BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2008.11.17. 14:34 sdanny

A fuksz helyett már az aranytömb a menő - Mé?

Évekkel ezelőtt a fuksz, most a tömbarany a menő Magyarországon. A kopasz, 50-es bicepszes szubkultúra az aranyfukszos korszakot mostanra levetkőzte, a nemesfém az aktatáskás, 20-as bicepszes és őszülő hajú réteg körében landol.

Nem kétség, hogy a szélsőségek korát éljük. Miközben Magyarország esetleges összeomlásáról szóltak a főcímek, a befektetők megrohanták a brókercégeket, hogy a gyors meggazdagodás reményével részvényeket kezdjenek vásárolni, de akadtak olyanok is, akik nem bízták a véletlenre, mindenképp tömbaranyat szerettek volna. Szerintem ők félelmükben átestek a ló túlsó oldalára, bár ezen az oldalon szalmára estek, míg a másikon könnyebben is összetörhetik magukat.

A nemesfém árára ugyanis a világgazdasági környezet alakulása nincs jelentős hatással, a magyarspecifikus problémák meg pláne nem befolyásolják a nemesfém árfolyamának alakulását. Azért azt se felejtsük, hogy az arany is kockázatos befektetésnek számít, és bár valóban egyfajta mentsvár a nehezebb időkben, a dollár erősödése, az inflációs félelmek múlása és a részvénypiacok magukhoz térése hozhatják a vaskos többszámjegyű mínuszokat.

Van egy másik gondom is a tömbarannyal. Persze, nagy feeling, ha lefekvés előtt megsimogathatja az ember a kilós aranyrudakat, de az érzés nem ér ennyit. A BÁV-nál például 1 unciányi aranytömböt 180 ezer forintért lehet venni, eladni viszont csak 130 ezerért. Ez azt jelenti, hogy már a vásárláskor bukjuk a vételi és eladási oldal között tátongó 30%-os űrt. Egyszerű példával élve a helyzet a következő: a 750 dolláros aranyár mellett vásárolt aranytömbet akkor tudjuk a vételárnak megfelelő összegért értékesíteni (tehát veszteség nélkül eladni), ha a nemesfém árfolyama 975 dollárra emelkedik.

A nagy roham a tömbök iránt kissé érthetelennek tűnik annak fényében, hogy a tőzsdén ennél jutányosabb áron lehet venni vagy eladni és a fizikai tárolással sem kell vesződni, nem kell széfbérleti díjat fizetnünk valamelyik bankban. Értékpapírszámlát kell  nyitni, majd a brókerünkön keresztül vehetünk az arany mozgását követő termékeket:

- ETF-et, vagy a BÉT-en is elérhető certifikátokat melyek az arany azonnali árfolyamának mozgását követik le. Azaz, ha az arany árfolyama 750 dollárról 850 dollárra emelkedik, akkor a befektető 13%-ot keres. Az ETF-eket és certifikátokat a befektetők a részvényekhez hasonló módon likvid tőzsdei forgalomban vásárolhatják meg, ráadásul a vételi és eladási oldal közötti szűk különbséget a legtöbb esetben nagy szereplők árjegyzéseivel biztosítják. 

- határidős kontraktusokat, melyek tőkeáttételes pozíció felvételére adnak lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy 100 dollárnyi rendelkezésre álló pénzeszközzel akár 1000 dollár értékű aranyat is vásárolhat a befektető. A határidős pozíció emiatt kockázatosabb, de van lehetőség az aranyár esésére is játszani.

- opciós pozíciót, mely egy előre meghatározott díj fejében a befektetőnek jogot biztosít arra, hogy az úgynevezett kötési ár mellett érvényesítse vételi vagy eladási jogát egy előre meghatározott időpontban. Amennyiben 610 dolláros aranyár mellett valaki vételi jogot vásárol, az opciós díj megfizetése után már csak várnia kell a lehívás időpontjára. Amennyiben akkor az arany ára 800 dollár lesz, úgy érdemes élnie a lehívás lehetőségével, hiszen 610 dollár + kötési ár (mondjuk 20 dollár) mellett jut a piacon ennél magasabb áron értékesíthető nemesfémhez.

Befektetéseink kockázata ezekben az esetekben a tömbaranyhoz képest annyiban több, hogy a brókercégnél csalás áldozatai leheteünk, vagy mohóságunk miatt beugorhatunk egy atom tőkeáttételbe, ami a nagy mozgások közepette tíz perc alatt lenullázza számlánkat.

Persze értem én, hogy a krízisben nagy szerepet játszó pénzügyi szektor irányába vetett bizalom jelenleg nullához konvergál, azért a fizikai tömbarany hiszti mindenképp magyarázatra szorul.
 

A magyarázatra már a héten is sor kerülhet, ugyanis a Portfolio.hu által csütörtökön megrendezésre kerül az olaj, arany és egyéb árupiacok zuhanásával és befektetési lehetőségeivel foglalkozó Klub rendezvény, ahol neves szakértők fejtik ki véleményüket és válaszolják meg a nézők kérdéseit. Amennyiben érdekesnek találod a témát, regisztrálj itt: Most kell olajat és aranyat venni?

45 komment

Címkék: befektetés arany kockázat aranytömb


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr100773532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eSzPe 2008.11.17. 14:55:13

Nagy okosság a atomtőkeáttételes dematerializált arany 30% vétel/eladás bukta nélkül. Csak egy a bibi: komolyabb gebasz esetén (bank-, állam- stb. csőd) az ember lájtosan törölheti a vékonyrafogyott hátsóját, garanciák, ide garanciák oda. Az országok tartalékai sem aranypapírban vannak 1000-szeres tőkeáttétellel, hanem csedesen ott lapulnak a helyes kis tömböcskék a pincékben. Vajon miért is?
Ily módon a mostani helyzetben igenis van létjogosultsága az új divatnak. A legrosszabb forgatókönyv szerint nincs is nála jobb befektetés, amit a történelem sokszor igazolt. Persze a remény hal meg utoljára, ezért nem hiszünk a legrosszabb forgatókönyvben. De a megoldás valahol félúton van.

eSzPe 2008.11.17. 14:58:34

Nem beszélve arról, hogy amíg aranypénz volt, a helyzet tiszta volt. Ma már sajnos a pénz nem fizikai fogalom, hanem egy bájtsorozat, aminek persze lehet gyártani nyomtatott változatát is. De valljuk be, nem tartanánk itt, 50-100 évente, ha a pénz fizikai természetű lenne, lásd arany, véges sok, mint a legtöbb dolog ezen a sárfészken.

2008.11.17. 15:09:54

Gondolom az aranytömbvásárlók már a kapitalizmus összeomlása utáni időszakra gondoltak, amikor az ember kitörölheti a certifikátokkal, az aranytömb meg mégiscsak aranytömb. Mondjuk én erre az esetre inkább drégakövet vinnék magammal, azt mégiscsak könnyebb cipelni :)).

Ha már az aranynál tartunk, elmondaná valaki, hogy az ilyesminek mennyivel valóságosabb az értéke, mint a virtuális pénznek? Hiszen ugyanúgy csak értéket tulajdonítanak neki. Gondolom egy éhínség vagy más apokalipszis esetén ugyanannyi az értéke egy aranytömbnek, mint egy bőrönd elinflálódott húszezresnek: 3 szem krumpli. Vagy tévedek?

W Joe 2008.11.17. 15:12:58

Aranyeső a családodra, Jaj!

Kúrcsány Ferenc 2008.11.17. 15:15:31

Akkor krumpli alakú aranytömböket kell venni.

porthosz 2008.11.17. 15:31:44

"Gondolom egy éhínség vagy más apokalipszis esetén ugyanannyi az értéke egy aranytömbnek, mint egy bőrönd elinflálódott húszezresnek: 3 szem krumpli. Vagy tévedek?"

Szerintem tévedsz. Az arany gyakorlatilag több ezer évre visszamenőleg is értéket képviselt olyan korokban is amikor pestis dult és éhinség volt, de ha volt aranyad, akkor mindezzel nem kellet törödnöd.

Egyébiránt gondolj bele, jön a nagy apokalipszis, igen ám, de az emberek közben probálni élni és életben maradni. Mit is jelent ez? pl. A disznótenyésztőnek kenyér kell, a péknek meg hús. Igen ám de pl. éppen "világvége" van, igy a pénz értéktelen, a bankszámlákon lévő 0-k sem jók már semmire. Ekkor mi is fog történni? Nos az hogy keresnek valami olyan "átváltó" eszközt ami értéket képvisel.
Na de mi legyen az? vas? mint égen a csillag értéktelen. aluminium? dettó. És akkor jön az arany ami ritka ezért értékes. Ráadásul hagyománya is van. Ilyen egyszerü.

Egyébiránt pedig, az arany nem arra szolgál hogy világvége esetén azt edd meg, hanem arra hogy még mielőtt eljön ez, te szépen az akkor még értékes aranyaddal szépen elmehess olyan helyre ahol téged a világvége kevésbé fog érinteni. Például a 2. vháború előtt/közben a gazdag zsidók (mivel őket negativan érintette a dolog) szépen eltüztek pl. amerikába. A szegény zsidó amelyiknek meg nem volt aranya ment azokba a táborokba... na ez a különbség aközött hogy aranyad van, vagy értéktelen papirod

v v j 2008.11.17. 15:33:47

ifsz, szerintem az általad említett esetben nem azért kap az aranyért 3 krumplit, mert az arany annyit ér, hanem mert a krumpli eladója abban bízik, hogy egyszer megint a sokszorosát fogja érni, tehát ugyanúgy értéket tulajdonít neki. Ha tényleg csak a három krumplit érné, nem adná oda őket, hanem megenné saját maga :-)

Labove 2008.11.17. 15:34:53

No!! Dicsakk!! Éppen ezé' megyek én a tescóba, oszt jó sok aranymájast veszek.....

Mer' ugye, azt meg lehet zabáni!!! hö--hö--

Egyébként épp most kaptam 27 ezer forint rokkantságira 21 évesen 3 gyerekkel 1 milcsit!!

Hol itt a válság more???

dzsedi 2008.11.17. 15:35:13

nekem van egy aranygyűrűm, bazz éhen fogok veszni

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.11.17. 15:40:03

Kimész majd az összeomlás után az arannyal a piacra, és nem megölni fognak érte, akinek nincs, hanem szépen kiszolgálnak majd, mi? Na persze. :DDD

Labove 2008.11.17. 15:47:19

...vettem arany ászokat is...

Jól böfögtet a káposztára...

Kopi3.14 2008.11.17. 15:51:17

A kerdes: valsag eseten mit kezd a csoka a tomb aranyaval? Ermeve onteni ugysem fogja tudni, az marad allami monopolium, es ha csak haorm kenyeret akarna venni, a tomb aranybol hogy fogja annak az arat bealdozni? Na?

Loel 2008.11.17. 15:56:57

porthosz

sztem ott tévedsz, h kihagytad azt az aprócska lépést,h ha ilyen apokalipszis lenne a helyzet, akkor az "átváltó" eleinte valószínűleg ugyanugy áru lesz.
ha már ujra eljutnak oda,h az árucserével nem lehet teljesen kielégíteni az igényeket, akkor jönnek a váltók (pl arany)

Webdiák · http://www.webdiak.hu 2008.11.17. 16:27:19

Az a szép az aranyban, hogy ha romba dől a gazdaság, lehet pénzként használni (nem csak nagy aranytömbök vannak ám). Ha pedig elmarad az apokalipszis, még mindig eladhatod nyugdíjas korodban, amikor meg kell váltsd a belépőt az öregek otthonába.

boka · http://csaszu 2008.11.17. 16:31:16

Labove !

Oszt jársz az ÓÓdival vaksági segélyé' ?

Barnabás 2008.11.17. 16:40:25

Ezen irás kötelező olvasmány lehetne azok számára akik megtehetik,hogy kilószámra veszik az aranyat.A probléma csak az,hogy ezen réteg szellemileg nem olyan fejlett,hogy megértse a poszt tartalmát.

Kúrcsány Ferenc 2008.11.17. 16:43:58

Akiknek aranyere van azok tisztességtelen előnyhöz jutnak!

porthosz 2008.11.17. 16:55:35

"sztem ott tévedsz, h kihagytad azt az aprócska lépést,h ha ilyen apokalipszis lenne a helyzet, akkor az "átváltó" eleinte valószínűleg ugyanugy áru lesz."

talán. De azért ne felejtsük el, hogy nem biztos hogy mindenhol apokalipszis lesz. Szóval attól hogy bedől pl. az európai és/vagy amerikai bankrendszer még lehet a magyar őstermelő ad neked kenyeret aranyért cserébe mert neki meg üzemanyag kell a gépébe, a benzinkutasnak meg malacot szeretne venni...

Pizsama 2008.11.17. 17:06:48

Az én szememben a legnagyobb értéke az ivóvíznek van. Már tervezem, hogy egyszer megveszem a kékkúti ásványvízüzemet.

boka · http://csaszu 2008.11.17. 17:24:57

A széchenyi terv keretében kaptam pár milliót egy kubai hólapát gyár felépítésére .

Viti2 (törölt) 2008.11.17. 17:27:47

Az én örök alternatív befektetési ötletem a BKV jegy. Érdemes megnézni az 5 éves chartot. Kiemelkedő hozamokat lehetett elérni...

Csavarhúzós 2008.11.17. 17:36:59

>De valljuk be, nem tartanánk itt, 50-100 évente, ha a pénz fizikai természetű lenne, lásd arany, véges sok, mint a legtöbb dolog ezen a sárfészken.
-Szerintem hátrébb tartanánk. Az arany addig volt alkalmas pénznek, míg be nem robbant az ipari forradalom, azaz amíg a GDP nem nőtt gyorsabban, mint a kibányászott arany. Ugyanis ha a GDP jobban nő, mint a pénzmennyiség, akkor defláció van, ami még az inflációnál is károsabb. Visszafogja a befektetéseket ugyanis, hiszen minek gőzmalomba/vasútba/szövőgépbe fektetni, mikor a termékeket (és magát a céget is) egyre olcsóbban tudom majd értékesíteni.
Nem véletlenül szűnt meg először a pénz arannyal való 100%-os fedezete, később a bármilyen százalékos fedezete.

zuzubacsi 2008.11.17. 17:37:40

Sziasztok!

szerintem mindenkinek igaza van...ugyanis egy tényleges világégés esetén hiány keletkezik az alapvető eszközökből (kenyér, krumpli:), stb.). Én úgy gondolom, hogy a kezdeti időkben az arany semmit nem érne, mert azzal még nem laksz jól. Ha már eljut az akkori társadalom egy olyan szintre, hogy lesznek olyanok, akiknek többletük keletkezik valamilyen fontos termékből, na talán ekkor a cserekereskedelem helyett, mint értékmérő felmerülhet az arany.

De ha továbbmegyünk, és mondjuk nagyon kevés lesz a víz (ahogy már valaki mondta is), akkor az arany már hosszabb távon sem fog semmit érni, mert a helyébe a víz lesz az általános értékmérő.

Azért az is igaz, hogy egy ilyen szituációtól azért még messze van az emberiség (legalábbis remélem)

Üdv:
Zuzu

boka · http://csaszu 2008.11.17. 17:53:39

Az aranyvásárlóknál, mint a pánikvásárlóknál általában lesznek lúzerek, akik nem időben adják el a tömböt. Ilyen lufi volt az ingatlan is, most 2002-es szintre estek vissza a lakás árak, mégsem érdemes venni, mert nem is fog növekedni egyhamar, nem úgy , mint a banki kamat, amit 13 %-ra tudtam lekötni.

dolgoznikék 2008.11.17. 18:02:03

Szerintem aranyat akkor érdemes a mostani áron vásárolni, ha nagy valószínűségét érzed, hogy 2-3 éven belül világháború vagy totális válság köszönt be.
Viszont az arany vásárlásával még nem biztosítottad be magad, venned kell termőföldet, vagy akár erdőt. Nem rossz, ha van egy passzívházad is közel a termőföldedhez.
Aztán figyeld a híreket, és ha beüt a krach, akkor gyorsan bespájzolni olajból, gabonából és élőállatból. (Ehhez is kell némi infrasturktúra)

Ez az egész projekt, kb 150-200 milla, ami cca. 30-40 kg arany. Hm, ha pedig ennyi, akkor kb. 3-4 kg-ot érdemes fektetni közvetlenül aranyba; ami 1000 dukátot tesz ki.

Ha ezeket megtetted, akkor magyar nábobként tengetheted napjaid a világválság idején, egészen addig, míg radioaktivitás nem éri az egészet.

Meb 2008.11.17. 18:23:31

Janinak van krumplija.
Dezsőnek van egy rúd aranya.
Nekem van egy puskám.
Ki vacsizik?
:)

etetek 2008.11.17. 18:30:05

ennék már egy cseppet! adna valaki? vagy játszuk el az adj király katonát? kicsi-cirmoscicák-pihe-puha vakondjaim,

boka · http://csaszu 2008.11.17. 19:24:55

"Ki vacsizik?"

Egyszerübben:

Ha egy egér, egy óra alatt, egy sajtot eszik meg, akkor hány egér, hány óra alatt, hány sajtot eszik meg ?

