BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2008.10.14. 14:14 loanshark

Tudod mér' nem 160 forint a benzin?

Elég sok magyar sajtótermék nyomtatott vagy virtuális hasábjain olvastam mostanában, hogy az elmúlt 3 hónapban majdnem felére zuhant az olaj ára a világpiacon, itthon meg az a szemét MOL alig mérsékelte az üzemanyagárakat.

Az állítás első ránézésre igaz, hiszen a WTI típusú kőolaj azonnali szállítású ára a 145.7 dolláros csúcsáról tényleg több mint 44%-ot esett, közben pedig a MOL a benzin bruttó nagykereskedelmi listaárát csak 10%-kal méréskelte a 299.4 forintos csúcshoz képest.

Ennek ellenére aki ilyeneket ír, az saját magát röhögteti ki, ugyanis az itthoni üzemanyagárak alakulása közel sem csak az olaj világpiaci árának mozgásától függ, ennél az árképzés jóval összetettebb.

1. A finomított termékeknek ugyanúgy van tőzsdei kereskedése, mint magának az olajnak. Igaz, hogy hosszú távon áruk jól követi az olaj árának alakulását, de rendkívüli esetekben (pl. ha valamiért leáll egy csomó olajfinomító a világban) rövid távon elszakadhat tőle, ezért a következtetéseket ildomos inkább a finomított termékek áralakulása alapján levonni.

2. Az árelmozdulásokat nem dollárban, hanem forintban kell vizsgálni, hiszen a MOL dollárban fizet az olajért és finomított termékekért, az itthoni kutakon viszont forintért mérik a naftát! Gondoljunk csak bele, hogy ha a MOL 150 dollárért vesz egy hordó olajat és a forint/dollár árfolyam szintén 150 forint, akkor 22500 ft-ot fizet a cég az olaj hordójáért. Ha az olaj ára leesik 84 dollárra, de közben a forint/dollár kurzus 270-ig gyengül, akkor forintban továbbra is 22500 forint marad az olaj ára.

Az elmúlt hónapokban – ha kisebb mértékben is, de - ez történt, hiszen a forint a dollárral szemben 140 forint közeléből 200 forint közelébe gyengült vissza. A dollárban elért csúcshoz képest a benzin ára a tőzsdén forintban mérve csak 29, a gázolaj pedig csak 28%-ot esett.

3. A kúton tapasztalt benzinárban mindössze 31% magának a termelői árnak a súlya, a készletezési (KKKSZ) díj, valalmint a jövedéki adó pedig forintos és nem százalékos tételként került megállapításra (ti. minden liter benzin után kemény 100 forint jövedéki adót fizet a fogyasztó). Ez azt jelenti, hogy hiába esik forintban mérve 28-29%-ot a tőzsdén a benzin ára, attól a kutakon a benzinár nem fog ugyanennyit zuhanni.

UPDATE 1: Úgy látom a kommentekből, hogy nem volt teljesen egyértelmű amit írtam. Tisztázzuk akkor mégegyszer, hogy a benzin árában nettó 103.5 forint jövedéki adó és nettó 3.06 forint KKKSZ díj foglaltatik benne. Ez azt jelenti, hogy bruttó 127.87 attól függetlenül áramlik direktben az állam zsebébe, hogy a tőzsdén hogyan alakulnak a benzin jegyzésárak.

 

ÉRDEKEL A TŐZSDE? TANULJ MEG MINDENT, AMI A KERESEKEDÉSHEZ KELL!

 

126 komment

Címkék: árfolyam olaj tőzsde mol benzin zuhan


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr35713428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gebics 2008.10.14. 15:29:05

Ha nem az allam szedne le a 35% jovedeki adot, akkor az a bizonyos kisker es nagyker arres none meg eleg szepen, a jovedeki ado atsetalna a mol reszvenyesek, meg a gazprom zsebebe.

kereslet, kinalat... ha ti adtok 290ftot akkor azt a mol koszoni szepen, elteszi.

en nem autozom. penzem lenne ra, de tomegkozlekedessel+bringaval olcsobban kijovok.

Gebics 2008.10.14. 15:30:06

jah, hogy az allam a jovedeki adot elpazarolja? szavaztal volna a centrumra...

Boxzsák 2008.10.14. 15:30:28

Szerintem semmi értelme a MOL-t szidni, hiszen tőzsdei cégként az az érdeke hogy profitot csináljon. De aki irigyli az extraprofitot tőlük, az miért nem vesz MOL részvényt?

2008.10.14. 15:33:05

Azért hülyeség az egész árképzés, mert pl. Egyiptomban nem olyan rég 40 Ft volt egy liter benzin a kúton. Simán lehetne behozni onnan. Nem pedig drágán finomítani a drága kőolajat. Szerintem.

Rwindx 2008.10.14. 15:34:29

Veér Farkas:
Az orosz Ural típusú olaj kéntartalma sokkal magasabb mint a nyugati (amerikai) Brent típusú olajé. Emiatt először kénteleníteni kell.

funflyer 2008.10.14. 15:35:43

És az tényleg nem tűnik fel senkinek/nem zavar senkit, hogy az ÁFA-t a jövedéki adóval megemelt összegre fizetjük?

Hadd fogalmazzak egyértelműen: 20% ÁFA-t fizetünk a jövedéki adóra is. Adót adóztatnak. Évek óta.

Könyörgöm, valaki nyugtasson meg, hogy ez nem így van!?

haha 2008.10.14. 15:36:47

Az a jó az egészben, hogy az ÁFA az egészen van, tehát a jövedéki adón is, tehát az adót adóztatják még tovább :D

haha 2008.10.14. 15:37:39

na egyszerre nyílt ki a szemünk :D

Netudki 2008.10.14. 15:38:59

Veér Farkas

Nem valószinű hogy elszámoltam.
Mindig én tankolok mindig ugyanaddig.
Egyszer amúgy ellehet számolni de 17 éve járok vele külföldre már nem.
És nincs fedélzeti kompjuter és marhaságok a kocsimba csak trafó, kábel, gyújtelosztó, 4 gyertya.

OkoskaTo:rp 2008.10.14. 15:40:51

Valaki szorgalmasan igyekszik lenyomni, hogy a teljes adótartalom fix összeg, és mindenről a kormány tehet, a Mol meg nagyon jófiú. Az áfa mióta fix? És a nagyker + kisker árrések sem szoktak forintban fixek lenni. Igen, az ár harmadát kitevő jövedéki adó fix. De a másik egyharmad a szintén kb. egyharmadnyi termelői ártól függ. Nagyon durván: Ha a termelői ár emelkedik egy forintot, azok is plusz egy forintnyi emelkedést okoznak.

Netudki 2008.10.14. 15:43:25

funflyer

Pontossan az egészre fizetjük az áfát

Rav Antal 2008.10.14. 15:45:51

A benzin jövedéki adója nem elég magas sajnos, elég ha megnézel egy hétköznapi forgalmat Budapesten. Boldog-boldogtalan autózik. A jövedéki adónak fedeznie kellene a teljes költséget, azaz a hozzáadott tüdőrákosok, asztmások, elgázoltak kezelési költségét, a 3 évvel rövidebb várható élettartamot, a környezetszennyezést. Kb. 300 HUF/liter lenne reális csak a jövedéki adónak.

270 Ft-os dollár? 2008.10.14. 15:46:41

"Ha az olaj ára leesik 84 dollárra, de közben a forint/dollár kurzus 270-ig gyengül, akkor forintban továbbra is 22500 forint marad az olaj ára."

270 a dollár???
Ez biztos? Mert szerintem kevered az Eurot az USD-vel.

Üvegestót 2008.10.14. 15:50:36

Nem azért, de a cikkben is megemlítődik, hogy a benzinnek is van kereskedése, ami elszakad néha az olajártól. Ez ok is. Csakhogy azzal a tézissel mi van, hogy a MOL nem benzint vesz, hanem nyersolajat. És azt itthon finomítja, saját maga benzinné. Vagyis csak a nyersolaj árának követését kellene megoldania, errefel hivatkozik mindenféle benzin áremelkedésre a KÜLFÖLDI tőzsdéken. Amihez látszólag semmi köze. vagy mégis?? vagy mi is van tulajdonképpen??

movhu 2008.10.14. 15:54:00

Rav Antal 2008.10.14. 15:45:51

Imho megjelenik a lúzet típus, aki a villamosból vágykozva tekint az autósokra, de máris előjön belőle a rohadt irigység.
És ebben a szürke ködben nem látja, hogy amennyiben a tömegközlekedés árát neki kellene megfizetni, akkor a bérlete kétszer annyiba kerülne.
(Ja, rohadt szemét, autóval járó k*csög vagyok, igen)

eagleheart4 2008.10.14. 15:54:17

"Ha az olaj ára leesik 84 dollárra, de közben a forint/dollár kurzus 270-ig gyengül, akkor forintban továbbra is 22500 forint marad az olaj ára."

270 a dollár???
Ez biztos? Mert szerintem kevered az Eurot az USD-vel.

ez egy példa volt, örülök h felfogtad

gatsy 2008.10.14. 15:54:37

270 Ft-os dollár? :
Olvasd el a HA szócskát a mondat elején... ;)

Netudki 2008.10.14. 15:55:55

olmózatlan benzin adója
108300Ft/1000 liter
ha 4,4térfogat% bioethanolt tartalmaz
103500Ft/1000 liter
gázolajra
88900Ft/1000 liter
ha 4,4térfogat% biodizelt tartalmaz
85000Ft/1000 liter

Netuddki. 2008.10.14. 15:57:44

Boxzsák 2008.10.14. 15:30:28
"...De aki irigyli az extraprofitot tőlük, az miért nem vesz MOL részvényt?"

Talán mert az állam elszedi a pénzem adóba. Meg elköltöm benzinre.

Netuddki. 2008.10.14. 15:59:30

Netudki 2008.10.14. 15:55:55
Múltkor nem az volt, hogy az EU-s ürgék elszámolták magukat? Onnan származik ez a bioizés marhaság.

blade 2008.10.14. 16:00:16

Szerintem ez így ahogy van eléggé elferdítése az igazságnak. Lári-fári, böszmeség.
1. Ha az olaj világpiaci ára emelkedik egy nagyobbat (nyilván van valami változási sáv ami alatt még nem emelnek), mint nyersanyag egyből ránkveri a tetves MOL.
2. Megy a parasztvakítás, hogy az különböző opciós ügyletek miatt, (mert a mai olajat hónapokkal ezelőtt dealelték le akkori árfolyamon) úgy is emelkedhet az ára, hogy igazából az olaj ár csökken, csak majd egy későbbi időpontban lesz majd ez realizálva. Viszont az emelés általában azonnali. Miért?
Én amondó vagyok mivel alapvető szükség van rá, mindenki kihasználja az esetleges extra profitot. Miért adják 290-ért, ha a sok szerencsétlen megveszi 3 kilóért is? Jó az államnak, jó a MOL-nak. Lehet belőle milliárdos nyereségeket elérni.
Ha a parlamentben az emberek érdekeit képviselnék, akkor kő kemény szabályozára lenne szükség ezen a téren is.

Netuddki. 2008.10.14. 16:00:53

eagleheart4 2008.10.14. 15:54:17
Ja, de amikor erős volt a forint akkor sem csökkentek az árak.

papszi 2008.10.14. 16:02:14

arra is gondoljatok, hogy ha a mol határidősen vásárolt be olajból - mondjuk azért mert további drágulásra számított - akkor beletelik egy kis időbe mire azok az ügyletek (és velük a drágább készletek) kifutnak. nem tudom, így van-e, de lehet.

és persze hogy az adót adóztatják. így vagy úgy de beszedik amit a minimálbér után nem fizetnek be, ezt nem tudjátok kikerülni.

k_petya 2008.10.14. 16:03:14

higgadjunk le fiuk.

A termelői ár valójában nem termelői ár, hanem a benzin tőzsdei árai közül a legdrágább ideszállitással. Ez a MOL "sara", de ha kedved van te is vehetsz a tőzsdén pár ezer tonna benzint. Nem számít, hogy a MOL mennyiért állitja elő, mert nem kötelessége eladni Mo-n, eladhatja ő azon a tőzsdén is azon az áron.
Az adü már más kérdés, az tényleg a pofátlanság netovábbja.

yooccoo 2008.10.14. 16:03:58

papszi: és ha határidősen vásárolt, akkor miért emel?

Fotós 2008.10.14. 16:06:20

movhu!
Rav Antal provokátor. Másutt is ugyanezt csinálja.

Netudki 2008.10.14. 16:08:28

Rav Antal

Ebből kiindulva neked is fizetni kellene mert rossz levegőt fújsz ki.
A tüdőrákot mon még mindig toronymagasan a dohányzás vezeti és nem a kipufogó.
Az elgázoltak és az elgázolók fizeti a tb-t sőt még a biztositó is ha van.
És neked ne fájjon hogy a fizumból tartom el a bkv-t sőt még 2 kocsit is minden járulékával.

ch 2008.10.14. 16:13:39

movhu: A villamosozót nem lenézni kell, hanem megköszönni neki, hogy nem növeli a dugót az autójával. A tömegközlekedés fenntartható, a növekvő autózási igények meg nem elégíthetők ki. A tömegközlekedés támogatandó, az autózás nem.

papszi 2008.10.14. 16:19:47

yoccoo: nem tudom, mi alapján vonsz párhuzamot a kettő között.

szerintem a molnak nem csak az olajból van bevétele, hanem több egyéb üzletágból is (pl. treasury, kúthálózat, shopok stb), aminek az eredményességéről nem nagyon tudunk.

és ha egy üzletág gyengélkedik, akkor egy v. több másikkal kompenzálják, ahogy sikerül. magyarul több lábon állnak.

asdf 2008.10.14. 16:24:21

"A tömegközlekedés támogatandó, az autózás nem."

ja. Ez ma is igy van. Az autósok adójából fizetik a tömegközlekedők költségeit.

ha megszünteted/lecsökkented az autosokat-->kevesebb befolyt adó (ami valjuk be nem kevés, mint látható csak a benzin adója mennyi a többiről nem is beszélve)-->kevesebb pénz-->vagy kifizeted a 30000 forintos bkv bérletet vagy az 5000 forintos máv jegyet (/100 km) vagy megrohadsz.

Opcionálisan bevezetjük a szolidaritás adót ami fejenként havi 10 ezer forint/minden egyes bejelentett adófizető és akkor marad ugyanneiy a bkv bérleted. Persze ha te a dolgozó kisebbséghez tartozol akkor szinte lényegtelen hogy 9000 ft a bérletet + 20 ezer ft adólevonás, vagy nincs adólevonás csak 29 ezer ft a bérlet...

Muxy 2008.10.14. 16:26:47

Gebics drága, ha megengeded, a nagybevásárlásaimat, az idős szüleim hurcolását, vidéki túracélpontjaimat inkább kocsival intézem. Ezt Rav Antalnak is üzenem :-) Ha ti ezt mind gyalog, bringával, BKV-val oldjátok meg, egészségetekre :-)

Gebics 2008.10.14. 16:28:09

movhu, en tomegkozlekedek, bringazok, ha nagyon muszaj, akkor taxi vagy kocsiberles (havonta kb ketszer). sokkal olcsobb.

sajat autora nem vagyom, nincs kedvem dugoban ulni, szervizbejarni, idegeskedni az amortizacion es ertekvesztesen. bankban csucsul a penz, es fial (szerencsere jelenleg 0 reszvenyhanyad :)

jah, es ne felejtsd el: az allam nem csak a tomegkozlekedest dotalja, de az autosat is. a benzin jovedeki adojanal joval tobbet koltunk autopalyaepitesre, utfelujitasra (persze nem tul hatekonyan, dehat a politikusainkat is magunknak valasztjuk).

Gebics 2008.10.14. 16:30:18

Netudki, amit en kilelegzek, az egyreszt nem rakkelto, masreszt a napi szendioxidtartalmabol te meg a garazsbol sem tudnal kiallni.

labi 2008.10.14. 16:31:29

No de hölgyekurak, egy valami pont annyiba kerül, amennyit az emberek hajlandóak adni érte. :)

Miért kéne olcsóbban adni valamit, ha magas áron is viszik mint a cukrot? Majd ha sok pógár asszondja, hogy ez nekem sok, járok inkább gyalog/bringával/busszal/villasmossal, akkor majd csökkentik.

Tegye fel a kezét, aki akármelyik gazdaságis számítógépes játékban nem addig emelte az árat, amíg éppen nem kezdett el csökkeni a kereslet annyival, hogy már nem érte meg többért adni. :)

Muxy 2008.10.14. 16:32:07

Rav Antal,

Környezetszennyezés? Nem hiszem hogy nem láttál még BKV-s buszt, amely okádja magából a fekete füstöt úgy, hogy még belül is meg lehet fulladni. Álló buszból folyó olaj, és még sorolhatnám. És mindegyik ilyen. Továbbá emberi hulladék minden mennyiségből. Akkor most lúgozzuk ki az embereket a városból? Vagy emberadót vessünk ki?

Ne legyünk egyoldalúak.

Gebics 2008.10.14. 16:35:28

Muxy, nagybevasarlast gyalog intezem. Szuleim jo karban vannak :), de belatom, van, amikor nem lehet meguszni auto nelkul.

Itt alapvetoen ket problema van: Budapesten boldog boldogtalan autozik, ha kell, ha nem. Sajnos eleg gyakran kell, mert Butapest tomegkozlekedese mar a 89-es szinthez kepest is ritkult. En konnyen beszelek, ahol az ev nagyobbik felet toltom, masfel millas varos, 8 metroval, 16 hev vonallal. A berletem erre kb ugyanannyi, mint Bp-en. Jah, es az egesz varost atszovik a mindketoldalon megepitett bringautak (es parkok, de ez masik tema).

Nagyjabol mindenhonnan mindenhova eljutsz a suru hevvel vagy metroval vagy villamossal. Altalaban gyorsabban, mint autoval, bar nagyon ritkak a dugok, de egy auto a belvaros meg a kulvaros kozott nem gyorsithat 140-ig...

Muxy 2008.10.14. 16:37:57

ch drága, én ezt a BKV-t nem támogatom. Minél több pénzt fizetsz neki, annál többet tesznek zsebre, annál koszosabbak, ócskábbak a buszok, annál több rossz döntésű vásárlásokat bonyolítanak le /mert valaki valakinek a valakije, és neki ugye juttatni kell valamit/

Szóval , én értékelem ezt a bájos naivitást, de a büdös nagy valóság az teljesen más

Boxzsák 2008.10.14. 16:38:17

"...De aki irigyli az extraprofitot tőlük, az miért nem vesz MOL részvényt?"

"Talán mert az állam elszedi a pénzem adóba. Meg elköltöm benzinre. "
Én inkább bringával járok, benzin helyett MOL részvényt veszek, és amíg ennyi lusta disznó lesz itthon aki csak autóval képes átvinni a seggét a város egyik pontjáról a másikra, nem is aggódom :-)

Gebics 2008.10.14. 16:41:26

muxy, a bkv tenyleg egy roncshalmaz. mint a magyar allam.

5 vitezy davidot a felugyelobizottsagba! :)

Muxy 2008.10.14. 16:42:46

Gebics, hát én nem tudom hazacipelni a nagybevásárlásaimat. Fizikailag is lehetetlen, de fel sem férnék vele a buszra :-)

Hát, azokkal a feltételekkel, amit leírsz, álom lehet közlekedni. Én fel nem ülök bringára Pesten. Megdögleni nem akarok, megfulladni sem a füstben, és hulla mocskosan se akarok beesni a munkahelyemre. BKV-t kizárólag arra a 2 órára használom, amíg a munkahelyemre bejutok meg vissza. Ezt is kényszerből. Így is koszos vagyok a járművektől mire beérek. A fehér ingem beszürkül, ha csak leülök, vagy hozzáérek valamihez.

asdf 2008.10.14. 16:43:45

"Itt alapvetoen ket problema van: Budapesten boldog boldogtalan autozik, ha kell, ha nem. Sajnos eleg gyakran kell, mert Butapest tomegkozlekedese mar a 89-es szinthez kepest is ritkult"

"n konnyen beszelek, ahol az ev nagyobbik felet toltom, masfel millas varos, 8 metroval, 16 hev vonallal"

Ok akkor tippeljünk. A te városodban (csak nem münchen? :D ) vajon mivel vették rá az autósokat hogy tegyék le az autót:
a, megfelelő alternativákat adtak nekik
b, az adókat az egekbe emelték, az alternativákat visszafejlesztették és dögölj meg paraszt felkiáltással probálták kiszürni az autókat?

a=a világ nyugati fele
b=abszurdisztán

Egyébiránt az is tévedés hogy az autópályákat az autósoknak épitik. Mert nem. A kamionoknak. Meg lehet nézni mennyi kamion halad rajtuk, és az is statisztikai tény hogy egy kamion kb. ~1000szer annyira roncsolja az autat mint egy autó. Ezzel ellentétben az inkább autósok által használt főutakat és egyéb utakat már lassan egy évtizede senki sem újitja fel...

