BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2008.10.09. 14:19 noagent

Valójában miért van biztonságban a bankbetétünk?

Szóbeli garanciát adott a kormány, hogy korlátlan mértékben megvédik a lakossági bankbetéteket. Akinek Gyurcsány szava nem elég (könnyek között akár mikor vissza tudja vonni az ígéretét), annak megvilágítjuk, hogy miért fognak minden körülmények között helytállni a lakossági betétekért, függetlenül attól, hogy a politikának nem sajátja az ígéretek betartása. A válasz röviden, mert rossz üzlet nem megmenteni a bankokat.

Az aktuális válság nem arról szól, hogy akár egyes magánszemélyek, vagy egyes magyar bankok rossz üzletpolitikát folytattak volna. Itt nem arról van szó, hogy valaki Magyarországon mohó volt és ingatlanszövetkezetbe rakta a pénzét, vagy egy banknál hülyeségeket csináltak volna. Mivel sem az ügyfelek, sem a bankok nem hibásak, minden válsághelyzet önhibájukon kívül lépne fel. Ha egy senki nem hibás szituációban az állam nem lépne közbe, akkor az nem csak a bankrendszer omlasztaná össze, hanem a gazdaságot is, s mindazt, amit az elmúlt 20 évben felépítettünk. Itt nem lehet példát statuálni, ha gáz van, menteni kell.

Ha – most még elképzelhetetlen tűnő – vészhelyzet lesz, akkor a mindenkori kormány előtt nem áll más választás – függetlenül attól, hogy mi ígértek -, minthogy megmentsék az összes bankot és az összes betétest, még ha nagyon sokba kerül, akkor is. Hiába rúgna egy mentő csomag több ezer milliárd forintra (nem akarjuk átváltani lélegeztető gépre, metrókilométerre, vagy autópályára), hiába lenne a hatása egy magasabb infláció, s hosszú távon magasabb adóteher, a bankrendszer veszélybe kerülése egy olyan mentőcsomagot igényelne, amelynél nem fontos kérdés, hogy mennyibe kerül (mint ahogy az USA-ban és az Egyesült Királyságban sem volt az).

A kormányt egy mentőcsomag esetén nem a jó szándék vezetné, hanem a kőkemény racionalitás. Amennyiben Magyarországon egy bankválságot nem kezelnének (jelezzük az elmúlt 20 évben az összest kezelték), az óriási problémákkal járna. A vállalatok nem kapnának pénzt, a termelés leállna, a posztot olvasók fele szinte azonnal munkanélküli lenne (az 1929-33-as világválságban utcaseprőnek lenni vonzó pálya volt egy diplomás számára). A GDP, a fogyasztás meredek csökkenne, az állam bevételei zuhannának, miközben a szociális kiadások – változatlan feltételek mellett – az egekbe emelkednének.

A másik rendkívül fontos érv, hogy a pénzügyi infrastruktúra összeomlása olyan gazdasági környezet eredményezne, amelyből egyhamar nem lenne felépülés. A pénzügyi rendszerre az infrastruktúra szó használata azért helyénvaló, mert funkciói hasonlóak, ő köti össze a gazdaság különböző szereplőit. Ha az állam hagyná összeomlani a bankszektort, az azzal lenne egyenértékű, mintha minden egyes hidat felrobbantanának és felszednék a síneket, meg az összes utat.

Összességében a számla sokkal magasabb lenne, mint egy bankmentő csomag.
Ez nem kérdés. Tehát minden áron menteni kell, tényleg minden áron. Bankban tartani meg azért jó a pénzt, mert úgyis megvédik a betéteket. Most nincs mutyi, nincs alku, nincs dilemmázás, nincs sírás, ha gáz van, menteni kell.

Szerencsére ezen még nem kell dilemmázni, a magyar bankrendszer tényleg stabil lábakon áll.
 

86 komment

Címkék: bank válság zuhanás


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr85704992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.10.09. 15:43:50

Másrészről, ha tényleg borulna minden, a papírpénz is csak gyújtósnak lenne jó. Nem kell ahhoz bankban lennie, hogy elveszítse az értékét.

states 2008.10.09. 16:35:15

Hát ha Gyurcsány azt mondja, biztonságban van, akkor érdemes gyorsan menekíteni...