Kopi3.14 2008.11.17. 19:39:18

dolgoznikék 2008.11.17. 18:02:03
es kell fegyver, tolteny, amivel megveded a javaid. Kulonben baszhatod az aranyad meg a folde, ha az eloallatodat elviszik, a traktorod szinten, a gazolajadbol meg befutenek a szomszedok.
Kovetkezo krach eseten szerintem megitn elo fog joni a cserekereskedelem, csirket kenyerert es hasonloak.
ajanlott irodalom: Mad Max 1-3 ?

2008.11.17. 19:44:53

A címben elhangzó kérdés érdekes.
Gondolom be vannak sz.. pardon: kakálva (már ugye egyesek), és halmozzák az aranyat. Esetleg spekulálnak is, hogy - néhány év múlva - mégis nyerhetnek valamit az üzleten.

Meg hát ha valakinek van 'felesleges' pénze, az befektetheti. Az arany eláll, nem kér enni - jó is az, ha van.

dolgoznikék 2008.11.17. 18:02:03

Az ötlet nem rossz.
Kell egy jó ház, megerősítve, teljes alápincézéssel.
Némi cuccot felhalmozni (cukor, só, konzervek, szesz, dohány, gyógyszer, vegyszer, kötszer, éles lőfegyver, sok lőszerrel), kell agregátor, saját vízforrás, tisztító, szivattyú.
Némi arany meg drágakő.
Az élőállat és a gabona-olaj kombó is jól jöhet.
Ne feldkezzünk meg mondjuk egy rottweiler-tenyészetről se.

Persze ha leb....ák az atomot, vagy lebombázzák, felégetik a helyszínt, stb., akkor cseszhetjük.

2008.11.17. 19:47:08

Kopi3.14 2008.11.17. 19:39:18

He-he: egyre gondoltunk :)
De azért ha lesz felesleges fél millió euróm, istenuccse: megcsinálom, amit írtam.

W. Tamás 2008.11.17. 20:08:02

Tegyük hozzá, hogy tömbaranyat sem a bávnál kell venni 30+%-os spread mellett, hanem akkor már mondjuk az aranypiac.hu-n, 7%ért

storyline :) 2008.11.17. 20:08:10

Nem akarok negatív lenni, de mondjuk egy világháború esetén az fog a legjobban járni, aki először elpárolog....

porthosz 2008.11.17. 20:10:20

"Janinak van krumplija.
Dezsőnek van egy rúd aranya.
Nekem van egy puskám.
Ki vacsizik?"

Ok tisztázzuk. Akinek van 30 kiló aranya, annak van 20 fős magántestőrsége is. Természetesen megfelelő fegyverzettel mert ő már azokat korábban beszerezte a feketepiacról.
A janinak van krumplija, neked meg egy légpuskád mert másra nem futotta és egyébként sem tudtad volna beszerezni arany hiányában.

Szerinted ki fog vacsizni? :)

storyline :) 2008.11.17. 20:15:32

Srácok, annak idején elmentem megnézni az Ojjektumot. Árpi jómunkásember ki is számolta jól, hogy kell még vagy 30-40 milla. Ojjektum befejezése, udvar feltöltése, hogy a lökéshullám elmenjen a Ojjektum felett, stb. Aztán amikor megkérdeztük, hogy jó-jó, de mi van akkor, ha elment a lökéshullám, odabent meg elfogyott a kaja? Ja, hát akkor a helyi ABC (falusi üzlet, 3 betű: BÓT) romjai között lehet menni konzervet guberálni.

Namost tényleg kellene ez nekünk?

Gera 2008.11.17. 20:37:09

Tömbaranyat nem befektetésnek vesz az ember, hanem ha tényleg úgy gondolja, hogy hamarosan itt a totális krach, amikor az euro/dollár sem ér egy kalap szart se, a részvények meg pláne semmit. A vagyon teljes elvesztése ellen persze jó az ingatlan is, de azt nehéz kajára cserélni, valamint esetleg államosíthatják :) A drágakövek azért nem jók, mert nehéz felbecsülni az értéküket hozzáértés nélkül, ergo nehezebb kereskedni velük. Az aranyat végső esetben akár darabolni is lehet házilag is, úgyhogy kiváló megoldás, de tényleg csak akkor, ha komolyan fél az ember. Persze a legtöbben későn jutnak erre a következtetésre, amikor már nem tudnak aranyat venni. Amikor már fosztogatnak az utcán, hiába lobogtatja az ember a pénzét meg a 3 nappal azelőtti arany árfolyamot.

