Úgy tűnik nagyot hibáztam, amikor úgy döntöttem, hogy maximum poénból veszek a kezembe Blikket és ahhoz hasonló bulvárlapokat. Ma kiderült ugyanis, hogy bizony érdemes lehet ezeket a lapokat (is) forgatni, hisz megtudhatjuk például belőle, hogyan kerüli meg imádott pénzügyminiszterünk a szabályokat azért, hogy – természetesen közpénzből - egy 14 millió forintos A6-os Audihoz juthasson.
Maga a hír nem új, a Magyar Nemzet már megírta, hogy Veres kap(ott) a minisztériumtól egy 14 millió forintos A6-ost, Kovács Álmos szakállamtitkárnak pedig egy 8 millió forint értékű VW Passat jutott.
A Blikk azonban ma reggel kiegészítette kicsit a történetet, az van ugyanis, hogy Gyurcsány még tavaly októberben azt mondta, hogy a válság miatt leállítanak egyes kormányzati beszerzéseket, köztük a luxuskocsik vásárlását. A kormányfő állítólag azt mondta, hogy a központi közigazgatásban le kell állítani valamennyi autó-, telefon- és bútorbeszerzést, amihez a kormányszóvivő hozzátette, hogy ha új autó vásárlására kerülne sor, mert ellopják vagy totálkáros lesz, akkor is természetesen önmérsékletet kell mutatni, például a felszereltség tekintetében. Vagy abban, hogy milyen motorral vásárolják ezt az autót.
Veres tehát elméletileg „egyenes úton” nem kaphatott volna kocsit, ezért jó magyar módjára megtalálta a kiskaput. Az autót a Pénzügyminisztérium felügyelete alá tartozó Vám és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (VPOP) vásárolta meg, így sikerült megkerülni a minisztériumi közbeszerzésekre vonatkozó központosított közbeszerzési rendszert.
Én nem tudom ki mit gondol erről (alább, a szavazásban, de a kommentek között is mindenki hallathatja a hangját), de nekem kinyílt a bicska a zsebemben. Eleve zabos vagyok attól, hogy a kormány szerintem effektíve semmit nem csinál (az egyre égetőbb reformokat csak halogatják, a jó irányba tett lépésekből utólag néhány sztrájkoló miatt visszakoznak, stb-stb) és akkor még itt van ez is. A válság kellős közepén luxusautót vesznek a Pénzügyminiszternek meg az államtitkárnak. Nem tudott volna még egy ideig az állítólag 300,000 kilométert futott kocsijával járni? Ha tényleg annyira cserélni kellett, akkor valóban 3 literes A6-os kell? Nem lett volna jó valami olcsóbb autó?
A PM szerint egyébként semmi kivetnivaló nincs ebben az egészben, mindenkivel megosztom változtatás nélkül az ügyben kiadott közleményüket:
„A Pénzügyminisztérium nem tudta tovább halasztani a miniszteri, illetve a szakállamtitkári autók cseréjét, mivel mindkét jármű erősen elhasználódott, már nem volt alkalmas arra, hogy biztonsággal ellássa a szükséges feladatokat.
A tárca járműparkja elöregedett, de cserére csak akkor kerül sor, amikor az már elodázhatatlan.
A döntés a cseréről a múlt esztendő közepén született, és a közbeszerzési eljárások augusztusban indultak.
Jogszabályok szigorúan meghatározzák, hogy milyen járműveket kell beszerezni miniszteri, illetve szakállamtitkári beosztású állami vezetők számára. A Pénzügyminisztérium e jogszabályok szerint járt el.
Miniszteri jármű cseréjére azután került sor, hogy 300 ezer kilométert futott, a szakállamtitkári gépkocsi pedig már közel 400 ezer kilométert teljesített.”
Az utolsó 100 komment: