot mérséklődött az egy évvel ezelőtti szinthez képest (a kiigazítás módszertanával kapcsolatban egyébként felmerülnek kétségek, de ez most mellékes). Ez volna a jelentős visszaesés? Az egész világgazdaságot megrengető, sok évtizede nem tapasztalt nagyságú sokk után, a Magyarországon látott 7-8 százalékos recessziót követően ez az a borzasztó hír? Amikor ugyanez a mutató is 4-5 százalékos csökkenést jelzett még egy-két negyedévvel ezelőtt is? Ezt akarta kibökni Sz.P.?

(Azt a részt még elő sem vettük, ahol arról beszél, hogy elrobognak mellettünk a versenytársak, pedig a negyedéves növekedésben mi állunk az élen, azaz a magyar gazdaság startolt legjobban a kilábalásban. Persze van honnan, egy pillanatra se felejtsük el, milyen mély gödörből indulunk.)

A végén pedig következzen egy kis személyes indoklás, miért szánom rá magam ennyiszer (persze minden egyes alkalommal egyre nehezebben és nehezebben), hogy egy semmiféle döntésben részt nem vevő, súlytalan szóvivő hülyeségeit kifordítva a faliújságra tűzzem (azon kívül, hogy szóvivőkkel eddig csak mulatságos találkozásom volt): azért, mert ez az ember a következő kormány egyik fontos szócsöve, leggyakrabban megjelenő arca, kommunikátora. Ha ő hülye, akkor a kormány is hülyének tűnik, és miközben Sz.P. nagyon vicces tud lenni, az már korántsem tréfás, ha a kormányzásra 8 éven át készülő, a szerepet elvileg belülről ismerő politikai erő szimplán hülyének tűnik, már rögtön a kormányzás küszöbén.

Pedig a választások óta kibontakozott ostoba színjáték semmi mást nem mutat. A kétharmados többséget szerző, lényegében bármiféle hosszú távú gazdasági és társadalmi vízió megvalósításához a normális körülmények között elérhető legnagyobb politikai hatalmat kezében tudó Fidesz egészen szánalmas módon egyetlen gondolat és szó köré építi minden kommunikációját: vészhelyzet. És hiába tűnik csábítónak, valójában teljesen felesleges vitatkozni azon, hogy tényleg vészhelyzet van-e, vagy sem, mert a vészhelyzet jellegéből fakadóan rövid távot jelent. Sőt, ultrarövid távot, csak egy pontot az időegyenesen. Mi van a hosszú távú elképzelésekkel? Tervek? Víziók? Stratégia?

Egyetlen dolog van: magyarázkodás. Erről szól a feltáróbizottságosdi, erről szól a növekvő GDP csökkenőnek hazudása, az "akarnánk, de miattuk nem lehet kisebb a hiány", és valójában a leendő kormány szinte minden gazdasági témájú megnyilatkozása. Ehhez végülis keresve sem lehetne kifejezőbb kabalaállatot találni Szijjártó Péternél.


Szijjártó volt már itt-ott, amikor...

...úgy gondolta, hogy a jegybanki alapkamatnak mindig 6 százaléknak kell lennie.

...úgy gondolta, hogy az 5 százalékos recessziót a KSH növekedésnek igyekszik beállítani.

...úgy gondolta, hogy recesszióban az infláció a legnagyobb baj.

156 komment · 1 trackback

Címkék: válság gdp szijjártó portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr82002897

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Alibistop 2010.05.14. 20:44:38

A nagyeskü le lett téve, mostantól itten politizálni kell, kérem szépen! Nincs idő bliccelni se kormányon, sem ellenzékben. Merthogy jórészt éppen azért tartunk ott, ahol, és azért van szar a palacsintában, mert az elmúlt időszakban - legyünk fairek: a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.14. 18:14:40

@vinyi: Nézd meg a 2002es adatot, és akkor rosszabb állapotban voltak a közintézmények is :)

Mon3 2010.05.14. 18:22:26

Hát nem is tudom, hogy mit mondjak. Nehéz úgy gondolkodásra bírni az embereket és az országot, hogy néhány balos média nyalonc szemérmetlenül hazudik. A multik generálta GDP nem alkalmas a "hazai és magyar" gazdaság objektív mérésére. Az emberek nagyobb része éhen hal, közben a pénz kivándorol az országból. Gratulálok. Nagyok voltatok. Dr. Justice vagy komplett hülye, vagy kimondottan rosszindulatú patkány.

nestrot10 2010.05.14. 18:39:22

Milyen az új kormány? FOS!
..és mire összeáll , lehet SZAR is!

stars7726 2010.05.14. 18:42:14

ez a szijjártó egy balek.de kiváncsi vagyok,hogy orbán mennyit fog engedni a jobbiknak,és mikor rakja a helyükre őket?mert a gyurcsány takarodj után,gyorsan és könnyen eljöhet az orbán takarodj is...

Roa 2010.05.14. 19:07:20

Namármost:
1. Szíjjártó szóvivő. Az elmúlt években hallgathattuk, hogy védjük meg az embereket, meg nem kellenek a megszorítások, meg minden rossz, de majd szép és jó lesz, ha ők jönnek. Ez most finomodott, mert így is brutálisan nyertek, nem kellett ígérgetni. A jövőben pedig ugyanilyen fapofával fogja mondani, hogy Bajnai miatt kellenek sajnos a megszorítások. Ezen meglepődni, hát...

2. Megfejtsem a mondatát, ha már a makroközgazdászoknak nem ment? A szavak jelentése szerint nem túl nehéz: 1,25 évet nézett. Most nem számolok utána, hogy igazam van-e, de nagy téttel fogadnék rá, hogy igen. Persze lehet sírni, hogy jajj, ez már meg milyen módszertan, de erre is egyszerű a válasz: politikai.

tolvajkomcsik 2010.05.14. 19:17:15

t. régiek!
Nem az a baj , hogy már most le akarjátok járatni az új kormányt, hanem az ,hogy ujra el akarjátok törölni a múltat: A TELJES TOLVAJ
KORMÁNYT , A NEMZET-OKTATÁS -
EGÉSZSÉGÜGY-GAZDASÁG ÉS NÉPROHASZTÓ BANDÁT A DEMAGÓG HAZUDOZÓKAT , A SOK KIS ,KÖZEPES ÉS NAGY TOLVAJT,
ÉS A SOK EGYÉB GAZEMBERT.
Ezért lettetek kirúgva!
Persze, hogy fáj. 8 év hazudozás ,
lopás és káosz után hirtelen de
okosak lettetek. Ez a tehetetlen
gyűlölködő mocskolás mindent elárul.
Egy szavatok sem volt az ország
(MAGYARORSZÁG) érdekében
8 évig. Egy szavatok sem volt amikor
ez a seggfej banda a főtolvaj Gyurcsánnyal az élén tönkretette ,
szétlopta és összehazudta az országot.
Valamelyest is becsületes jóakaratú
ember támogatja az új nemzeti érzésű kormányt,
mert végre jót akar a népnek és az országnak és ha csak a negyedét
sikerül megvalósítani annak amit
szeretnének, akkor ujra kezdhetünk
normális, élhető országgá változni.
Ez a fröcskölődő gyűlölködés , hazudozás , lejáratás tipikus bolsevik taktika , ezt csináltátok 80 évig,
Remélem visszaszáll rátok.

bobo55 2010.05.14. 19:29:24

Caravello kedves!
A komcsik ideje mar regen lejart,ebben igazad van,de azert meg
van par millio ember akinek nem
cserezte ki az agyat a bormives,
es gondolkodnak, ezek az igaz
Magyarok. Itt vagyunk es jovunk.
Szebbjovot.