A-Z 2008.10.09. 16:44:05

Hogy miert nem erdemes a bankokban lekotni penzt azt az tobbek kozott az rrr100.wikispaces.com jol leirja, ez az egesz privat bank szfera egy fortelmetes nagy atveres csak olvassa es ertelmezze mindenki aki meg hisz abban, hogy a bankokat menteni kene. Szanjatok ra par orat az eletetekbol, hogy felebredjetek.

Bit Rot 2008.10.09. 16:44:22

"Összességében a számla sokkal magasabb lenne, mint egy bankmentő csomag."

És???

Elég nagy a számla a sok osztogatás, lopás miatt. Ha nem loptak el 1000 milliárdot (minden állami lopást beleszámolva) az utóbbi 6-8 évben, akkor semmit.

Zavart valakit? Nem.

HA ezek az emberek be tudnák dönteni az országot, hogy ők megússzák, simán megteszik.

A kisember meg le van tojva.

tanninvadász 2008.10.09. 16:50:40

Az a baj, hogy az összes híradó, beszélgetős műsor, lassan a mónika show is a pénzügyi válsággal fog foglalkozni. Nehogy összejöjjön az a kritikus tömeg, akkor aztán lehet stabil a bankrendszer...
(Ma OTP -14,3% zárásra)

a 2008.10.09. 16:53:30

Az adófizetők(birkák) pénzéből megmentik az adófizetők pénzét. Aha hogyne :D

Keresőoptimalizálás, keresőmarketing blog · http://hungarianseo.blog.hu 2008.10.09. 16:55:23

Na jah,
valóban ez a gond, hogy sokat beszélünk róla, aztán a végén tényleg elhisszük, hogy gáz van.
A nagypapám mindig azt mondta, hogy akkor vagy biztonságban, ha van ingatlanod, pénzed - mondjuk a bankban -, és aranyad. Na neki mindig hibádzott az egyik, ezért kell az unokáinak is dolgozni.

stirlitz 2008.10.09. 17:01:57

Ez baromság , egy kormány sem képes megfizetni a bukott betéteket...Izland is dönthetne ugy hogy 100% garanciát ad a betétekre , csak már nem képes.

Honnan a turobol szednének pént , egy kormánynak nincs pénze!

Rá Dios 2008.10.09. 17:05:14

Más a tőzsde, más a bank. Az egyiken szerzem a pénzt, a másikban tartom a meglévőt. Ha már szerezni nehezebbé válik, tartsuk meg a létezőt! :-)

Rá Dios 2008.10.09. 17:06:14

Más a tőzsde, más a bank. Az egyiken szerzem a pénzt, a másikban tartom a meglévőt. Ha már szerezni nehezebbé válik, tartsuk meg a létezőt! :-)

paráznabillegető 2008.10.09. 17:11:00

nyomjunk pénzt! sokat! és akkor lesz. elég mindenkinek.
mellesleg leértékelődnek a nyugdíjak, meg a segélyek, de ez pozitív externália! ez a gond is meg van oldva. a lokalizált fosztogató éhséglázadókat meg le kell gumibotozni.
kommunikáció: a válság a hibás! meg a gyurcsány!
na.

Közöd?? (törölt) 2008.10.09. 17:17:00

hülyeség, ezeken már rég túlvagyunk, mára kiderült a bankok nem menthetők meg, a kormányok éppen most verik el az utolsó fillérjeiket vagyis semmi de semmi manőverezőképességük nem marad mire beérik a válság, fusson mindenki amerre lát és mentse a bankbetétjét!

2008.10.09. 17:27:24

@Közöd?:

Az a probléma, hogy ha úgy van, ahogy mondod, akkor már nincs igazán tétje annak, hogy mit csinálsz a bankbetéteddel.

stirlitz 2008.10.09. 17:31:41

Közöd??

Mindegy hol a pénzed egy bankban vagy a dunyhacihában ... egyremegy.

A pénznek a legjobb hely egy jacht a genfi tó partján :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.10.09. 17:32:33

Uraim!

Nem azért vagyunk biztonságban, mert a bankjaink fenemód konzervatívok. Azért, mert a magyar pénzügyi kultúra bottal üti az USA, vagy a nyugat-európai színvonal nyomát.

Persze, néhányan buktak ázsiai alapokban. Néhányan buktak határidőn, vagy lombard hitelen. Ezek max 20ezren vannak ebben az országban (az aktív tréderek).

Olyan összetett termékek, amik USÁban a bukást okozzák, nyomokban vannak jelen nálunk. Vagy még abban sem.

Az OTP tőzsdei árfolyama meg köszönő viszonyban sincs a bank likviditásával. Persze lehet pár marha, aki "biztos forrásból" tudva a dolgot, kiveszi a párszázezer forintját, ahelyett, hogy állampapírt venne belőle. Senki ilyen drágán nem finanszírozza az államadósságát, mint mi, úgyhogy ez most BIZTOS és jó befektetés.

Pénzügyes 2008.10.09. 17:33:15

Emberek.
Politikailag gázos elszegényedni hagyni az embereket.
Bár az is igaz hogy amire konkrétan fletó garit vállalt az már a hipergazdagok köre, mert jó ha 0.01 %-nak van 6 millánál több megtakaritása ugye.
Ez nem pénzügyi probléma mégegyszer mondom.
Úgy mint az enregiaár sem, leszarná ő mennyi a gáz meg távhő, ámde ha százezreket lakoltatnak ki miatta az már igen csak nagy belpol problem.
Ugyanez a betét is.
nem zavar itt senkit a bankrendszer meg a betétesek, de ha százezrek mennek csődbe akkor ott balhé lesz.
Erről szól a dolog nem másról, értsétek meg!!!

cs 2008.10.09. 17:34:11

A bankbetétek állami garanciája EU-döntés, nem itthoni. Pár napja itthon a kormány 6 millió forintig garantálta a betéteket, ez ment fel tegnap kb. 13 millára az EU döntés nyomán. (50 000 euró).

biker 2008.10.09. 17:37:22

A kommentek sajnos jól mutatják, hogy mennyire nem oktatják a közgázt az iskolában (mondom ezt BME-s létemre). Ahogy a kedves blogíró megjegyezte ez nem valami politikai kérdés, itt nem az számít hova szavazol... ha bukik a bankrendszer akkor mindenki megszívja nem csak a pénzéhes bróker. Én sem szeretem a bankvezéreket, és igen sokszor igazságtalan ez a rendszer, de hát erre váltottunk már lassan 20 éve...
sajnos túl bonyolult ez kérdés, hogy egy blogban ki lehetne fejteni, de nem értem miért kezd el mindenki a szokásos dumákat nyomni, egy pusztán gazdasági kérdésben

stirlitz 2008.10.09. 17:43:35

Hoppá...hoppá , a dollár perceken belül átlépi a 190 forintos határt.
Ami szerintem nem gáz , a forint csak visszakerül oda ahova való.
A gáz csak az hogy 8,5% -os alapkamaton történik.

biker 2008.10.09. 17:43:51

Rambo! Sajnos én bent vagyok abban a 20ezerben, mert szinte a lehető legrosszabbkor (tavayl dec.) vettem ázsiai alapot:P
szerinted ha az usában meg tudják fékezni a válságot, akkor hosszú távon nem befolyásolja jelentősen az ázsiai piacokat (főleg Kínára gondolok)?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.10.09. 17:47:08

Novák Kitty · www.vallalkozokszovetsege.hu 2008.10.09.

Elmész a picsába a floodolásoddal, hülye kurva!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.10.09. 17:49:05

biker 2008.10.09. 17:43:51

Nem értek a kereskedéshez, de szerintem ez pár év, mire visszamászik.

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2008.10.09. 17:50:29

Ezzel a lépéssel az országunk vonzó lett azon országok befektetői számára akik sok pénzt forgatnak.
Ezzel a lépéssel szívese rakják a hazai bankokba a pénzt. Mi történik? Mindenki tudja......

nemcsak az Auchan és a Tesco van versenyhelyzetben, hanem az országok is.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.09. 17:51:27

felőlem csődbe mehet az összes mocskos pénzéhes bank és az összes kivagyi éreccségivel okoskodó befektetési tanácsadó senki elmehet utcát seperni, mit érdekel engem. eddig se volt pénzem, hát majd ezután se lesz. nagy dolog.

biker 2008.10.09. 17:51:37

azt gondoltam, csak, hogy elvileg nincs olyan szerves kapcsolatban az ázsiai piac a "nyugatival" és ezért nem hat rá annyira az USA mint Európára és Japánra (őt most nem vettem ázsiainak), vagy tévedek?

