BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2010.05.06. 16:23 Dr. Justice

Független, persze... Miért indít kamuval az új "mobilszolgáltató"?

Ha valaki figyelte a Djuice indulása körüli nyilatkozatokat, már idejében elcsíphette, hogy a nagyot mondó imázsfilm hátterében sokkal kevésbé forradalmi lépések állnak, mint elsőre gondolnánk, de az Anders Jensen Telenor-vezérrel készült interjúról megint eszembe jutott: vajon van-e értelme hülyének nézni a 26 év alattiakat, csak azért, hogy jó nagy hírveréssel és marketingköltéssel elkülönítsünk egy kétséges megtérülésű, kizárólag a legkevésbé fizetőképes korosztályra alapozó üzletágat?

P.: Mi célt szolgál a Djuice "kiválása" a Pannonból?

A. J.: Jogilag a Djuice a Pannon egyik divíziója volt és az is marad. Nem önálló vállalat, nem egy külön szolgáltató, nem egy virtuális mobilcég, csak egy különálló brand, amivel reményeink szerint a lehető leghatékonyabban tudjuk elérni a megcélzott piaci szegmenst.

Ennek a brandnek adtunk nemrég nagyobb önállóságot, hogy lássuk, mit tudunk elérni a 26 év alatti fiatalok körében. Saját értékesítési csatornáik, saját üzleteik vannak, a Djuice, mint üzletág mindenben önálló, a vezetője egyedül és közvetlenül nekem számol be a tevékenységükről.

 

P.: Megmondom őszintén, én nem igazán látom, hogy a távközlésben hogyan lehet sikeres üzleti stratégiát építeni a 26 év alatti korosztályra, hiszen ennek a célcsoportnak nincs, vagy igen alacsony a jövedelme.

A. J.: A Djuice-ra mint kockázati tőkebefektetésre tekintek. Ha önálló induló vállalatról (például egy virtuális szolgáltatóról) lenne szó, akkor Önnek valószínűleg igaza is lenne, hiszen a bevételtermelésnek tényleg megvannak ebben a szegmensben a maga korlátai. Azzal azonban, hogy a Djuice a Pannon részét képezi, képesek vagyunk leszorítani a költségeiket és több erőforrást állítani mögéjük. Így már életképes az ötlet.

(Portfolio.hu)

Mintha nem lenne igazán összhang a műfaji korlátokhoz képest monstre 3 perces filmecske és a vezér szavai között, nem? Jensen úr korrekt módon, teljesen őszintén kijelenti, hogy szó sincs elválásról, a Djuice nemcsak hogy a Pannon – most akkor Pannon vagy Telenor? - egyik divíziója marad, de az érdekes marketingkísérletként kezelt projekt eleve halálra lenne ítélve, ha leválasztanák a köldökzsinórról, azaz az anyavállalat erőforrásairól és legfőképpen eredménykimutatásáról.

Ezt korábban Bíró Balázs, a Djuice új vezetője is el-elmondta ugyan, de nehéz lenne letagadni, hogy a Djuice filmje ezzel szemben azt sugallja, hogy innentől kezdve külön cégként teljesen a maga lábára áll. Az elején ugyan még csak „nyílt forráskódú” márkáról van szó (akármit is jelentsen ez), de a vége felé Bíró kerek-perec kijelenti, hogy a Djuice is egy vállalat, és arról értekezik, hogy a három nagy szolgáltató majd biztos le akarja nyúlni a hatalmas ötleteiket, amiket kitalálhatták volna már ők is korábban.

 


"Az van, hogy nem teljesen igaz, amit mondok."

 

Aki az üzleti sztori vagy a nagyvállalati szervezeti stratégiák iránt érdeklődik, annak nyilván nem teljesen érdektelen, hogy a korábbinál lényegesen nagyobb szabadságot és önállóságot kap a Djuice a Pannonon Telenoron belül, a kizárólag a vezérigazgatónak beszámoló külön üzletág elköltözött a székházból, kívül került az anyavállalat hangulatán, kultúráján, de ez még messze nem az a függetlenség, amiről a filmben szó van. Értem én, hogy induláskor markánsan meg kell alapozniuk a márkaimázsukat, de ezt így erősen kontraproduktívnak érzem, pedig alig egy évvel esek ki a megcélzott piaci szegmensből. Vajon tavaly vagy tavaly előtt még megettem volna? Nem hiszem.

Persze ha valakinek éppen testhezállóak a Djuice szolgáltatásai, tetszik neki a fiatalos imázs (a film nagyon profi, de nyomokban azért tartalmazza a „felnőttek szerint így gondolkoznak a fiatalok” érzést), megfogják a különféle akciók, akkor mindegy is, hogy virtuális mobilszolgáltatóról vagy „csak” egy külön márkáról van-e szó, nem kell megennie a szöveget. Akit meg nem hoz lázba, azt hiába hülyítjük a valósnál nagyobb függetlenség illúziójával, és ráadásul még reklámetikailag is bőven kiesik a problémamentes zónából.

Nem beszélve arról, hogy egy telekommunikációs márkát kizárólag a (majdnem) legkevésbé potens célcsoportra alapozzanak, nem tűnik valami combos elképzelésnek. A legfiatalabb korosztály nemcsak hogy nem rendelkezik önálló keresettel, a fogyasztói szokásai többé-kevésbé külső felügyelet alatt állnak (bár az életében kétségkívül kulcsszerepet tölt be a folyamatos kommunikáció), de éppen a legleleményesebben találja meg azokat az elkerülő megoldásokat, amelyek szolgáltatónak a legkevesebb bevételt nyújtják. Ettől még akár lehetne is jól működő a modell, de Anders Jensen vezérigazgató nyilatkozata nem feltétlenül erről árulkodik.

Azt se felejtsük el mindezek mellett, hogy a Djuice nem szimplán pannonos agyszülemény, a Telenor hat országban is rendelkezik a márkával, bár azt nem tudom, hogy a többi országban mennyire sikeres ez a marketingkísérlet. Az viszont egyértelműen látszik, hogy a Telenor Norvégia kivételével nem a nyugati, hanem a feltörekvő piacokon lát különös potenciált a fiatal korosztály elkülönült kiszolgálásában.


(Forrás: djuice.com)

Ha egy tízessel fiatalabb lennék, persze biztosan örülnék neki, ha tényleg olcsóbban telefonálhatok, mint korábban, ingyenes Booka Shade koncert van csak úgy, és még talán a neonszínű „hűdetrendi”érzésen is túltenném magam, Djuice ügyfélnek lenni tehát nem rossz. Leszámítva, hogy az a szolgáltató, amelyik úgy állítja be magát, hogy kizárólag az én (mármint az éppen felcseperedő, lázadó kamasz Dr. Justice) igényeit tartja szem előtt, megpróbál szimplán átrázni már a legeslegelső reklámjában. Nem a „nagy és komoly” Pannon, hanem „laza haverunk”, a Djuice.

26 komment

Címkék: pannon telenor telekommunikáció djuice portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr811979337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dover 2010.05.06. 18:20:02

nincs jobb dolgod?
vagy csak Trés vagy és savanyú a szőlő?

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.05.06. 18:33:58

én 1500Ft-os alapdíjért (bruttóban írok mindent)
teljes lebeszélhetőséggel
15Ft t-geci irányba
20 minden más irányba
9 vezetékes irányba
20-ért/sms
sec alapon

29ft Djuice? /perc? viccelnek?

nagy kamcsatka

dover 2010.05.06. 18:52:34

@www.BiSzex.hu: mindegyik drága, árkartell van egyébként is..

tomigonzo 2010.05.06. 19:06:51

tobb eve kinlodnak ezzel a "branddel" hozzaertobbnel hozzaertobb vezetokkel,
szeritnem pozitiv elojellel meg nem sikerult evet zarniuk, az uzleti elet alapja pedig ez lenne,
ez egy eletkeptelen baromsag, de valamiert nyomjak, (majd evek mulva kiderul mennyi penzt sikerult igy kiszivattyuzni az orszagbol a nagy anyacegnek-okos)

yafet 2010.05.06. 19:12:57

Már a célközönség kiválasztásából is látszik, hogy átbaszásnak szánták....

omlósz 2010.05.06. 19:16:18

@www.BiSzex.hu: t-nél hol van 1500-as alapdij? én nem találtam :)

relax van 1700-ért amivel 34ft a hivás és az sms, illetve eco 1850-ért amivel 29 hálón belül és az sms, 39 hálón kívül.

pannonnál 1300-ért 37 ft minden, djuicenál 2500-ért 20ft (+ 100 mega net)

feltöltős djuiceból 29ft, dominó nap 38 hálón belül, 41 hálón kívül, többi drágább, vagy havidíjas

persze lehet, hogy csak elrejtették valahova

mrperfect 2010.05.06. 19:31:03

csak egy kérdésem van: a 26 éves mióta lázadó kamasz egyáltalán mióta kamasz?

dugcy 2010.05.06. 19:37:01

@www.BiSzex.hu: Valószínű nem publikus a tarifacsomagod, ezért a hozzászólásod nem idevaló. Nem találsz publikusban jobbat egyiknél sem. Akár havidíjas akár feltöltős.

dugcy 2010.05.06. 19:41:10

@duplo: Azt még hozzátenném, hogy a djuice a 26 év alatti korosztállyal elég régóta "kínlódik" és nemcsak velük hanem jópár felsőoktatási intézménnyel tehát nem hinném, h nem éri meg.

dugcy 2010.05.06. 19:46:28

A reklám azonban valóban képzavarral küzd. A posztolt cikkhez pedig csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem pont ez a korosztály aki érintő képernyős telefonokkal és többek közt Iphone-nal szaladgál.

PiBá 2010.05.06. 19:53:24

Vagy ez egy kísérlet, hogy nem a cég standard csapata, hanem egy függetlenített esetleg többre megy a magyar piacon?
Bíró úrnak nagy az arca a reklámban? :)

KevinMulder 2010.05.06. 19:55:37

Nyilt forraskodu? Megyek is nosza fejlesztek valami kis atom DJuice alkalmazast Qt-ben a maemos N900 ala :)

ezsoezso 2010.05.06. 20:00:24

"Valószínű nem publikus a tarifacsomagod, ezért a hozzászólásod nem idevaló."

Igen, ez tuti nem publikus, de azért lehet találni félpublikus tarifát normálisabb áron.
Pl. Vodafone Ikea Family. Kell hozzá egy Ikea Family kártya, amit ingyen igényelhetsz, az ikeától.

2500Ft havidíj (lebeszélhető voda irányban)
17Ft/perc MÁSODPERC ALAPON minden irányban.

Én most vittem át az asszonyt, mert a Pannon 41Ft-os PERCALAPÚ díjából elég volt!

dugcy 2010.05.06. 20:36:25

A@ezsoezso: Te is egy flotta - szintén nem publikus tarifacsomagot hozol példának. A percdíjai azonban valóban jók.

nikk rivers 2010.05.06. 20:37:15

"ezzel szemben azt sugallja, hogy innentől kezdve külön cégként teljesen a maga lábára áll."

Neked ezt sugalja.
Akinek van füle és esze, levette, hogy csak a branden válik el.
(T-s vagyok)

Banović Strahinja 2010.05.06. 20:44:31

A mai fiatal egyetemista felhasználó 5-10 éven belül felnőtt, jól kereső, esetleg beszerzésekről döntő felhasználó lesz, a fiatal korban bennünk kialakult márkakép pedig velünk tart. A Djuice-szerű projektek -- szerintem -- a jövőbe történő befektetésnek tekinthetőek. A Telenor-csoporton kívül is előfordulnak hasonló koncepciók. Bulgáriában a Loop (www.loop.bg) az M-Tel nevű szolgáltató ifjúsági márkája (Telekom Austria).

nikk rivers 2010.05.06. 20:51:01

djuice-os kollégák ott bukják a koncepciót, hogy a kellően márkásított, éppen jól fizető státuszba lépő 26.1 éves ügyfeleket nem kezelik.
Nincs kidolgozva a telenorosításuk :-)

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.05.06. 21:34:15

Tíz éve már próbálkozott hasonlóval a Pannon, az volt a BEE. Voltak külön reklámok, külön tarfiacsomagok, BEE boltok és akkor is bukás volt az egész.

ezsoezso 2010.05.06. 22:49:52

@dugcy: Persze, hogy flotta, de ez bárki által hozzáférhető, ellentétben a többi flottával.
Szívesen lennék én is Posta, vagy MOL flottában (kb 10Ft/perc, mp. alapon), de ehhez nem férhet hozzá legtöbbünk.