Szóval, kevesebb útjavitást akarsz? = kevesebb kamion kell. Kevesebb kamion kell= több vasút kell.
Erre mit csinál a magyar állam? Eladja és visszafejleszti a vasutat... lehet gondolkodni

Muxy 2008.10.14. 16:49:08

én úgy gondolom, hogy addig, amíg az állam úgy tekint a cigi, benzin, alkohol hármas adóbevételére, mint elsődleges bevételi forrás, mindig is annyi bőrt húznak le az emberekről, amennyit lehet. Drága Rav Antal, amikor a 300 Ft-os jövedéki adóról beszélt, a korlátolt megjegyzésével arra nem gondolt, hogy a benzint nem csak a furikázók használják, hanem az országot ellátó áruszállítók, az ország vérkeringését fenntartó közlekedési cégek /autók, kamionok, repülőgépek/ a mentők, és még sorolhatnám. Ők biztosan kezet csókolnának ezért a javaslatért. Kicsit tovább kéne látni az orrunknál

auuuu 2008.10.14. 16:49:32

30%át kéne csak fizetni szerintem megszűnne a tömegközelkedés

Muxy 2008.10.14. 16:51:10

Mellesleg, a cigit és az alkoholt annyira nem bánom. Az üzemanyag viszont nem luxus kellene lennie. Ma már létszükséglet. Előre látom, hogy egyesek vágyai teljesülnek, és ismét lovas kocsik szaladgálnak.

Habár másfajta energiaforrásnak jobban örülnék, jelenleg ez van.

Muxy 2008.10.14. 16:52:16

asdf,

Nekem itt M.o.-n a b verzió rémlik :-)

movhu 2008.10.14. 16:53:07

"az allam nem csak a tomegkozlekedest dotalja, de az autosat is"
Ugye nem fogunk itt belemenni abba a "zöld" agyszüleménybe, hogy az autós tulajdonképpen ráfizetés az államnak?

Muxy 2008.10.14. 16:56:55

movhu,

Pont erre céloztam. A benzin után szedett adó az egyik legfontosabb bevétele. Csak elb@ssza, elveri, elpazarolja, ellopja, stb. Ha ésszerűen használná, lennének várost elkerülő utak, tisztességes úthálózat, tisztességes tömegközlekedés. Mindenkinek jó lenne, de hát az állam a káoszt szereti.

jung 2008.10.14. 16:57:03

Alapvető összefüggés van a dollár árfolyama és az olajár között.
Az olaj elszámolóára ugye USD. Nyáron az USD árfolyama történelmi mélyponton volt, míg az olaj történelmi csúcson, majd az olaj csökkenésével a dollár erősödésnek indult.
Az arabok és ruszkik meg csak számolják a lóvét....

movhu 2008.10.14. 16:57:20

Egyszerű kérés, nem is érdekel hogyan:

Ma 2-2.5 óra alatt teszem meg oda-vissza a munkahelyig az utat, ha nem nézem a szélsőségeket. Ugyanez autóval 1-1.5 óra.
De talán még el is gondolkodnék azon az egy óra bukáson, ha például olvashatnék az egy óra alatt. Csak egy olyan rohadt buszon, amin éppen totális hering módban kell reggel 20 percet töltenem nem lehet. Után jöhet egy kis villamos, hasonló fílinggel...hát ez a bajom. Akkor marad az autó+rádió kombo.

movhu 2008.10.14. 16:58:52

Muxy 2008.10.14. 16:56:55
Az hogy van, hogy Pozsony innét nézve túlsó végéről jó két óra alatt hazaértem néha, de Budapest tolsú végéről ez néha nem biztos, hogy sikerül ? :)

is 2008.10.14. 17:00:25

még az nem hangzott el, hogy európa nyugati felén is ugyanennyi az előállítási költség, aztán mindenütt annyiért adja az állam, amennyiért akarja. pl. a németek, hollandok, angolok drágábban, luxemburg olcsóbban, mint a magyar ár. de összességében mindenütt (európában) magasan adóztatják a benzint, cserébe van nyugdíj, meg több egészségügyi ellátás stb.

Gebics 2008.10.14. 17:00:31

asdf: altalaban a kombinalt megoldas szokott lenni:

buntetni az egyedi kozlekedest, es osztonozni a jot.

budapesten sux, hogy csak a buntetes fele van meg.

emlekeztek meg, amikor a parkolasi dijakat bevezettek? "Parkolo hazakra koltjuk majd." Hol vannak azok a parkolohazak? Vagy ingyen parkolhatok Demszky horvat nyaraloja elott?

LV 2008.10.14. 17:02:35

A céges autót használók nem fizetnek egy csomó járulék és adó fajtát. A benzinben elszámolt adót a cég leírja az ÁFA alapjából vagy a nyereség adójából + iparűzésiadójából, stb. Tehát a céges autó megtakarítás egy cégnek, még akkor is ha magas az üzemanyagár, mert magas a bérek utáni járulék és adó teher is. Ezért járnak sokan autóval, ha cég autó csak tehergépjármű illetve személyszállító cég járműve lehetne, akkor máris többen közlekednének tömegközlekedéssel, több lenne a személyiadó bevétel, de sok embert ki is rúgnának a munkahelyéről, vagy drasztikusan csökkenne a fizetése.
A kutakon meg ahogy mások már leírták, azért drága az üzemanyag, mert az állam jól jár a magas adóbevétellel a kutat üzemeltető cég meg szintén. Olyan árat szbnak meg amilyet akarnak, nem hatósági áras az üzemanyag.
Engem inkább az érdekelne, hogy az áramdíj és a gázdíj esetében hogyan lehetett idén bevezetni plusz 3-4 féle díjat mely 3-4 forinttal növeli költségeimet.
Eddig ezek a díjak hol voltak. Nulla volt az értékük, most meg lenyúlnak a szolgáltatók, mert monopol helyzetben vannak. Áramot magam termeljem meg?
A MOL pedig magyar tőzsdén jegyzett cég, de nagyobb részben külföldi alapok kezében vannak a részvényei. Tehát nem magyar tulajdonú cég.

MGCitroen 2008.10.14. 17:04:40

www.oklahomagasprices.com/index.aspx?fuel=A
itt megnézhetitek: ma 2.60 USD a regular gallononkénti átlagára.
hogy csinálják?
ez forintban: 2,6x190:3,8=130Ft/l
jól számoltam???

csoccser 2008.10.14. 17:07:47

A piaci árképzési logikát nem értőknek: a MOL azért adhatja ennyiért a kőolajtermékeket, mert a piacon ilyen az árszint. Ha olcsóbban tudna valaki behozni árut, akkor a MOL-nak is csökkentenie kéne az árait. Így nincs értelme azon filozofálni, hogy a MOL olcsóbb vagy drágább kőolajból finomít, mert a végtermék a lényeg. Arról nem is beszélve, hogy az olcsóbb kőolaj egyben rosszabb minőségűt is jelent (ezért olcsóbb pl.), így a MOL jelentős összegeket költött finomítói felújításokra, hogy elő tudja állítani a megkövetelt minőséget.
A kiskereskedelmi ár összetétele amúgy nem stimmel, ugyanis mit jelent a termelői ár? Ezt mondja meg nekem valaki... Ennek a tisztázása nélkül a százalékok semmit nem jelentenek.

Perillustris 2008.10.14. 17:21:09

"Imho megjelenik a lúzet típus, aki a villamosból vágykozva tekint az autósokra, de máris előjön belőle a rohadt irigység.
És ebben a szürke ködben nem látja, hogy amennyiben a tömegközlekedés árát neki kellene megfizetni, akkor a bérlete kétszer annyiba kerülne."

Mover, ennel azert realisabban szoktad latni a helyzetet, ezert is van RSS-feed-ben a blogod. Te tenyleg azt hiszed, hogy a tobbseg a 4-esen vagy a 6-oson irigykedik a dugoban rohado autosokra? Te is meglepodenel, ha beepitenek az ut- es hidepitesek arait a benzinbe.

mikn 2008.10.14. 17:24:14

LV, ennek a cégautó elszámolásnak egy kicsit nézz utána, mert elég nagy hülyeségeket beszélsz :)

Semmit nem lehet elszámolni, csak teherautóra, sőt, van még olyan is, hogy cégautóadó pluszban (vagy a menetlevél...). Jövőre még szigorítani akarnak..

Muxy 2008.10.14. 17:25:42

is,

Hát ez a bajom. Ha már legombolják azt a pénzt, forgassák már vissza. De neeeem. Van 40 milliárdért völgyhidunk tökfeleslegesen, nemtudomhányszázmilliárdba lesz a metrónk, háromszor annyiba kerülő építkezéseink, van egy BKV-nak hívott lyukas zsákunk, egy rakás munkaképes ingyenélőnk, és még sorolhatnám. És mi csak fizetünk, fizetünk....

FYI 2008.10.14. 17:25:57

'Jók' ezek a csicsás garfikonok... Beléjük lehet magyarázni sokmindent.

270 Ft/USD????
Talán 7-8 éve még lett volna realitása, de ma? Ne vicceljünk ezzel kérem, még a 200 Ft/USD sem biztos, hogy maradna hosszú távon


Amúgy meg a MOL monopol helyzetben van és amúgy meg egy remek fejőstehén az államnak az üzemanyag biznisz.
Ha valakinek van konkrétabb infója arról, hogy mennyit csengetnek be az autósok csak jövedéki adó címen az államkasszába, azt lérem dobja már be ide...

Nincs ezen mit misztifikálni, kell az államnak a bevétel. Nem védem a MOL-t, de az államnak sokkal nagyobb a profit ezen úgy, hogy még egy csepp olajat sem kellett benzinné finomítania.

Dupla adó? Vagy talán tripla, nem!
Én becsülettel befizetem az szja-mat, utána a már adózott jövedelmem jelentős részét ismét adók formájában töltöm be az állambácsi feneketlen bugyraiba.

hja, ha több mint 4 M egy újrafényezés, akkor van mire költeni.

Tömegközlekedés vs autózás?
Valaki itt már nagyon helyesen megemlítette, hogy a BKV buszok nem éppen friss, oxigéndús levegőt eregetnek maguk után. Ugyanez igaz a vidéki volán buszokra is.
Ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy hogy a francba kapott az ilyen zöldkártyát?!

Amúgy meg ha már ketten megyünk vidékre a szüleimhez, akkor (lassan írom, hogy érthető legyen) OLCSÓBB autóval menni, mint vonattal.
Pedig, nem egy kisköbcentis és nem dízelem van és még így is jobban megéri.
Plusz így háztól-házig, akkor amikor én akarom, kényelmesen és kulturáltan.

Szerintem a tömegközlekedés egy borzalom itt BP-n. Ha tehetjük, sétálunk, 6-8 km no problem.
A bringa megintcsak halál a fővárosban.

Algo 2008.10.14. 17:27:00

En is a nezetet vallom hogy amig kifizetjuk (en is) az x HUF-ot a benzinert , nincs oka kevesebbert adni a naftat. En sem csinalnam maskent.

abdi 2008.10.14. 17:29:43

nem volt időm mindent elolvasni, de.
tözsdei, magánkézben lévő cégről van szó. nincs monopol helyzetben. ezért van EU, magyar versenyjog. érdekes anno kb 4-6 éve mikor májusban szintén üzemanyag ár robbanás balhéé volt, mindenki szidott mindenkit. csak azt felejtettétek el hogy nem csak egy cégtől vásároltak. igy aki nem a hazai cégtől vett benzint az miért nem adta olcsóbban? ha megérte importálni :) akkor miért volt ugyanannyi a kut ár? egyébként a szemétség minden jövedéki adóban:
beépül az árba, része lesz arra jön még az áfa. tehát az adódat adózatatják. látszik.
termelési ktg+egyéb dijak + jöv adó stb = nagyker ár és ezt a végösszeget fejeleik már meg az áfával! amit te tankolsz itt ott. nem ez a röhej?????
ugyanez van a szesznél, dohánynál stb :) sajna

., (törölt) 2008.10.14. 17:30:43

Dereng, hogy a MOL, extra profitra tett szert az elmúlt években!!
Ez a hivatalos megfogalmazásban is így hangzik.
2. Milyen finomított terméket vesz a MOL?
Avval keres, hogy az árképzésben úgy számol, hogy a vasúton behozott, finomított termék árával kalkulál, de az igazság az, hogy a nyers kőolajat a saját finomítójában dolgozza fel.
Na, akkor miről is beszélünk?

Muxy 2008.10.14. 17:33:22

Perillustris,

Nálunk az az ár, amennyiért építenek, nem valós. Hogy lehet, hogy mindig az nyeri, aki a legmagasabb árat kéri érte és egyéb feltételekben sem a legjobb?

Annak az adónak, amit az állam beszed a benzin után, bőven fedeznie kellene az építkezéseket. Csakhát a közösbe megy, az újraelosztás rendszerébe. Akárcsak a TB. És sose oda van osztva, amire elvileg beszedték. Ráadásul elpazarolják. Kifizetnek egy munkát előre, és annak a negyede sincs elvégezve. Mással kell elvégeztetni, megint egy rakás pénzért. Ha szar a munka, kiderül, hogy egy lefizetett hivatalnok kivetette a garanciavállalást a szerződésből. Stb, stb stb.

Muxy 2008.10.14. 17:39:56

Algo,

Ez a gáz. Amíg még a mai benzinárak mellett is olcsóbb /tisztább, kényelmesebb. mellesleg/ két vagy több személynek egy autóba ülni, mint BKV-zni, vagy vonatozni, addig ne merje senki nekem megmondani, hogy azzal a kevés pénzzel, amit keresek, hogy gazdálkodjak. Addig, amíg képesek pofátlanul kétszer megadóztatni valamit, addig én meg úgy spórolok, ahogy tudok.

., (törölt) 2008.10.14. 17:40:18

Ja! És még mindig nem drága a benya.
Ha az lenne, akkor nem pocsékolnák annyian a dugókban ülve

Riccs 2008.10.14. 17:40:23

Nekem teljesen más a véleményem amikor megkaptam az USA vízumot a dolárt 194FTért tudtam venni és 260FT/Liter ez annó 2éve volt ??????????Szerintem meg a Mol a legnagyobb nyereség adó befizető és a fuvarozok meg akik a földdel foglalkoznak(autópálya,Farmerek)nem tehetik meg,hogy nem tankolnak. Szerintem ezért is drágább a gázolaj.Ui.:Amúgy ebben az országba mindenki csak az észt osztja .