IS 2008.10.09. 17:54:01

50 perce meg azért esett 252-ről 259-re az árfolyam, mert a piacon olyan pletyka jött, hogy az OTP-t államosították. reméljük, csak pletyka, de még 50 perc után is tartja magát.

ditakai 2008.10.09. 17:54:04

Egy pénzügyi válságnak épp az a következménye, hogy gyújtósnak is használhatod a pénzed, még ha ennivalóra van is pénzed, a vagyonod nem likvid - ha banknál buktad be azért, ha meg aranyban áll, azért.

A magyar állam meg sztem nem tud a tartalékráta rovására bankgaranciát ígérni a betétekre, vagy tévedek?

Na asszem mégis előkotrom a közgázkönyveimet :-|

isti77 2008.10.09. 17:59:58

Azért a párnának van egy - egyre kevésbé elhanyagolható - előnye a bankkal szemben:
ha előbbi helyen tartod, akkor csak te tudsz arról, hogy van, és mennyi van... meg még esetleg az, akinek elmeséled.
Ha bankban van, az onnantól nem titok állam bácsi, APEH bácsi, összes hatóság bácsi előtt.

ladislaus 2008.10.09. 18:04:50

Edesanyam mondta mindig:
Bank es temetkezesi vallalkozas mindig lesz a foldon, barmi is legyen. Na en elobbiben dolgozom, es nem kell megmenteni ezt a bankot akarki is akarmit mond. Nem parazom hogy elvesztem allasom mert nem fogom. Ha igen akkor majd vakarom a fejem hogy merre tovabb. Most csak erdeklodve kovetem esmenyeket... OTP meg szarjon sunt.

ditakai 2008.10.09. 18:08:56

isti77
Arra gondoltál, hogy a párnád relatív vastagsága függ ám a pénz értékének változásától? Létezik akkora válság is, amikor elhanyagolható értéke van a pénznek - csak úgy mondom :-)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.09. 18:21:07

egyszer és mindenkorra felfoghatnák az okoskodó nagyeszűk, akik napi rendszerességel kijelentenek olyanokat, hogy a magyarok mekkora szarok, mennyire nincs pénzügyi kultúrájuk, stb., hogy, a rohadt életbe, a magyaroknak nem pénzügyi kultúrájuk nincs, hanem PÉNZÜK!

a bankárok, brókerek, biztosítási ügynökök, gyorstalpalós senkik meg szarjanak sünt és keressenek rendes munkát!

simarizs 2008.10.09. 18:35:01

a válságban csak annyit mondanék, hogy vámház krt. 9.!
Aranyat tessék!

boka · http://csaszu 2008.10.09. 18:49:15

"magyaroknak nem pénzügyi kultúrájuk nincs, hanem PÉNZÜK! "

Egyikből következik a másik !!!

GergőÁron (törölt) 2008.10.09. 18:50:54

Mennyen csak csődbe a sok bank, és akkor majd mindenki megláthassa, hogy ez a gyurcsány mekkora szart kavart!

Csak nyugdíjak meg a gázárak maradjanak!

Most végre megtudja az sok semmirekellő fiatal, akik naphosszat meresztik a seggüket a hűvös irodában, és mindezért milliókat keresnek, a nyugdíjasnak meg nem jut szinte semmise persze!

legalább az a sok bankigazgató, akik ilyen nagy autókkal járnak, majd most utcaseprők leszenk, én meg majd mindig röhögve húzom át lábukon a kis kerekesszatyromat, amikor jövök a teszkóból vissza a csirkenyakakkal.

GergőÁron (törölt) 2008.10.09. 18:53:45

ledolgozni hatvan évet, az munka.
De ezek a mai fiatalok, ezek nem csinálnak semmit.
Most majd megkapják.
Nemcsoda, hogy válság van, mer már senki nem dolgozik a mezőn, meg bányában, meg a kohóban!
De majd most meglássák.
Buszjegyre nem lesz pénzük, és nekem meg majd nem kell a lábukra tolni a kerekesszatyrot, hogy észrevegyék magukat, hogy át kell adniuk a helyüket.

boka · http://csaszu 2008.10.09. 18:55:33

"Most végre megtudja az sok semmirekellő fiatal, akik naphosszat meresztik a seggüket a hűvös irodában, és mindezért milliókat keresnek, a nyugdíjasnak meg nem jut szinte semmise persze!"

Rohadjunk meg, száradjon ki a lelkünk ! menjünk utcát seperni !
Gyurcsány bedöntötte az egész világgazdaságot ! Kókáról nem is beszélve ! A pénzjegy nyomda nyomjon sok pénzt !!! A tőkéseket akasszuk fel ! Miért közelednek az ápolók ?

paráznabillegető 2008.10.09. 19:10:14

KÖVETKEZŐ!!!
boka, aha... nyugató, diéta, beöntés!
KÖVETKEZŐ!!!

asdf 2008.10.09. 19:12:11

"legalább az a sok bankigazgató, akik ilyen nagy autókkal járnak, majd most utcaseprők leszenk"

Ezt remélem te magad sem hiszed el. A csődbe ment brothers vezetője tavaly 360 millió dollárt keresett. Biztos futja neki belőle valami jó kis meleg hawai szigetre...

Szóval itt a bankok csődbemenésével csak a kisember szopja meg, egyrészt mert elbukik a pénze, másrészt meg mert az ő adójából mentik meg a bankokat.
Na és mit gondolsz kinél van az a többszáz milliárd dollár, ami most hiányzik?
Hát kérlek a bankok vezetőinél managareinél, brókereknél stb, akik minden évben extra többmilliós prémiumokhoz jutottak.

Pandasztikus Panda 2008.10.09. 19:14:49

sör legyen. onnantól olyan húdenagy dolog nem történhet ám.

Krueger 2008.10.09. 19:23:44

Arra gondolt valaki -rajtam kívül ;-) - , hogy egy nagy pénzügyi válságban hiába garantál mindent az állam, de rögtön nem fogsz pénzhez jutni?
Ekkor bizony jó lenne a cash az Auchanba, hogy televásárold a garázst, mert mire megkapod a lóvédat, már szart sem fog érni... ;-))) Jóccakát későn ébredő faszok!

RoFä 2008.10.09. 19:24:53

Krueger 2008.10.09. 19:23:44

Te akkor vegyél ki mindent. Hátha neked lesz igazad. :)

paráznabillegető 2008.10.09. 19:26:35

krueger!
borotvapengét is vegyél, hogy legyen mivel hosszában falcolnod!

Géza 2008.10.09. 19:26:40

Na most akkor azt mondja meg valaki, hogy kivegyem a pénzem az OTP-től, vagy ne. Nincs túl sok bent, kb 500e

Krueger 2008.10.09. 19:27:20

Szerinted tranzakció előtt írnék ilyeneket, hogy 345-ik legyek a sorban? ;-))))

Dzsungellakó (törölt) · http://dzsungelvilag.blog.hu 2008.10.09. 19:27:43

Szerintem jelentősen alábecsüli az emberi találékonyságot, aki azt hiszi, bankrendszer nélkül beköszönt az őskor.

babhun 2008.10.09. 19:28:57

A Gyurcsány-féle ígéretek likviditása eddig sem volt magas, ezzel a szóbeli betétgaranciával sem állunk másképpen.

A magyar "bankrendszer" érdemi lakossági piaca köztudottan a nagyvárosi emberek egy része, a felnőtt magyar populáció kisebbsége. Nekik szólnak Ráfázó, az Erste, az OTP, a BB és egyéb reklámok. Ennek a piacnak uralja nagyjából 30%-át (vagy többet) az OTP. Ennyi van a lakossági ügyfélmentés mögött. Ezek a számlatulajdonosok többnyire azok az emberek, akik a fehér gazdaságban dolgoznak, adót fizetnek, tehát a közterhek oroszlánrészét viselő, már most is aránytalanul leterhelt középosztály. Már most látszik, hogy ezt a válságot ismét ők fogják elvinni a hátukon és talán bele is fognak roppanni. Első olvasatra furcsa is, hogy Gyurcsány, legalábbis szóban, most feléjük és nem a hagyományos MSZP tábor (segélyezettek, nyugdíjasok) felé tett gesztust. Nyilván azért mert ha megroppan a közterhek oroszlánrészét viselő középosztály, akkor nem lesz miből segélyezni sem...