Öreg Sam 2010.05.14. 19:31:02

Szegény OV,Rex Hungarorum!
Baromira főhet a gatyája,hogy hogy kellene a mesebeli lány talakitani.
Jöttem is meg nem is,adtam is meg nem is.
Szép gondolat az állam karcsúsitása,de mi lesz a kirugottakkal?
Szép gondolat az adócsökkentés,de miből lesz bevétel?
Für alle felle,nekimegyünk az állampolgársági hétfejű sárkánynak,aztán majd lesz valahogy...
Az a legfontosabb,hogy kenjünk mindent a kommerekre.
Csakhogy ez nagyjából két év,utána majd kezdenek ébredezni a hivek...

szöllősi 2010.05.14. 19:34:21

A tavaly utolsó negyedévi GDP-t csodás módon korrigálta -0,4-ről +0,2 a KSH, hagy legyek ezek után legalább egy picit bizalmatlan.

A KSH mostani álláspontja szerint az elmúlt négy negyedév GDP adatai negyedév/előző negyedév alapon a következők: -1,4; -0,6; +0,2(?); +0,9

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/gde/gde21003.pdf
Hogy jött ki ebből a +0,2%?
Sehogy. Legyetek szívesek elovasni a KSH táblázatát!
A GDP sajnos -0.8 %.

Öreg Sam 2010.05.14. 19:42:21

@tolvajkomcsik:
Szeeegénykééém...
Elgurult?

This_is_Sparta (törölt) 2010.05.14. 19:54:32

Sz.P. az átlagmagyarhoz szól, aki nem végzett főiskolát/egyetemet, nem tanult makrogazdaságtant és pénzügyeket, vagy ne adj Isten, egyáltalán nem tanult semmit.

Ezért aztán tanult embernek felesleges elemeznie egy politikus nyilatkozatát!

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.05.14. 19:57:02

@szöllősi dr: a GDP-t többféleképpen számítja a KSH (is), ezek közül az egyik a szezonális és naptárhatás kiszűrésével előállított adat, aminek a módszertanát egyébként szokták kritizálni, és vannak, akik szerint megbízhatóbb, ha csak a naptárhatást kiszűrő számot nézzük. A posztban szerepel az összes. a -0.8 is, csak el kellett volna jutnod odáig az olvasásban kommentelés helyett.

Hungeralien 2010.05.14. 19:57:14

Én hiszek a Szíjjártónak. Ha ő azt mondja hogy itt csőd lesz, elhiszem.
Mondjuk ha az ország csődbe is megy, az számomra egy öltést nem baszik.

Dr. Justice · http://dotkom.blog.hu 2010.05.14. 19:58:03

@Kádár Alíz: egy dolog, ha egyszerűsít és fogyasztható formában ad elő valaki egy gazdasági jelenséget, és más dolog, ha az emberek tájékozatlanságára alapozva hazudik róla

balage28 2010.05.14. 20:00:03

@Kádár Alíz: ez eddig rendben is lenne, csak valaki Sz.P.-nek is magyarázza el érthetően, hogy nyert az általa (is) képviselt párt, és most már súlya is van annak amit mond.
Eddig csak legyintett a külföldi tőke, most pedig kivonul ha hülyeséget beszél.

feiticeiro 2010.05.14. 20:07:34

jaj, hát ha már gyűjtjük ezeket, nekem az alábbi a kedvencem (május7):

"Szijjártó Péter szerint a kormány alaptalanul mondja azt, hogy stabilizálta a forintot, sikerről ugyanis csak akkor lehetne beszélni, ha a forint árfolyamának a mozgását sikerült volna függetleníteni a nemzetközi viszonyoktól."

És még mindig fenn van a fidesz honlapján!!!! :))))

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=150073

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.14. 20:13:11

@feiticeiro: Ha a forint megszűnik szabadon váltható lenni, és az MNBnél válthatod csak hivatalos árfolyamon... Ugye te sem akarsz olyan világot?

This_is_Sparta (törölt) 2010.05.14. 20:22:07

@Dr. Justice: A fenti esetben valószínűleg ez utóbbi történhetett!

This_is_Sparta (törölt) 2010.05.14. 20:27:49

@balage28: Ezzel nyilván tökéletesen tisztában vannak, csak hát ez a pozitív adat itt pont a végén, (vagy elején - kinek hogy tetszik) nem illik bele a világvége képbe!

De majd a Varga Misi feltárja, hogy mekkora nagy csontvázak vannak a szekrényben és akkor vége lesz az ígérgetéseknek és egyúttal meg lesz a felelőse annak is, hogy ki miatt nem lehet betartani azt a 2 db választási ígéretet.

A külföldi befektető idegességére mégsem lehet apellálni, mert azt az átlagmagyar nem érti, az nem olyan kézzelfogható, mint az előző kormány!

This_is_Sparta (törölt) 2010.05.14. 20:32:58

@feiticeiro: Elvégre ez egy jogos elvárás.

A forint akkor is legyen stabil, ha görög, portugál, meg spanyol gyerekek potyognak az égből és akkor is, ha a Sárközi ököllel veri az asztalt, miközben Angela Merkel megszeppenve adja be a derekát, az eurós mentőcsomag érdekében.

És az se okozzon gondot, ha nőnek a világpiacon a nyersanyagárak, vagy éppen menekülnek a külföldi befektetők a feltörekvő piaci országokból!

A keservit neki!

wagabound 2010.05.14. 21:22:53

A Bajnai-kormány megállította a lejtőn az országot, és ez akkor is igy van, ha arra a lejtőre nem kis részben a nyolc évig kormányzó MSZP-SZDSZ taszajtotta. A tények viszont tények, és a Fidesz most szarban van, mert egy kommunikációs lovat kilőttek alóla.

Engem most inkább az érdekel, mi a megmerevedett kapanyél az a "nemzeti egység kormánya"? Kedves Fidesz-szimpatizáns honfitársaim közül elmagyarázná valaki?

CICMÓK 2010.05.14. 21:33:06

KÉT HÉT MÚLVA MÁR LÁTSZANI FOG A VÁLTOZÁS. Mit fog akkor mondani ez az okos szóvivő!