Muxy 2008.10.14. 17:44:26

Riccs, akkor ebbe az "egész országban mindenki az észt osztja" körbe te is beletartozol? :-)

Egyébként, igen, a MOL is adózik, csak mindig a fogyasztóval fizetteti meg a költségeit. Így ő jól jár, mi szívunk.

asdf 2008.10.14. 17:46:56

"Te is meglepodenel, ha beepitenek az ut- es hidepitesek arait a benzinbe."

Ok kezdjük.
500 milliárd ft = 4-es metró.
Kérem épitsük bele a bkv bérletek árába.
Vagy csak számoljunk.
4-es metró=10.5 km hosszú
egy km autópálya=4 milliárd ft (mai korrupcios árakon).

10.5 km autópálya=42 milliárd ft....

Akkor most melyik a drága? Szóval nem kellene pampogni az autópályák miatt, mivel én autózó állampolgár aki soha nem fog utazni a te 4-es metródon fizeti annak az épitési költségét. Mivel a te bérleted ára a mostani bkv müködési költségek 40%át is csak alig fedezi, nemhogy az épitési költségeket... ~ 50 millió bkv béreletet kellene ehhez venni és ha az egész bérlet ára csak a 4-es metróra forditanánk lenne 0 szaldos...

LV 2008.10.14. 17:51:43

Mikn nem beszélek hülyeségeket, veled ellentétben. Feleségem könyvelő, ő szív az autók elszámolásaival.
Ha nem lehet elszámolni semmit cég autóra, akkor miért kérnek számlát személyautósok a benzinkutakon. A cégautó adó pedig kb. 6000 ft/hónap, ami ha 30.000 ft-tal emelnék a bruttó bérét valakinek már kevesebb is, mint a járulékok.

Muxy 2008.10.14. 17:54:43

asdf,

Na ez az amiről beszéltem :-) Én az M6 autópálya beruházásból írtam a szakdolimat. Kb egymilliárdból van egy km autópálya megépítve /4, ha a te korrupciós szorzóddal számolunk :-)/ És hogy miért? Egy műtárgy kb 2-300 MFt, egy lejáró is kb ennyi. Ahány település, annyi követeli a lejárót. És ha még a szar munka utáni javítgatásokat vesszük :-)

Mellesleg, ugatnak az emberek az autósok ellen, de az autósoktól beszedett adóra is igényt tartanak, azok, akik nem autóval járnak: metrójuk legyen, jó tömegközlekedésük legyen, kerékpárútjaik legyenek /mellesleg a XVI. kerben sem használják a kerékpárutat a bringások, mennek az úttesten továbbra is/ meg az állam osztogassa nekik mindenféle címszóval.

Szóval nem kéne igazságtalanul támadni egymást. Úgy kéne megoldani a dolgokat, hogy mindkét oldal jól járjon. Na most meg én vagyok naiv

LV 2008.10.14. 18:03:08

asdf is okos itt látom már.
Mallorcán és Madridban is sokkal rosszabb talajkörülmények között, nekem jobban tetsző megálló kialakítással 90 millióba került annyi kilóméter metró, mint itt. A BKV-nál pedig már az X-dik korrupciós ügy lát napvilágot, ahol teljesítés igazolás nélkül fizetnek ki 100 milliókat vagy teljesítés igazolással, de mással már elvégzett munkák után. Számomra nem lenne meglepetés, ha kiderülne, hogy fele ennyibe is kerülhetne a BKV működése, jobb színvonalon.
Egyébként pedig semmit sem ér a kalauzok állandó jelenléte, személyesen láttam hogy amíg álltam és vártam valakire, addig az utasok 10%-a úgy ment át hogy nem mutatott fel semmilyen bérletet vagy jegyet. Én is volt, hogy átmentem a kordonon, felmutatttam a bérletem és után vettem észre, hogy még nem cseréltem ki a két hete érvényes új bérletre, ami a tárcámban volt.

mókusvédő 2008.10.14. 18:15:24

Kedves biciklisták és BKV fanok!
Nagyon helyes gondolat, hogy emelni kell az üzemanyag árát. Viszont javallanám a tanyára való biciklizést mert a búza meg a csirke nem a belvárosban terem a bolt polcán meg a mélyhűtőben.
Azaz ha az üzemanyag ára felmegy az élelmiszer szállítás/feldolgozás ára - és ezzel az élelmiszer ára is - azonnal felmegy. Kedves Rav a 300 forintos jövedéki adó 600-ft-os kenyeret jelent. Ez azért is lenne jó mert így a homeless is még több adót fizetne. Így kell a csórókat adóztatni, én meg majd tankolok és bevásárlok szlovákiában - mert oda ugye mégse biciklizel ki egy kiló kenyérért.
LV - aki kurvára nem ért a cégautó elszámoláshoz az Te vagy. Az APECH még személyi jövedelem adót is fizettet utána.
Ez a blog tényleg egy elszállt fizetett hirdetés a MOL-részéről.

molnibalage 2008.10.14. 18:23:43

"Van 40 milliárdért völgyhidunk tökfeleslegesen"

Na ez ami nem igaz. A kaminoknak nem kell megmászni az emelkedőt. Tudod az milyen helyi légszennyezés lenne. Az érdi emelkedő kész katasztrófa...

"nemtudomhányszázmilliárdba lesz a metrónk, háromszor annyiba kerülő építkezéseink, van egy BKV-nak hívott lyukas zsákunk"

1. A metró tényleg egy vicc. Ebben a formában soha egy kapavágást sem szabadott volna tenni.

2. Az egész építőipar egy nagy korrupciós pocsolya.

3. A tömegközlekedés tisztán pénzben kifejezve mindehol az, mert 1/3-1/3-1/3 arányban van jobb helyeken jegybevétel/államkassza/város üzemeltetés által finanaszírozva. Itthon a jegy 42-45%! A gond az, hogy a buzi demszky nem fizeti ki a saját tulajdonának a működését...

zab 2008.10.14. 18:26:42

az a vicc, hogy itt az usaban kb 170 ft egy liter benzin, de folyton megy a rinya, hogy mennyire megfizethetetlen...

Gebics 2008.10.14. 18:31:15

mondjuk kulon vicces, hogy itt esunk egymasnak, kozben a mol meg a strabag zsebreteszi ferit meg vikit.

gyerekek, gondoljatok meg, hova szavaztok...

szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.14. 18:36:49

Hofi mondta úgy kb. pár évtizede (még a gengszterváltás előtt):

"Hát én nem értem ezt. Ha külföldön nő az olaj ára, nálunk is nő az ára. Ha külföldön esik az ára, nálunk akkor is nő az ára"
Vagy valami ilyesmi...

szobatars 2008.10.14. 18:59:58

Csak történelmi adalékként...