Az infrastruktúra hasonlat azért sántít, mert ez a banki infrastruktúra most bebizonyította, hogy alapvető gondokkal küzd. Puszta (részleges) megmentése az adófizetők pénzéből ezt a tulajdonságát nem fogja megváltoztatni. A bankok megmentése egyébként is fikció, nem fogja azokat megmenteni tudni senki, legfeljebb a sokkot igyekeznek időben elnyújtani a kormányok, ennyi telik szakembereik hozzáértéséből és anyagi eszközeikből.

Várjuk végre a bankszakemberek olyan megnyilvánulásait, amelyek a riogatáson és saját szektoruk nélkülözhetetlenségének folyamatos szajkózásán túlmutató gondolatokat is tartalmaznak. Ugyanis arról kellene meggyőzni az adófizetőket, hogy a mostani esetleges beavatkozás költsége garantálja-e azt, hogy a problémákat valóban megoldja, illetve azt hosszú ideig hasonló esettel nem kell számolni.

Peti · http://blog.vargapeter.com 2008.10.09. 19:30:37

Cháhh ez az OTP-s pletyka kellett még.. cáfolta valaki?

portis · http://www.online-szallas.com 2008.10.09. 19:31:38

Géza

500k HUF az nem tul sok ... nevedd ki!

A $ 192,057 en van !

stirlitz 2008.10.09. 19:35:56

Krueger

Ja persze ahogy mondod ha nincs pénz akkor nincs pénz.
Az államnak meg pláne nincs pénze!

Antibukowszky 2008.10.09. 19:44:14

Bukowszky mekkora egy lúzer vagy.
Járjál iskolába, tanulj, utánna meg dolgozz sokat.
Na AKKOR majd lesz pénzed.

Ja, hogy rinyálni könnyeb...

gght6z5z 2008.10.09. 19:45:22

szerintem holnap be is zárják a magyar tőzsdét ha így robog lefelé 1 óra alatt 1500-at esni nem semmi

uhh 192-őn lol csak az eurórót nézegettem mert az amcsi nem érdekelt lehet dolcsit is venni kellet volna nyáron na mindegy

Novák Kitty szerintem ez nem a reklám helye

és most had idézzem kedvenc filmemből a Brókerarcokból Vin Diesel kommentálásában: Hé Öcsi húzz el innét a picsába.

A55ho1e 2008.10.09. 19:58:10

pénzügyes:
Akinek 6Mnál több van, az hipergazdag és ez max 0.01%? Mikor vesztetted el a lámpást az alagútban?

portis · http://www.online-szallas.com 2008.10.09. 19:58:40

gght6z5z

Jaja...142-őn venni. Sokan megtették!!!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.09. 19:59:53

te barom, épp azt mondom, hogy én nem rinyálok, nekem tök és dögmindegy, így se, úgy se lesz ferrari a garázsomban, ha ebben az országban maradok.

árulják már el a nagyokos pénzügyi géniuszok, hogy egy átlag magyar mégis hogy a jó kurva életbe fektessen be a havi 100-200ezres nettójából? hm?

nem hülyeségeket kellene pofázni, hanem rendes, értéket teremtő munkát keresni, bróker barátaim!
képzeljétek, én is tanultam gazdaságtant az egyetemen! aztán sokra megyek vele, ha NINCS MIT befektetni! és ezzel ugyanígy van a magyarok 98%-a.

portis · http://www.online-szallas.com 2008.10.09. 20:02:57

Bukowszky

Inkább csak 90% - és és neked abba a 10%-ba kell kerülnöd.
Nem könnyü ...de nem lehetetlen!!

portis · http://www.online-szallas.com 2008.10.09. 20:08:24

Bukowszky

Ugy hogy a 500 000-es hitelt nem a palazmatévére veszi föl , hanem arra hogy dolcsit vegyen juliusban ...
Oszt máris keresett 200 000-et , de ezen se palzmatévét vesz hanem holnap OTP részvényt. Valahogy igy....