Pomme 2008.11.17. 21:05:04

Az aranytarcsi nem globális világvégére kell, hanem lokálisra. Pl képzeld el, hogy pakson elpukkan valami - akkor Magyarország gyakorlatilag megszűnik létezni. Hazai ingatlan, meg a forint értéke zéró, és nem árt autóba pattanni és eltűzni minél előbb. No ilyenkor bedobálni a tömbaranyat a kesztűtartóba egyszerűbb, mint vinni a házat a hátadon. És akkor talán lesz majd miből tengődni pár hónapot Új-Zélandon, mielőtt melót kapsz meg ilyesmi.

3006 2008.11.17. 21:16:56

Ja előjönnek a régi reflexek a puskával. Mondjuk nekem van elég minden családtagnak jut. Aztán akkor lesz minden!
88-89 környékén beszéltük, hogy
a pesszimista oroszul tanul
az optimista angolul tanul
a realista lőni tanul
de ez má' történelem
Csak meg ne ismételje önmagát !

Gera 2008.11.17. 21:20:06

Ilyen, hogy lokális világvége Magyarországon nem várható. De ha mégis, akkor is baromság ilyen miatt aranyat venni. Ember, gondolkozz már, semmivel sem bonyolultabb pár százezer eurot/dollárt bevágni a kocsiba, mint néhány 10 kiló aranyat. És egy hangyányit egyszerűbb hozzájutni dollárhoz és eurohoz, valamint aránylag kis veszteséggel váltható. A tömbarany a globális világvége esetére kell, másra nem jó.

2008.11.17. 21:22:23

9 év alatt 300 dollárról ~800ra. Hihetetlen, valakik egészen biztosan eszméletlenül jól jártak. :)

Pomme 2008.11.18. 00:10:51

Szerintem annyira várható lokális világvége, mint a globális - kb semennyire. :)

Tömbarany is váltható kis veszteséggel, csak nem a bávnál. Osztrák pénzverdénél pl 10% alatt van a vétel/eladás különbsége. Maradjunk annyiban, hogy lokális ÉS globális világvégére is jó. 2 in 1.

Egyébként én nem látok most semmiféle extra kockázatot az aranypiacon, amióta bedurvult a válság az aranyár is csökken, csak kevésbé mint a többi más nyersanyag. Ha meg vége lesz a parának, és nem lesz annyira vonzó, mint "biztonságos" befektetés, párhuzamosan újból nőni fog a kereslet az ékszerre meg az ipari nyersanyagra.

Pomme 2008.11.18. 00:21:15

Ja, és azt se felejtsük el, hogy egészen lokális világvégére is nagyszerű az arany: ha porig ég a ház, az arany nagyobb valószínűséggel lesz meg, mint a párszázezer dugidolcsi. Max nem tömb formában, de az lesz a legkevesebb... :)

Gera 2008.11.18. 13:31:17

Feltételezem, hogy aki százezreket tart otthon dollárban, annak azért van annyi esze, hogy nem a mosógépbe teszi, hanem néhány százezerért vesz egy tűzálló széfet :)

Kopi3.14 2008.11.19. 18:06:59

pomme: egy aranytombbel sem biztos, hogy nem halsz ehen. Mert ha nem tudsz belole kisebb darabokat levagni, akkor megette a fene az egeszet, ha van ket tonnad egyben...

Kereslet-ar kerdese arany eseteben. Az ilyen keresletet nem az otthon dugdosott rudakbol fedezik, igy a kettonek egymashoz nem sok koze van arilag. Ha megno az aranyrud iranti kereslet, ahogy most tortent, akkor most a sok vevo szepen feltolja az arat, draga lesz venni. Ellenben amikor vege a vaslagnak, es a sok okos befekteto a penzet vissza akarja kapni, vagy meg tobbet akar visszakapni s piacra dobja az arut, hirtelen csokkenni fog az ara. Luxuscikkek altalaban forditottan mukodnek a normal gazdasagi termekekhez viszonyitva.

vomit 2010.03.02. 20:12:35

@Barnabás: vagy pedig a nekiindulo panikban belenyulnak egy kis wolframos aranytombbe, amilyet most fogott meg a Heraeus:
First documentation of counterfeit gold bars, plated tungsten
commoditytradealert.com/blog/?p=5734
www.google.com/search?q=Heraeus+tungsten
süti beállítások módosítása