Chicano 2010.05.14. 21:52:43

Megint egy hülye poszt.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.05.14. 21:59:59

@CICMÓK: Azt Pintér Sándor mondta a közbiztonságra. Ott meg nyilván fog, kizavarnak több rendőrt, aztán megkérdezik Marinénit, hogy jobban biztonságban érzi-e magát. És taláb télnyleg jobban fogja. Mert amúgy nyilván két hét alatt mérni sem lehet a változást, nem hogy csinálni.

is 2010.05.14. 23:24:19

@atleta.hu: ez így drága. nem fognak kizavarni több rendőrt, megkérdezik a beépített Mari néniket (munkáslevelezők ezreit), akik belemondják, hogy jobban érzik magukat, és kijelentik, hogy jobb lett.

még ez is dárga. nem zavarnak ki senkit, nem kérdeznek meg senkit, csak bejelentik kéthét múlva, hoyg jobb lett. na ez már nem drága, ez lesz.

is 2010.05.14. 23:27:41

@poszt: a FIDESZ 1998-ban elkezdte a percenként 22 'polgár' szót. aki azóta rájuk szavaz, az azóta ilyen percenkénti jelszavakra szavaz. most a jelszó a vészhelyzet, és a csontváz, néhány hétig. az egész FIDESZ nem több, mint ez a jelszóhalmaz, és rá a médiahenger. talán hamarosan lesz tömeges homlokracsapás, és kurva nagy felzúdulás ellenük. talán.

egymilliopicikrisztus 2010.05.14. 23:59:57

Most minek csodálkozni? SzP-nek hároméves korában beszorult a feje egy uborkásüvegbe és két évig nem tudták levenni róla. Mit várhatunk tőle ezek után?

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.05.15. 00:45:33

Nem értitek. Amíg Bajnai a kormányfő, addig a GDP esik, bármilyen előjelű is a szám. Majd ha Orbán lesz a kormányfő, akkor nőni fog a GDP. Ennyi az egész. Ez kell a népnek.

Dwebin, Agyhalott Balliberális Szervezett Bűnöző 2010.05.15. 06:05:51

Drága, GDP-fetisiszta bolsevik barátom!
A liberálkomcsknak körülbelül két évig kuss van.
A nyolc évnyi mszp-szdsz szabadrablás, fosztogatás után azt csinál amit akar. Jöjjön a katolikus államvallás, jöjjön a korona - le vagytok szarva.
A beltenyészeti barátaidat kellett volna ilyen hangsúlyokkal leckéztetned - amikor még lehetett.
Ugyhogy kuss - szopás indul, keresztény-konzervatív hosszúcicire rábulás indul!

Dwebin, Agyhalott Balliberális Szervezett Bűnöző 2010.05.15. 06:08:18

Rettgjetek csak bolsi patkányok, gerjesszétek, gerjesszétek...

Dwebin, Agyhalott Balliberális Szervezett Bűnöző 2010.05.15. 07:57:39

Túrósfarkú liberálbolsevik szervezettbűnöző hagyókból nem lesz demokrata szalonna :-))
Retkeskörmű bolsevikok, tudjátok mit? A köröshegyi völgyhidat leromboljuk, az alföldi alagútjaitokat betemetjük - nyoma se maradjon, hogy innen loptatok el 157 millárd forintot.

Dwebin, Agyhalott Balliberális Szervezett Bűnöző 2010.05.15. 08:03:37

A GDP-ről meg csak annyit: semmi kzöd már hozzá, bolsevik.
Tudod, most már NEKÜNK növekszik. Mi lopjuk majd el, mi költjük koronaúsztatásra, alkotmánymódosításra, angyalkás-szentkoronás tetoválásokra, katolikusiskola-támogatásra, kettősállampolgárságra.
Te meg hazaírsz majd a beltenyészet többi tagjának vagy falbarúgsz :-)

Pipas 2010.05.15. 08:20:47

Oh, ismét nagyon faszán megy a gazdaság mi? Utoljára ilyet a Gyurcsány Feri produkált, az ő uralkodása alatt is nagyon profin dübörgött a gazdaság. Kíváncsi vagyok a libatolvajt hány évig kellene elviselnünk, hogy elmondja a maga Öszödi beszédét. Valahogy így:

"Elvtársak, ezt elkúrtuk, mindenféle pénzügyi manipulációkkal elértük, hogy úgy tűnjön minden rendben van. Kivettük a pénzt az oktatásból, az egészségügyből, az államapparátusból...

Tudtuk, hogy a szép számok csak a látszat, tudtuk, hogy a következő kormánynak ezeket a pénzeket valahonnan elő kell teremteni, tudtuk, hogy kivéreztetjük a magyar háztartásokat.

Azt hazudtuk, hogy a pénz a gazdaságból származik, miközben tudtuk, hogy a bankok rabolják ki éppen az adófizető polgárokat, nyilvánvaló volt, hogy a számok mögött fenn nem tartható ideiglenes állapotok uralkodnak, pontosan tudtuk, hogy a fellendülés mögött az ország fojtogatása áll.

Nem csináltunk semmit, csak a nadrágszíjat húzogattuk és hazudtunk, hazudtunk reggel, hazudtunk délben és hazudtunk este. Majd bele döglöttem, hogy évekig úgy kellett tennünk mintha a pénzen kívül az ország jövője is érdekelne."

Gyurmigyuri · http://www.g3.hu 2010.05.15. 08:31:48

Kedveskéim!

Igen jól szórakoztam a kommenteken, néhányat kivéve (ezek sablon anyázások ) igen szellemesek, úgy tűnik gondolkodó emberektől származik! Talán a felvezető írás sem kellett hozzá!?

Szalainé Szilágyi Eleonóra 2010.05.15. 08:47:28

Jelzem, hogy bármennyire hihetetlen, jelenleg a Kormány még Bajnai irányítása alatt regnál. Tehát, Orbánék hivatalosan még ellenzékben.

stars7726 2010.05.15. 08:49:27

@ReWriter: ez mondjuk egyértelműen látszik a tőzsde,és a forint árfolyamán is...de,hétfőtől még jobban figyeljük!

hhh. 2010.05.15. 08:57:34

"ábra magáért beszél"?
és ezt így hogy? kétféle y tengellyel? az x tengely 0-ja hogyan csúszott fel 0,5-re? Mikortól számolunk a jobboldali számokkal?
Mi a sz*r ez?
neked persze nagyobb az agyad, mint Szijjártóé, mi? kössz....

Silcon 2010.05.15. 09:29:02

@idelle: "nem vették észre, hogy ők vannak kormányon"
Ha már a tényeknél tartunk, még Bajnaiék vannak kormányon.

Bilbo 2010.05.15. 10:47:00

A cikkre reagálva: Most, hogy a GDP növekedés pozitív, az messze nem jelenti azt, hogy minden rendben. Az ország még mindig a szakadék szélén van, 2002-ben nem ott volt. Emlékezzünk: az adósság kétszer!!! akkora. A kamatokat fizetni kell. Semmi sem működik, a BKV tíz éves buszokkal jár, stb. A Gyurcsány-Bajna pár a rossz zsaru-jó zsaru szerepet játszotta. Ez olyan, mintha összevernek valakit, meghal, utána újjáélesztik, és azt mondják: "Nézze bíró úr, lélegzik." Ez még nem jelenti, hogy rendbe jött.

Bilbo 2010.05.15. 10:53:59

Szerintem jó lenne a politikát új módon nénzi. Azon elmélkedni, hogy milyen hülye, krumpli orra van, stb., annak nincs értelme ebben a helyzetben. Az természetes jelenség, hogy a pártok folyamatosan bírálják a többi pártot, még akkor is ha viszonylag jól mennek a dolgok. (M.o.-on nem ez a helyzet.) Aki nem süket, az halhatta a FIDESZ programját. A többi kormány esetében az első parlamenti ülésnél semmit sem lehetett tudni. Ez a kormány (a következő) meglehetősen sok elemzés után jött létre. Ezeknek van IQ-ja!

Krumplicukor1987 2010.05.15. 11:19:16

@hhh.: Te tényleg ilyen hülye vagy, hogy olvasni se tudsz?
"éves változás (bal skála)"
"negyedéves változás (jobb skála)"
Ha még nem érettségiztél le (sőt, tán a 8 osztály sincs meg), ne szólj bele ilyen dolgokba...

gpetersz 2010.05.15. 11:20:55

@II.Briandrew: Mit is tett a gárda? Menetelt... ajaj, ez aztán erőszakos.

Bilbo 2010.05.15. 11:28:18

Csak azért idézem, mert nevetséges (Pravdában jól hangzana, de 2010-ben M.o.-on nem jól hangzik): "Pedig a választások óta kibontakozott ostoba színjáték semmi mást nem mutat. A kétharmados többséget szerző, lényegében bármiféle hosszú távú gazdasági és társadalmi vízió megvalósításához a normális körülmények között elérhető legnagyobb politikai hatalmat kezében tudó Fidesz egészen szánalmas módon egyetlen gondolat és szó köré építi minden kommunikációját: vészhelyzet. "

sorokinV 2010.05.15. 12:34:20

@Dr. Justice:

A hibahatáron belül mért negyedéves eredményeknek kell most tapsikolva örülni? Ez komoly? És a szezonális hatások, trendek? Olyasmivel nem foglalkozunk?

debris 2010.05.15. 13:06:58

A megelőző kommentek kommentelése nélkül, és a cikkírónak is - bár biztos eszébe jutott - írom, hogy sz.p. a "pórnépnek" beszél, aminek halvány f....a sincs a pénzügyekről kicsi hazánkban, így a "nép" ezt is elhiszi. Csak elég hangosan kell mondani...
És ha ezt elég sokszor és egyszerűen teszi - és teszi - akkor ezt sokkal könnyebb befogadni az egyszerű, "fikázni könnyű" tip. általános magyar agynak, mint belemerülni a pénzügyi dolgokba a saját zseben túlnézve... Szerintem.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.05.15. 13:08:45

Semmi értelme Szijjártó nyilatkozatait magyarázni. Akiknek olvasnia kéne, azok nem olvassák, akik pedig olvassák, azok tudják már.

Zsola777 2010.05.15. 13:25:50

Nyilván azért hazudik, hogy egy-két hét múlva, a Fidesz első intézkedései után végre elismerhesse, hogy mekkorát nőtt a gazdaság. Aki csak nekik hisz, az nagyon elégedett lesz (mellesleg meg hülye).
A blog meg kiváló, csak így tovább!

flort 2010.05.15. 13:47:17

@Bilbo: "Aki nem süket, az halhatta a FIDESZ programját." A jelek szerint süket vagyok. De ha leírsz néhány konkrétumot, az - eddig lózungként emlegetett - radikális adócsökkentés, illetve a kitűnő időzítéssel előrángatott kettős államporgársági törvényen túl, illetve ezek részleteit, azt el tudiom olvasni.
...
"Ez a kormány (a következő) meglehetősen sok elemzés után jött létre. Ezeknek van IQ-ja!"
khm, akkor maguknak elemeztek. Pl. miért tényfeltárnak még mindig?

manipul 2010.05.15. 14:35:34

Tisztelt Írásban "Gondolkodók"
Az Index jól látható helyéről jutottam a buksz-hoz. Elolvastam számos kommentet és átlagosnak, esetenként gyengének tartom őket. Ez nem baj, ilyen van, sőt több is van. Az azonban érthetetlen számomra, hogy hogy lehet ilyen színvonallal az Indexre kerülni. Kinek az érdeke, hogy ilyen szellemi termékek az olvasók szeme előtt legyenek.

vénkujon 2010.05.15. 14:36:24

@Zsola777: :) nem kell oda egy-két hét. szerintem hétfőtől már hallhatjuk, hogy megindultunk a kánaán felé.

Nymus 2010.05.15. 15:01:32

A sok birkát a juhásznak valahogy terelgetnie kell a pulijaival...

nem nemsiker_s 2010.05.15. 15:39:21

@Dr. Justice:

"Persze van honnan, egy pillanatra se felejtsük el, milyen mély gödörből indulunk."

Hát ez, az. Olyan mélyre süllyesztette ez a nyolc éves bénázás az ország gazdaságát, hogy innen nem nehéz kicsit följebb kerülni. Egyébként ez nem a Bajnai kormány érdeme, hanem a német piac kis mértékű élénkülése.
Azért azt ezzel együtt is meg kell jegyezni, hogy noha a szlovákokénál egy kicsit jobb ez a mutató, de ez csak egy statisztikai adat ha úgy tetszik, az igazság egy apró szelete. Csupán ezzel az adattal nem írható le egy ország gazdasági vagy költségvetési állapota.

öcsi55 2010.05.15. 15:57:12

Elvtársnők és Elvtársak!
Majd nyolc év múlva mondjatok bírálatot.Akkor majd megelégedve,
felszabadultan elénekelhetitek a:Fel
vörösök proletárok című műdalt a
Fidesz tiszteletére!

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.15. 16:28:24

@Bilbo: A BKV akkor sem járt fiatalabb buszokkal, az államadósság elég sok helyen növekszik, kalifornia is majdnem fizetésképtelen lett, a világban történt egy világválság amiből sokkal jobban jövünk ki mint Izland, vagy akár a görögök.

2006ban volt egy választás, ahol 3 féle ember volt. Aki hitt Orbánnak, aki hitt Gyurcsánynak, és aki tudta hogy mindkettő hazudik, és észre is vette amikor ezt Gyurcsány maga is megmondta, tisztában volt a bajokkal.

Segítek: Ez utóbbi emberek szólaltak fel a vizitdíj, stb. mellett. Azért szavaztak Gyurcsányra mert tudni lehetett hogy ilyen megszorítások is jönnek.

Azoknak az embereknek akiket öszöd nem lepett meg, inkább az lepett meg, hogy nem korábban jött a beszéd, nem nyílvánosan, nem megszorításokkal, stb... azok nem ilyednek meg attól, hogy "új öszödi beszéddel" riogatja őket valaki.

Nem értesz hozzá, nem tudod mit jelentenek a számok, de jártatod a szádat. Ennyi jön le belőle.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.15. 16:34:58

@nemsiker_s: Nem bizony, de engedelmeddel a FIDESZ tevékenységét pl. a népszavazások elleni szociális népszavazással, a saját pazarló vívmányaik védelmével és azokkal a dolgokkal együt kell értékelni amit eddig tettek, és amit eddig ártottak ennek a gazdaságnak. A kommunikáció, a pánikkeltés, stb. is belejátszik a dologba.

De az az ígérgetés is, amire alapozva (és ez 2006os egymára licitálást is értem) a kormányváltást és utánakánaánt várók felelőtlenebbül költekeztek.

A FIDESZ kevesebbet árt kormányon mint ellenzékben, az MSZP esetében viszont fordított a helyzet.