Az, hogy a benzin fogyasztói ára éppen ilyen szerkezetű, azt a "taxis-blokád" érte el.

kenshikun 2008.10.14. 19:17:05

A MOL és a Gazprom közötti hosszú távú szerződés értelmében a kőolaj ára egy bizonyos időszak átlagáraként adódik ki, a pontos részletek persze üzleti titoknak minősülnek. Azt se felejtsük el, hogy a Barátság-on jövő anyag gyérebb minőségű, mint a világpiacon etalonnak számító, amire ugye meghatározzák a USD/Barell árat. További finomság az előállítási technológia, mivel a fehérárut képesek bizonyos százalékok között kinyerni a nyersolajból, ezt a piac határozza meg, így az árat is részben (ha többeknek kell drágább lesz). Ezen felül vannak technológiai puffertartalékok is, amikkel ugyan csak bizonyos szintig, de tudják szabályozni mennyi anyag jöjjön a csövön. Nem kell a MOL-t félteni, kellőképp jó szakembereik vannak, hogy a lehető legjobbat hozzák ki a mindenkori helyzetből.

Tony · http://www.shopzeus.hu 2008.10.14. 19:19:02

A 270 ft-os dollár árfolyam viszont tényleg rossz példa, mert sok éve nem volt olyan erős a dollár a forinttal szemben. Az olaj világpiaci árának zuhanása mindenképpen csökkenthetné jobban az árakat itthon.

boka · http://csaszu 2008.10.14. 19:31:31

"itt az usaban kb 170 ft egy liter benzin, de folyton megy a rinya, hogy mennyire megfizethetetlen... "

Azért megy a rinya, mert akkora autóik vannak, hogy amíg a motorhoz ér a benzin, addig fogyaszt egy litert !

Múltkor a Naplóban volt egy riport, hogy "bezzeg ausztriában" kevesebb gáz számlát fizet a sógor, mint nálunk. Sajna az elhasznált mennyiséget nem mondták ( véletlenül ), csak a csekk végösszegét ). Messziről a sz.r sem büdös.

mikn 2008.10.14. 19:32:13

LV, azért kérnek számlát, mert ha számla nélkül költesz cégpénzt, az még rosszabb, akár sikkasztás. Beszélgess még egy kicsit a feleségeddel :) Személyautóra semmi nem számolható el szinte, se áfa, se semmi, sőt..

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.14. 19:43:02

Sürgősen fel kell számolni az ilyen állami sarcokat, meg az ilyen-olyan támogatásokat.

A békávézó fizesse meg teljes egészében a bérlet árát, az én pénzemből nem pofázzon.

Slambuc 2008.10.14. 19:46:25

Tessék már megnézni a MOL negyedéves nyereség adatait ! Száz milliárdokban mérhető. Van-e még olyan cég abszurdisztánban, aki bármikor, bármennyit emelhet árain. Emelés azonnal, csökkentés 1-2 hét kivárás után. Tedd ezt meg kisvállalkozóként cipővel, mikrohullámú sütővel, bármilyen szolgáltatással. Szegény MOL, úgy sajnálom, megszakad a kicsi szívem...

mrenton 2008.10.14. 19:52:37

Ez alapos csúsztatás. Ha végig számolod a saját elméleted szerint, nem ezek a számok jönnek ki.

Ace 2008.10.14. 19:53:14

Helló Mindenkinek

Egy kis számítás szerintem:

Az árak és az árfolyamok nem biztos, hogy pontosak, de az arányokon és a lényegen nem változtat.

Tételezzük fel, hogy az üzemanyag/pl 95-ös/ ára 310 bruttó volt 07.15-én
Ekkor az olaj kb 146 usd/huf kb 145 /azért olaj merthogy hosszútávon nem tér el az üzemanyagétól, az olaj ára és itt még nyoma sem volt hurrikánnak, meg üzemanyag adatom nincs/

Mi van most:
Olaj kb 82,5 /egy ideje már 100 alatt van./
Usd/huf kb 183

310-es üa ár:
nettó 258,33
adó: 106,56/fentiek alapján, köszi/
nettó - adó: 151,77
ebből 15,5% árrés tartalommal számolva termelői: 128,17

07.15 1hordó olaj Forintra: 146x145= 21170
10.14 szintén: 183x82,5= 15097,5 ez 71,31 %-a a fentinek

vagyis termelői ár x 0,7131= 91,39!!!
91,39 x nyereségtartalom ( osztva 0,8445-tel): 108,22
108,22+ adó 214,78= nettó ár!!
Vagyis Bruttó: 257,73!!!

Most mennyi a 95-ös? Kb 290
Na persze. A mol nem szeretetszolgálat és biztosan nem ez az árpolitikája és nyilvánvalóan nem naponta számolja újra, csak a piac szabályai szerint cselekszik. Kereslet-kínálat /meg egy kis monopólium/. Mivel a Forint az Usd-hez viszonyítva folyamatosan erősödött az olaj emelkedése alatt /amit szerintem éppen a Dollár gyengülés produkált/, ott lettünk átb@szva, hogy nem kellett volna emelni a tetves üa. árát akkor. Persze most arra hivatkoznak, hogy azért nem csökken az üa ára, mert gyenge a Forint. Hát a fentiek alapján? De a mol nem szeretetszolgálat, és csak a piac szabályai szerint cselekszik, kell? Ennyi az ára.
Sajna ezek a tények szerintem, az már más kérdés, hogy nekem sem tetszik.

Üdv

Mikrobi 2008.10.14. 22:05:29

Az egész post porhintés, mert nem megfelelő adatokat vesz alapul.
1.) A Mol vesz benzint is? Akkor minek a százhalombattai finomító? Állítólag Közép-Európa legnagyobb és legmodernebb finomítója. Ha meg nem vesz benzint, kit érdekelnek a benzijegyzésárak?
2.) A Mol nem amerikai és északi tengeri olajat vesz, hanem oroszt, tehát annak az árát kéne tudni, hogy értelmesen beszélhessünk az árképzésről. Csakhogy a ruszki olajat nem a tőzsdén veszik, az árát senki se tudja, mert titkos kétoldalú megállapodás adja.
Inkább a Mol profitját nézzétek, ha a benzin árának reálisságát akarjátok megtudni.

Perillustris 2008.10.15. 00:05:29

"Azaz ha az üzemanyag ára felmegy az élelmiszer szállítás/feldolgozás ára - és ezzel az élelmiszer ára is - azonnal felmegy."

Bullshit. A szállítás díja nem képvisel jelentős hányadot a termék árában. Pont emiatt éri meg idecipelni Görögországból a dinnyét, vagy a leszedett almát 300 km-rel arrébb becsomagolni, majd onnan elszállítani 100 km-re az elosztóba, s onnan a célba, ami akármilyen messze is lehetne. Ha megnövekedne a szállítás díja, akkor újra versenyképese(bbe)k lennének a hazai termelőink. Egy kamion százezerszer jobban rongálja az utakat.


"A békávézó fizesse meg teljes egészében a bérlet árát, az én pénzemből nem pofázzon."

Kezet csókolhatsz az összes tömegközlekedőnek, mert ha ők is autóval mennének, a parkolóból sem tudnál kiállni. Már ha lenne hová parkolnod. Bár tudom, járda mindig van. Bővebben nem magyarázom az összefüggéseket, nem hiszem, hogy megértenéd.

kera 2008.10.15. 01:03:04

Arról nem ejtett szót a cikk írója, hogy a MOL-nak bizony vannak saját olajkútjai, finomítói ebből következik, hogy a "nafta" egy részét a cég termeli ki és a nyári olajlufin bizony elég szépen keresett a MOL akárhogy is mozgott a dollár árfolyama...