Megaop 2010.05.06. 23:46:38

Úgy érzem itt az idő hogy szóljon az első kommentelő aki napjainkban már az új brand büszke előfizetője:D Na jó ez kicsit túlzás de mindenképp őszintén mondom hogy elégedett vagyok. Kezdjük a sztorit a legelején.
Feltöltőkártyás T-és voltam havi 2 max 3 feltöltőkártyával (3500Ft) egy kritikán aluli de minden viszontagságot bíró nokiával(azért feltöltős mert szeretek sokat beszélni de nem szeretem az iszonyat húzós sárga csekkeket így magam szabályozhattam mennyit beszélhetek még ha így rá is fizettem) Bő egy hónapja döntöttem úgy hogy váltok mert a djuice-nál kínált előfizus mobil 15000Ft volt (monte) amit mérlegelve ár/érték arányba messze a legjobb ajánlat volt a piacon. Nem egy iphone vagy androidos mobil de tényleg sokoldalú kis készülék. A díjcsomagról arról annyit hogy nem is értem a reklámban miért ezt hirdetik csak, hiszen van nekik 20Ft/perc mindenhova mindenkor. Én ezt választottam. Az előfizu mellé kaptam két évig minden hónapban 100 MB adatforgalmat (youtube-ot azért nem nézek rajta max. wifin de böngészésre , msn-re bőven elég a 100mega). Mégegyszer mondom , ez teljesen ingyen jár hozzá. Szóval ott tartunk hogy olcsó de jó telefon , 20Ft/perc és ingyen net + 20% Spriengfield-be és egyéb helyekre. Ha elmúltam 26 addig használhatom ezt a csomagot amíg kedvem tartja.Alapdíj 2500, teljesen lebeszélhető. Egyébként a fenti reklámba KÁRTYÁS percdíjról beszél végig csak és kizárólag:)Szerintem úgy már az a 29 nem is olyan vészes. Előfizuval mindenképp jobban megéri ez tény. A flottások meg kíméljenek:) én nem tudtam volna megoldani. Első számla kijött: 251 perc lett a vége, szóval 5020 Ft. (mellesleg spf-be vásároltam 12000-ért ugyanebbe a hónapba és abból lejött 2400 Ft kedvezmény mert DJUICE-os vagyok ;)

loláb 2010.05.07. 08:29:10

Nem lehet külön cég a djuice.

Egy csomó minden szolgáltatást a pannontól kellene venniük saját kapacitás, erőforrás hiányában.

Ha a 29 forintos percdíjom még nyereséget akarnak elérni, akkor pl a hálózathasználatért valszeg lényegesen a "piaci ár" alá kellene menniük az anya-leány közti számlázásnál.A transzferár anomáliákra pedig az apeh ugrik, és büntet.

Egy "dívizió" jellegű üzleti modellnél nincs számlázás az anya-leányvállalat között, így a transzferár problematika nem merül fel, csak a kontrolling osztály kap agyfaszt, hogyha a djuice csak a közvetlen költségeket "téríti" meg a pannonnak ezek után a közös szolgáltatások után.

is 2010.05.07. 09:54:42

minden termékkel minden cég marketingel, vagy magyarul hazudik. van olyan, hogy két rivális brandet ugyanaz a gyár gyártja, miközben a vsárlóikat kvázi egymásnak uszítják. de akármelyiket veszi a vásárló, ugyanazt a tulajt gazdagítja. most miért pont a telekomban ne legyen ilyen?

az igazi statiszta 2010.05.10. 11:45:31

Szerintem egyértelműen Megaop-nál a pont! Újat csináltak, jót csináltak, nem mozijeggyel szúrják ki a szemedet, nem kérnek, hogy pirosban alázkodj meg egy szigetjegyért, nem zavarják meg a hokimeccset medvékkel, nem egy barátságtalan, személytelen magenta multi, hanem megkérdeznek, abban támogatnak ami fontos, azokat támogatják akiknek ez fontos, a percdíjak jók (így 26 fölöttről nézve is) és ehhez jönnek a kedvezmények!... sajnálom, hogy nálunk nincsen Springfield mondjuk, öcsém kártyájára mehetne a kedvezmény LOL szóval azokat is támogatják, akinek nem olyan fontos :P
süti beállítások módosítása