Bajnai meg nem politikus hanem válságmenedzser, megfékezte a problémák továbbgyűrűzését, ezt vállalta, ezt vártuk tőle, adott időre jött, ne hiszem, hogy újra előkerülne a politikában.

Vidéki 2010.05.15. 16:51:16

A szerző szövegét a Fidesz és szóvivője iránti elvakult gyűlölködés inspirálja.

„Ne hallgassuk el persze, hogy létezik egy olyan mutató, ami valóban csökkent: a naptári és szezonális hatásoktól megtisztított index 0.8 százalékot mérséklődött az egy évvel ezelőtti szinthez képest”.

Nem kell elhallgatni, mert ez a korrekt megközelítése a témának.

Abból, hogy a mutató 0,8 %-al csökkent a szerzőnek nem szabad arra a következetésre jutni, hogy „dübörög a gazdaság”.

A szerző felteszi a kérdést: „Mi van a hosszú távú elképzelésekkel? Tervek? Víziók? Stratégia?”

Ha nem csak saját fantazmagóriáira támaszkodna, tudhatná, hogy már a választások előtt a VOSZ konferenciáján Orbán beszélt a hosszú távú tervekről is.

Bloodscalp 2010.05.15. 17:13:53

@debris: ez a szijjártó gyerek igazán felesleges:)

A más villogány 2010.05.15. 17:19:14

Nagyon bírom ezt a komcsizást, bolsevikozást. :)))))
Tudtok mutatni a Fidesznél komcsibb pártot? A gondoskodó állam, ami mindent megold helyetted....
Az MSZP inkább kapitalista, ahogy egész Európa az. Ha lemaradsz, kimaradsz. Ez van. A demokrácia nem csak abból áll, hogy odaszarhatsz a Kossuth-térre. A szabadság mellé az egyén felelőssége is jár. Jó étvágyat!

A szerelő 2010.05.15. 17:49:33

aha, szóval miután még bajnai volt a góré, ebből következik, hogy szijjártó nem is hazudott :) értem én, hisz nem volt taggyűlés :)

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2010.05.15. 17:58:38

@Dwebin, Agyhalott Balliberális Szervezett Bűnöző:

Idióta! Hol van az alföldön alagút?? Mekkora Nagy Magyar vagy, még a térképet sem ismered?!

SzaGyu 2010.05.15. 17:59:59

Sajnos az a gyanúm, hogy ez a kormány sem lesz különb mint a többi.
Az ülés első napján olyan "nagy horderejű" bejelentések történtek, mintha nem is lenne azoktól fontosabb.
Sajnos elkezdődik a "Nesze semmi, fogd meg jól!" Aztán majd hónapokig meg évekig magyarázkodna mint ahogy ellenzékben eddig is tették.
Persze magyarázkodni könnyebb és a semmit tevést majd "támadásokkal" ellensúlyozzák és ekkor a magyar ember azt fogja mondani: Na lám, a FIDESZ az igen!

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2010.05.15. 18:01:41

@A más villogány:

Asszem, ez a lényeg, ebben benne van minden...Csak ezt sokan nem értik meg, vagy nem fogják fel.

Húsleves 2010.05.15. 18:45:59

"egy olyan szofisztikált közgazdasági feladvány, ami nekem és a körülöttem dolgozó nagyjából egytucatnyi makroközgazdász és/vagy tőkepiaci elemzőnek is fejtörést okozott". A volt matematikatanárom szerint: a közgazdászok mindent meg tudnak magyarázni, de sajnos csak utólag. Az én véleményem meg az, hogy ti (cikkíró és állítólagos makroközgazdászok) nem közgazdászok vagytok, hanem politikusok, ez elég jól meglátszik nem csak ebben a cikkben, hanem általában. Csak azt nem tudom, mikor vállaljátok már fel nyíltan, és nem hatodik frakciónak nevezitek magatokat, hanem LMP médiának. Különösen tetszett az a tudósítás, amikor LMP "tömeggel" találkozott az utcán a "hatodik frakció".

2010.05.15. 19:20:05

@Húsleves: Az Index éppúgy nem LMP-média, ahogy nem MSZP vagy Fidesz-média, ez egy bulvárújság, ahol a nézettség a fontos. Az Index nagyon sokáig negligálta az LMP-t a választások előtt és nagyon sok cikiző/lejárató blogposztot közölt a címlapján.

Húsleves 2010.05.15. 20:11:49

A "Fidesz-média" vád valóban nehezen érhetné az Indexet, a "sokáig negligálta" az LMP-t viszont könnyen magyarázható azzal, hogy akkor még nem ébresztették fel az alvó ügynököt, sőt maradjunk annyiban, hogy a "negligálta" jelző már túlzott takarózásra utal. Elég sokára dőlt el, hogy az LMP marad az egyetlen liberális erő, amelyet be lehet még tolni a parlamentbe, ezért teljes mellszélességgel ezt kell támogatni. A cikizésről meg annyit, hogy én nem emlékszem arra, viszont arra igen, hogy a választási hajrában minden pártot oly alaposan kiveséző Index az LMP-ről nem árult el semmit azon kívül, hogy végre egy hú de kritikus párt. Pedig a lényeg benne van a programjukban (a sok zöld maszlag mögött), az Origo portál be is mutatta. Nem írtak arról sem, hogy a Schiffer vezette TASZ-t korábban személyiségi jogok megsértéséért és közösség elleni izgatásért jogerősen elítélték. Ezeket a dolgokat nem igyekeztek itt ezek a nagy leleplezők bemutatni. Ellenben vettek egy jól kiválasztott korrupciós ügyet (Sávoly), amelyet alaposan bedolgoztak a köztudatba, hogy aztán átengedve a terepet az LMP-nek, azok tetszeleghessenek az új, kritikus párt szerepében. Jól fel van építve, de azért látszik.

Vidéki 2010.05.15. 20:13:51

@Húsleves:

Nagyon találó, tömör a véleménye a cikkíróról és cikkéről:

" nem közgazdászok vagytok, hanem politikusok."

Talán az "agitpropos" szó is jellemző lehetne.

martalóc 2010.05.15. 20:18:55

Cim: "Hülyének tetteti magát a kormány". Was für ein kormány? Makrogazdasági elemző státuszával büszkélkedő barátunknak tudnia kellene: a pontos fogalmazás ezen a területen alapvető követelmény.
Tehát: Szijjártónk már van, kormányunk viszont még nincsen. Az előbbit lehet ekézni, sokat is tesz érte, hogy igy legyen. Az utóbbit még nem. Ha mindez túl pedánsan hangzana: megengedem, hogy ha majd lesz kormány, ettől a ténytől Sz. P. még nem lesz okosabb.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.05.15. 20:19:14

Egy buta, ripacs, szánalmas seggnyaló, pózmatyi!

Devil 2010.05.15. 20:27:36

Nem ertitek.
A Fidesznek nincs igazi, atgondolt, kozep- vagy hosszutavu kul- gazdasag- monetaris- ado- katona- kornyezet- stb. politikaja.
Belpolitikaja van, ennek egyetlen celja onmaga legitimalasa, ennek szerintuk egyetlen eszkoze az MSZP besarozasa. Minden sempontbol, minden koerdesben, minden eszkozzel, minden mediabol ennek kell folynia, mindegy mekkora hazugsag fo hogy legyen egy bunbakjuk. Ettol varnak politikai sikereket, es mas NEM ERDEKLI OKET.