Ace 2008.10.15. 06:36:11

Még valami: A számítás sarkos, és 1-1 adatot ragad ki. a valóságban valszeg. nem így működik, és az olaj ára is elég volatil nagy a kockázat. Nem is az a lényege, hogy verni kell az asztalt a kúton hogy ennyiért kell adni, de! az arányok jól mutatják, hogy lehetne olcsóbb is, illetve szerintem baromságokra hivatkoznak árváltozásnál. Mivel a kutaknál versenyhelyzet van és az adó fix összeg, ezért a többlet csak a molnál csapódik le. Megteheti. Ha nem is 30 de kb 15 FT-tal lehetne olcsóbb a történet. Szerintem.

Bíró Zoltán · http://grain.hu/levego.htm 2008.10.15. 07:26:40

SZÉLENERGIÁVAL MŰKÖDTETETT KÖZLEKEDÉS ÉS ÉPÜLETFŰTÉS!
grain.hu/levego.htm

ROL 2008.10.15. 08:11:07

én csak cikket olvastam, de nemtudom te hol jársz
200ft 1usd? sztem 185 most amugyis 1szer ment fel 199.98 körülre de azis pár óráig tartott.
amugy énis kitudom számolni mennyi 1 hordó olaj

amikor 145-150 között mogott a dollár akkor volt 145 az olaj az meg vegyük 147/usdvel =21315 huf
mostmeg
186 a dollár és jelen pillben 74 sincs a brent de azért számolok 74el az = 13764

szoval tényleg nincs különbség a 21 meg a 13 között. Aztirod hogy kisebb mértékben is de ez történt. 8ezer ft kisebb mérték?
Hát tőzsdén ez már nagyobb mérték.
Én nem magyarországon tankolok hanem a szomszédban 160ért. 175ért már 98ast lehet ott tankolni.
És amugy amikor itt 310- és afölött volt a benzin ott 240re felment most még 150re vissza tehát 90el ment lejebb, tehát itt is kb ennyivel kellett volna lejebb mennei ha nem is 90ftal legalább 80al, szoval most kb 240 körül kellene lennie az átlagák, ehelyett hülyének néznek titeket
:)

na jó tankolgatást a molfosnál

ROL 2008.10.15. 08:14:31

Ja még valami.Mielőtt valaki beszolna, a kinti kut is ugyanott szerzi be a cuccot, van plusos üzemanyag is meg sima 95ös dizel ha még joltudom olcsóbb mint a benzin (gondolom nincs annyi dizeles kocsi) és ez ott kb olyan mint itt az omv vagy a mol
mielőtt valaki aztmondaná h annyiért biztos vmi szar az üzemanyag. Egyszerüen kb arrol van szo, h nincs rajta anyni adó stb.
www.okko.com.ua/

k_petya 2008.10.15. 13:59:57

Nem értitek a tőzsdén jegyzet áruk árának a lényeget. Ez kőolajnál, benzinnél ugy néz ki, hogy a még legdrágábban eladható árat jelenti. Aki ennél olcsobban termeli az sokat keres, aki ennél drágábban az meg nem termel.
Pont az a lényeg, hogy a tőzsdén is el tudja adni X pénzért akkor nem fogja neked eladni Y pénzért (Y

www 2008.10.15. 17:49:18

Ái Láv MOL azért, ahogyan kifoszt! MOL sikere az ország sikere!! HAJRÁ!!!

mrenton 2008.10.15. 20:35:49

Igazából azt gondolom, hogy ez egy ocska megrendelésre írt cikk. A baja csak annyi, abszolút igénytelen módon lett összerekva arra sem vette a fáradságot a tisztelt cikkíró, hogy fölépitsen egy normális érvrendszert. Teljesen laikusok is látják, hogy sántit a cikk.
Ha már homokot szórunk a csűrhe szemébe lehetne kissé igényesebben?

Fakutya 2008.10.16. 08:12:38

Amikor a szomszédban a sógóroknál a benzin és gázolaj (átszámítva) csaknem annyiba kerül, mint minálunk, viszont ahhoz a benzinárhoz ők nagyjából ötször vagy hatszor többet keresnek ...
na akkor nyílik ki a bicska a zsebembe a mol árképzését és az állam által kitalált forgalmi adókat megtekintve.

Bruce74 2008.10.16. 12:05:06

Az előző komment-ben benne van a lényeg (rejtve) amiről a cikk nem sokat ír: "na akkor nyílik ki a bicska a zsebembe a mol árképzését és az állam által kitalált forgalmi adókat megtekintve."

A MOL ugyanis úgy számolja, mintha finomított készterméket venne pl.Frankfurtból vonaton szállítva, noha valójában csövön keresztül jön a nyersolaj (amit egyébként a Magyar Népköztársaság finanszírozott annak idején - mert így mindenkinek mennyivel olcsóbb lesz - kinek lett olcsóbb?) amit helyben finomít. Vajon miért?
gyk.: az utóbbi minden esetben olcsóbb mint az előbbi, de a fantomáras/költséges számítás miatt jókora profitra tehet szert és tesz is szert, amit sohasem osztott (és nem is fog) vissza a magyar és egyéb MOL részvényesek között. Talán elég rátekinteni az éves jelentésekre, hogy mennyire nehéz sorban vannak évente mennyivel nőtt a nyereség.

Stratégiai cég - bla-bla. Milye maradt a magyar államnak ebben a "magyar" társaságban? Annyi, amivel ki is törölheti.... Ez itt a magyar Dallas - jó lett volna a 90-es évek közepe előtt felébredni.

Mikor elkapták az olajat csapoló "bandát" Százhalombattán és megjelent a hír, hogy bűnbandát fogtak itt és ott, valaki a portfolio.hu-egyik fórumában (amit ők nyitottak hivatalból talán) annyit kérdezett, hogy: kit, Mosonyit és bandáját? :-))) sajnos aki érti, az kínjában röhög rajta...
Hihetetlen vagyon repült ki az ablakon a 90-es években.

A másis oldal a vásárlóerőparitás. Átlagbérből töredéknyi benzint tudunk venni mint egy átlag osztrák, vagy német, vagy bárki. Már a szlovákok is elhagytak minket. Itt tartunk. Ja és ott és a Románoknál se, nem dobtak el annyi nemzeti termelő vagyont mint itthon. Ez van. ahogy a portolio.hu egyik fórumában írta valaki: "annyira b@lfasz-ok vagyunk, hogy csoda, hogy egyáltalán még vagyunk"

Muxy 2008.10.17. 08:19:51

Molnibalage,

Völgyhíd az emelkedő miatt? Milyen emelkedő? :-) A völgyhíd környékére gondolsz? Az ilyesfajta "emelkedő" miatt én nem pazaroltam volna el több tízmilliárdot, amiből rendes utakat lehetett volna építeni, hidakat felújítani. Egyszerűen egy kis ország megalomániás feltűnési viszketegségének tartom, hogy olyan dolgora b@sszuk el a pénzt, ami tök felesleges. Alagutat fúrni a pusztában? Ez is csak nálunk jut eszébe bárkinek is. Mi hegynek hívjuk a dombjainkat is.

Szóval semmi más nem folyik ebben az országban, csak pazarlás.
süti beállítások módosítása