Várúr 2010.05.15. 21:08:31

Érdekes... tegnap kaptározták be Hagyót, nemsoká sitten az összes régi vezető, az ország levegő után kapkod, erre szíjjártóznak, GDP nullaegész akárhányoznak... mszp teljes vezetése lemond, mdf/mszp megsemmisült, nincs egyetlen hiteles baloldali politikus... Ekkor jön a nullaegész valahány. Vár, mikor cikkez a szerző az emelkedő varjúszaporulatról.

Várúr 2010.05.15. 21:18:28

@wagabound:
Örömmel elmagyarázom. A nemzeti egység egyfajta törekvés. A nokiás doboz is az. A tömegbe lövetés, (2006, okt, 23.) a kis iskolák felszámolása, a "páncélszekrényt minden kórházi ágy mellé" is. A felsorolás vázlatos. Ezeket próbáld összevetni koma.

II.Briandrew 2010.05.15. 21:40:58

Először is még Bajnai-kormány van két hétig. Másodszor pedig én jobboldaliként sem ragadtattam magam véleményalkotásra a "kormány munkáját" illetően, mikor még meg sem alakult egyik vagy másik szocialista kormány. Ehhez képest a szerző arról tett tanúbizonyságot, hogy még csak véletlenül sem érdeklik a történések, felőle kicserélhetik az országot is a lába alatt, akkor is a Fidesz fog tenni mindenről. Nos, ez is egy remek hozzáállás csak épp finoman szólva szelektív gondolkodásmódra vall. Amúgy Szijjártó a Fidesz egyik szégyene, egy pancser, aki már 8 éve ugyanazt mondja minden sajtótájékoztatón. Viszont ez nem jelenti azt, hogy a Fidesz csak a kettős állampolgársággal fog foglalkozni az első hetekben. Azzal is, aztán a háttérben nyilván rengeteg gazdaságpolitikai döntést fognak hozni. De kell is nekik, ez a dolguk. Előre eltemetni és még a meg sem alakult, cselekvésre képtelen leendő kormányt szidni orbitális elfogultságot és beszűkültséget jelent. Várjuk meg mi lesz a vége, ha rosszul csinálják, én leszek az elsők között, akik elzavarják őket a francba, de ott még nem tartunk. Egyelőre a Szoc-Lib kormányt és értékrendet tettük be a fiók mélyére...

belekotty 2010.05.15. 21:44:45

Az öszödi beszéd után Gyurcsány béna kacsa volt. Ha akkor átadja a hatalmat Bajnainak, akkor most kissé másképp állunk.

Húsleves 2010.05.15. 21:46:09

És azt se felejtsük el, hogy szárnyalt már korábban is a gazdaság, aztán kiderült hogy mégse.

2010.05.15. 21:58:28

@Húsleves: Látom, mindenre van magyarázatod ;-). Nos, a cikizésre én nagyon is emlékszem, az elempések sokáig ki voltak akadva az indexre. Szerintem az Index egyik pártot se vesézte ki egyébként.

Az általad említett TASZ meg hülyeség, soha nem Schiffer vezette és az LMP nem a TASZ.

Nemcsak Sávoly volt, de volt Páty és Sukoró is meg egy csomó egyéb, ami más médiában ugyanúgy megjelent. Az történetesen igaz, hogy a sávolyi ügyet egy LMP-közeli újságíró derítette fel. Meg is kapta már a magáét, elküldték az LM-közeli Indextől. Hát, ennyit a a nagy médiahátszélről.

Az kétségtelen, hogy az Index liberálisnak nevezhető, ha egyáltalán valaminek, de leginkább egy üzleti vállalkozás. Az LMP ennél sokkal jogosabban panaszkodhatna a jobboldali médiatúlsúlyra, de ők hálistennek a Jobbik ekézésével voltak elfoglalva és valószínűleg abban is bíztak, hogy az LMP majd a baloldaltól vesz el szavazatokat.

Gemajel 2010.05.15. 22:14:09

Nem tetteti magát hülyének, mert ahhoz lennie kellene annyi eszének, hogy felismerje, és fel tudja mérni a csapdahelyzetet. Nem gondolom, hogy kis hazánk legfontosabb problémája a kettős állampolgárság biztosítása lenne, de az ilyen média/halandzsa- és látvány politizálással remekül lehet szimulálni a Potemkin falut. Csak épp ellenkező előjellel. Sic!
Ahogy a gondolkodó embernek nincs vallása úgy nincs pártállása se, és mint tudjuk a tények azok makacs dolgok.
Viszont az agyatlan csinovnyikoknak - legyenek balosok vagy jobbosok - sajnos mindig az a sorsa, hogy a mástól kapják a saját véleményüket.
Ha esetleg Fényestekintetű Fejenagy szóvivő venné a fáradtságot és nem csak a saját szövegeinek bűvöletében leledzene, akkor talán rájönne, hogy a magyar költségvetési hiány cca. harmada az angolokénak - ahol ugyancsak elengedték a költségvetési hiányt - és a magyar gazdaság, ha nem is egetverő módon de a stabilizálódás jeleit mutatja. Nem tartozik ide, a görök miatti régiós egybe-mosásunk. Csak, hát a mostani/leendő kurzusnak épp az a pillanatnyi érdeke, hogy addig kiáltozza a farkast, amíg az egyszerű programozású droidok, mind el nem hiszik, hogy itt romokban van minden.
Ennyire egyoldalú és egysíkú a média talán még az átkosban sem volt, pedig ott kétszer is meggondolták, hogy ki, mikor, mit merjen mondani.
Ideje lenne már felnőni és elfogadni, hogy a pohár, ha félig van, akkor félig van.
A futballban is dicsérni szokták az ellenfelet, mert ha legyőzik, akkor növeli az érdemet, ha meg mégis zakó a vége, akkor tényszerűen bebizonyosodott, hogy a másik volt a jobbik. Ezt a banalitást futballszakértő leendő táltosunk nem ismeri?!?

pg2 2010.05.15. 22:31:22

Jaj, de beindult a szakértelem! Ennyi megmondót, aki érzi is, nem csak érti SzP igazságát...

A szerelő 2010.05.15. 23:40:40

@Gemajel: hasonlót szoktam én is írni, amikor nem vagyok ennyire lusta :) szóval egyetértek veled.
de szép is lenne már, ha a sok troll megpróbálná legalább 3 agysejtjét egyszerre használni :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.16. 00:39:20

@Caravallo: Ilyen hülyeséget csak egy jobboldali bérenc írhat, aki nem lát tovább a saját orránál, és aki szerint ami nem fekete az biztos fehér-

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.16. 00:48:01

@Bilbo: 2002höz képest a fizetésem is kétszerakkora... Ha nem több.... Ez már csak ilyen... "mindig " kell valamire hitel...

2010.05.16. 01:52:03

Kellene egy mszp fikázó blogot indítsak Doktor izébizé néven...

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.16. 02:13:18

@Vidéki: Ellenben azt tudod hogy az összes elismert módszer szerint egyértelmű a javulás, egy általában megkérőjelezhető módszer szerint ugyan még csökken a GDP de ezen is látszik a javuló helyzet (és ki lehet számolni mi kellett volna ahhoz, hogy ez is pozitív lehessen...).

Rob67 2010.05.16. 03:25:00

@Dwebin, Agyhalott Balliberális Szervezett Bűnöző:
A neveddel egyetértek: agyhalott vagy.
Mitől liberálbolsevik patkány aki mondjuk a te cseppet erőszakos szózuhataggal körített katolikus államvallásos vízióddal nem harmonizál?
Effektíve sosem szavasztam az szdsz-mszp gárdára, de engedd mér meg hogy ha te mintázod a jobboldalt, akkor attól is hányni szaladjak.
Hogy a szüleidnek is inkább mozijegyet vett volna a nagyid... :)

Egyébiránt azt figyeltem ki, hogy MO a tízmillió szakértő közgazdász országa.
Na meg a politologusoké, a kereskedőké, a futballszakértőké.
Mondjuk az adócsalóké is, de az más, az nem szakma.

Rob67 2010.05.16. 03:40:14

@Várúr: Nincs igazad.
A tömegbelövés nem törekvés volt 2006-ban, hanem ballépés.
Már az a része, hogy gumilövedékkel történt.
Élessel kellett volna.
Egy rakás élhetetlen balfasz nehogy már szétverje a várost. Még ha nagyon haragszik akkor sem. Én is haragszom sokszor a szomszéd Gizi nénire, mégsem verem szét a kéróját.
Mondjuk az más eset, hogy a kődobáló, molotovos, Ferenciek terén barikádot építők nem ahhoz a réteghez tartoztak akik bármely gazdasági eredményt megértettek volna ugye.
Max a Fradi - Újpest eredményt. Mondjuk az sem kevés.
A forradalmár dumát meg hagyjuk, uncsi és nagyon kalandfilmes. Már Kevin Costnerrel a Robin Hoodban is gáz volt.
A rongálás az bűncselekmény, mégha erős felindulásban is tette a csürhe.
Ellenben én nem szarok a városomra, nekem tetszik, egyben, molotovos csinosítás és barikád nélkül. A gyurcsányira én is szarok. Igen, a faszért nem az ő rezidenciáját akarták bevenni?
Ahhoz mér nem volt elég vér a pucában?
Nehogy már az legyen a jó és becsülendő forradalmár aki miatt a gyerekeimet és a szüleimet nem engedtem ki az utcára akkor.
Gumilövedék? Szart, ólmost...

nestrot10 2010.05.16. 05:55:10

Nem hülyének tetteti magát az új kormány, hanem HÜLYE !
Na milyen az új kormány?--FOS, és mire összeáll lehet SZAR is!

Húsleves 2010.05.16. 13:29:17

@iii: "Látom, mindenre van magyarázatod": nem, nincs mindenre. Például nincs arra magyarázatom, hogy miért figyeli feszülten egy általad pártatlannak mondott média, hogyan köthet bele a leendő kormány minden egyes szavába.
"Nos, a cikizésre én nagyon is emlékszem, az elempések sokáig ki voltak akadva az indexre. Szerintem az Index egyik pártot se vesézte ki egyébként.": de igen, alaposan kivesézte az összes többi pártot. Az pedig, hogy korábban szerinted cikizte - ergo azt állítod hogy éppen velük volt negatívan elfogult - nagyon szánalmas magyarázat. Miért cikizték akkor őket szerinted? És ha akkor cikizték, mitől változott meg? Attól, hogy az SZDSZ megszűnt.
"Az általad említett TASZ meg hülyeség, soha nem Schiffer vezette és az LMP nem a TASZ.": de igen, Schiffer képviselte akkor a TASZ-t. Az LMP valóban nem TASZ, de a kapcsolat nyilvánvaló. És nem hülyeség, hanem jogerős bírói ítélet született. Itt egy link, amit talán nem fogsz hülyeségnek nevezni, mert a TASZ honlapjának a linkje. Azért linkelem ezt, nehogy elfogultságot magyarázhass bele (tasz.hu/perek/peres-dossziek/lovas-istvan-vs-tasz-dosszie).
"Nemcsak Sávoly volt, de volt Páty és Sukoró is meg egy csomó egyéb, ami más médiában ugyanúgy megjelent. Az történetesen igaz, hogy a sávolyi ügyet egy LMP-közeli újságíró derítette fel. Meg is kapta már a magáét, elküldték az LM-közeli Indextől. Hát, ennyit a a nagy médiahátszélről.". Ugye nem akarod azt mondani, hogy azért küldték el azt az újságírót, mert LMP-közeli és Sávolyról írt? Zavaros amit írsz, és úgy tűnik, hogy annyira próbálod elfogulatlannak láttatni az Indexet, hogy "bizonyítékként" olyanokat mondasz, mintha éppen az ellenkező irányba lenne elfogult.
"Az kétségtelen, hogy az Index liberálisnak nevezhető": ebben egyetértünk.
"Az LMP ennél sokkal jogosabban panaszkodhatna a jobboldali médiatúlsúlyra, de ők hálistennek a Jobbik ekézésével voltak elfoglalva és valószínűleg abban is bíztak, hogy az LMP majd a baloldaltól vesz el szavazatokat.": a jobboldali média közel sincs akkora túlsúlyban mint a közvélemény. Egyelőre még terem itt babér bőven a hivatásos agymosóknak.

Húsleves 2010.05.16. 13:34:04

Ha rákattint valaki az általam beillesztett linkre, törölje ki az URL végéről a zárójelet és a pontot, akkor megjelenik.

Vidéki 2010.05.16. 13:45:42

@52:
A szerző ilyen stílusban ír azokról, akiknek az övétől eltérő a véleménye:
„de ekkora hülyeségre még (Szíjjártó) korábbi nyilatkozatainak színvonalát ismerve sem számítottam. Naiv vagyok, elismerem.”
„Szijjártó Péternek ez a kijelentése bornírt hazugság, illetve egy olyan szofisztikált közgazdasági feladvány, ami nekem és a körülöttem dolgozó nagyjából egytucatnyi makroközgazdász és/vagy tőkepiaci elemzőnek is fejtörést okozott.”

A közgazdaság is egy tudomány. Ilyen mocskolódó érvelést megengedhet-e magának az, aki racionálisan érvel? Ez a fajta érvelés propagandistákra jellemző, akik ha kifogytak az észérvekből, előveszik a személyeskedés csodafegyverét.

Írja: „az összes elismert módszer szerint egyértelmű a javulás, egy általában megkérdőjelezhető módszer szerint ugyan még csökken a GDP.”

Az szerző által elismert módszer szerint:

„0.2 százalék jelen esetben azt jelenti, hogy a magyar gazdaság 2010 első negyedévében a 2009 első negyedéves árakon számítva 0.2 százalékkal több terméket állított elő, azaz reál értelemben - az infláció hatása nélkül - ennyivel nőtt a bruttó hazai termék (naptári hatásoktól tisztítva)”
(Ebből nem szabad arra következtetni, hogy jó gazdasági helyzetben vagyunk, pláne azt nem szabad képzelni, hogy „dübörög a gazdaság”.

Az szerző felfogásában „egy általában megkérdőjelezhető módszer szerint” viszont:
„ létezik egy olyan mutató, ami valóban csökkent: a naptári és szezonális hatásoktól megtisztított index 0.8 százalékot mérséklődött az egy évvel ezelőtti szinthez képest”.

Az eltérés a két módszer közötti eltérés nem hatalmas, egy hangyányi növekedés áll szemben egy kis visszaeséssel.

Ez még nem szolgáltat racionális okot a szerzőnek Szíjjártó elleni rendkívül durva dühkitöréseire.

Húsleves 2010.05.16. 13:56:41

És a biztonság kedvéért idemásolom a másodfokú ítélet linkjét is, amelyben már az első oldalon jól látszik Schiffer András neve.
tasz.hu/files/tasz/imce/lovasitelet.pdf

tolvajkomcsik 2010.05.16. 19:39:20

t.régiek!
Hol a francban voltatok az eszetekkel 8 évig?
Az nem zavart benneteket, hogy már
a Medgyesi(vagy hogy hívták)is megsokallta az SZDSZ rohadtul demokratikus lopását és ezt nyilvánosan ki is mondta . Ki is fúrta a tornatanára az SZDSZ támogatásával. Meg is építették a Dunántúlon Európa talán legnagyobb
völgyhídját, a majdnem síkvidéken
alagútját és másfélszer annyiért épül-
tek az autópályák,hidak a sík Magyarországon, mint a hegy-völgyes Horvátországban.
Nálunk 3MD, Bulgáriában 1,2 MD VOLT az ottani tolvajok (baloldal)
ideje alatt, ők most levitték 0,6 MD-ra.
Barátunk etele lapátszámra szórta az
EU pénzt az autópálya-hídépítő bagázsba ,ahonnan gáborunk kunzcogva lopta tovább. Nem csak
BKV ügy van, hanem sok más is.
Ezt a kirúgott bandát csak az támogatja ,aki teljesen hülye, mint
a május elsejei szenilisek, vagy akik
kiestek a buliból. A tipikus fröcsögő gyűlöletük az utóbbira mutat.
Rettentően tudjátok, hogy másnak
mit kéne csinálnia(miért nem szóltatok 8 évig) .

2010.05.16. 19:46:07

@Húsleves: Én nem mondtam, hogy pártatlan média, de meglehetősen egyformán belemarnak mindenkibe, vannak, akikbe egy picit jobban. Belekötni azért kötnek bele, mert a) bele lehet kötni b) mert ők ilyen belekötősek, ez a dolguk. De ha már a kormánynál tartunk, életemben akkora bullshitet nem hallottam, mint ezt az Orbán-véle "forradalmat", ha ebbe valaki beleköt úgymond, azt teljes joggal teszi.

Mutass már egy cikket, ahol az Index kivesézett egy pártot. Én nem emlékszem rá. A cikizésre viszont igen, pl. itt az egyik:
index.hu/velemeny/2010/01/25/befogott_orral_halkan_anyazva/

Lehetséges, hogy attól változott meg a hozzáállás, hogy az LMP esélyesebb lett, így érdekesebb lett a közönségnek is. Egész végig jelentek meg támadó és támogató cikkek (inkább blogposztok). Ettől még azonban nem lett az LMP médiája, mint ahogy be is mutattam Bodoky és Sávoly példáján. Az Index sokkal inkább fog függni a Fidesztől, mint az LMP-től, ezt ők is tudják.

Nem azért küldték el Bodokyt, mert LMP-közeli, de ebből látszik, hogy az Index nem LMP-közeli.

Idézheted ezt az ítéletet itt orrba-szája, tény:
- a TASZ nem az LMP, semmilyen direkt kapcsolat nincs közöttük, az LMP nem függ a TASZ-tól semmilyen módon,
- ez nem egy bűnügy volt, hanem polgári per, amely pontosan a szólásszabadság értelmezéséről szól. A bíróság máshogy értelmezte, mint a TASZ, ennyi az egész.

"a jobboldali média közel sincs akkora túlsúlyban mint a közvélemény"
Ezt nem értem, mit jelent. 2006 óta, Széles Gábor tevékenysége nyomán a jobboldali média egyértelműen fölénybe került, plusz a Barikád-Kuruc-Szentkoronarádió front.

is 2010.05.16. 21:59:06

@Várúr: nem. a nemzeti egységet se megenni nem lehet, se eladni. ha az a törekvés, hogy jókedvűen dögöljünk éhen, ahhoz meg nincs mit asszisztálni egy értelmes embernek.

a nemzeti egységre nem akkor törekszem, amikor hatalmon vagyok, hanem mindig. mutatnál példát arra, hogy 2006 óta milyen nemzeti egységre törekedtél te magad, meg a kedvenc FIDESZed? most hirtelen meg olyan fontos? gerinced, emlékezeted van-e?

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.16. 22:59:47

@Vidéki: Azt kell mondjam, nem gondoltad végig a dolgot. Elmesélek neked egy történetet, hátha megérted a problémát. Adott egy ország, Európában, nevezzük Görögországnak, ami megengedte magának azt, hogy a nemzetközi közösség felé hazudjon a GDPről.

Jelenleg egy szóvivő csökkenésről beszél. Ezt, ha egy befektető komolyan veszi, akkor kétféle következtetést vonhat le.

1.) Valamit felderítettek, rájöttek, igazat mond, nagyon nagy a baj Magyarországon, tényleg vészhelyzet van, de eddig mindent tagadtak most is hazudnak, stb. de itt is lesz görög típsuú válság, de már megszorítások sem segítenek, itt csőd jön, kivonulok, shortolok, stb.

2.) Nem hiszem el amit mondd, de levonom a következtetést, ez a kormány nem szavahihető, kockázatos hazugságokkal akar politikai tőkét kovácsolni, nem érdeklik a következmények, lesz itt még vészhelyzet, vagy lázongás ha a hamis vészhelyzet miatt valami drasztikusat tesz (és eltűnik a támogatás a szerkezeti reformok mellől). No ennek sem jó a vége.

Nagyon szerencse az, ha "komolytalan barom, reméljük a kormányban majd komolyabb embert látunk" a reakció...

Itt már nem csak arról van szó, hogy "ellenzékből beszél baromságokat".

No ezért figyel rá más is jobban.

Hóhányó 2010.05.19. 09:38:44

Egy érdekes jelenség, hogy a Fidesz mostmár kormányon is baromságokat kommunikál, és obstruálja saját magát, meg az általa vezetett országot is. Ezek kozul említeni kell az éppen elbabrált állampolgárságpolitikát meg annak híresztelését, hogy nem tartjuk a hiányt, mikozben úgyis tartani kell majd. Az emberek vért izzadva javítottak az államháztartáson erre a Fidesz ostobaságok híresztelésével elúsztatja ezt a kiszenvedett elonyt.

sajto@ - sajtokukac.blog.hu 2010.09.08. 12:20:19

A Sajtókukac gyanítja, hogy Szijjártó Péter beszédvázlatai is tele-vannak-nyoma-tékosító-jelzőkkel.

Ezért: ha valaki-meg-tudja-szerezni-egy-példányát, egész-estés-sörö-tést-fizetünk-neki.
süti beállítások módosítása