falusi paraszt 2008.10.09. 20:09:16

Engem egy dolog foglalkoztat pár napja - minden rosszindulat nélkül:
Érdekes világ ez. Amerikában az AIG-sek miután megkapták a pénzt wellness-eztek egyet. Ami érdekes... Nincs ilyenkor valaki aki lelövetné ezeket??? Csak úgy kérdem.
Embert kevesebb pízé is ölnek mint amennyit buknak egyesek... /nem én - velem kis adagokban akarják állami tőkeinjekcióval megetetni a szart/ Lehet ezek a hírek kimaradnak a médiából...?
Vagy már ennyire elbaszott világ ez, hogy már ez sem számít?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.09. 20:12:52

azért ehhez több, mint bátorság kell.. ha ilyen egyszerű lenne, mindenki ezt csinálná, aki leérettségizett matekból.. csakhogy ez a fajta befektetés ahhoz kevés, hogy meggazdagodjon belőle az ember, ahhoz meg sok, hogy ne aludjon nyugodtan miatta. ugyan már! senki sem látja a jövőt, még soros györgy sem. na jó, ő talán igen. de a magyar kisbefektető a félmilliójával egész biztosan nem. innentől kezdve meg hazárdírozás.. hitelből.. hm.. szerintem erre nem lehet megélhetést alapozni.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.09. 20:17:29

gyors fejszámolásom szerint ha valaki dollárral üzérkedett félmilliós nagyságrendben az elmúlt hónapokban, kb. 50-60ezret kereshetett vele. ha mindezt hitelből tette, a tényleges nyeresége elhanyagolható, annyit akkor is megkeresett volna, ha elmegy két szombaton egy építkezésre téglát hordani. akkor legalább nyugodtan aludt volna négy hónapon keresztül. nem tudom honnan veszed, hogy ez járható út.

gght6z5z 2008.10.09. 20:18:37

ez a pénteki zuhanás előszele

hétfő le
kedd fel
szerda fel
csütörtök majdnem fel csakhát jön a péntek:)
péntek: le?(de nagyon)?
mért érzem azt hogy holnap reggel kis sor lesz a bank előtt
de délben már nagyobb lesz?

mi kivettünk mindent csak valami minimális összeget nem bírtunk kivenni (az se rajtunk múlik lényegtelen)kíváncsi leszek a holnapra

portis · http://www.online-szallas.com 2008.10.09. 20:18:38

Dede... sokan onnan kezdték.
Józanész ... sok olvasás , merészség.
Persze nem sikerül mindenkinek ... mint minden mással .
Egyik fodrász csődbemegy a másiknak meg már 20 alkalmazottja van , igy megy ez!

portis · http://www.online-szallas.com 2008.10.09. 20:23:50

Nem ... több mint 150000-et nyert volna rajta.
Ha viszont plazmatévét vesz akkor ki sem számolm mennyit bukik rajta.

gght6z5z 2008.10.09. 20:36:48

///Nincs ilyenkor valaki aki lelövetné ezeket??? //

de kezd Busshal

egyébként érdekes felvetés hát akinek megszünik a bankja és hitele volt az jól járt ergó nem fogja lelőni viszont aki betétes az meg még nem

Bukowsky sajnos igazad van de van azért nagyon sok olyan ember itthon aki kb 500 eft körül összeget (vagy valamivel többet de legtöbbször 2 misinél nem több) valahogy csak összkuporgatot sok kicsi sokra megy technikával ez kb ha nagyon összehúzod magad elég félévre 1 embernek

szóval az a hírem hogy nincs megoldás ha csak nincs valamilyen infód(a legértékesebb dolog) akkor szart se ér a legjobb tudás a nagy tőke. erről enyit ezért IS lép le a brőker mert tudja hogy ha akarná se tudná vissza szerezni a pénzt

na persze nekik nincs hitel a házukon meg hitelből kocsi meg hitelből plazma tévé gép a gyerkőznek...

hitelből eurót gondoltam rá de én is számoltam és kijött hogy nem éri sőt akár még veszthetek is rajta inkább a tartalékok mozgósításaával lehet

az OTP-s dolog meg szimplán politika mert szerintem köze van a lehallgatási ügynek is ehhez
UI: ha valaki azzal vádolna hogy én indítottam el valami betét kivételi szarakodást üzenem nem ma vettem ki

jó a kép ott a kommentelők között az elején :D (asszem az afrikai 400%-os percenkénti inflációju országból való)

boka · http://csaszu 2008.10.09. 20:36:51

"árulják már el a nagyokos pénzügyi géniuszok, hogy egy átlag magyar mégis hogy a jó kurva életbe fektessen be a havi 100-200ezres nettójából? hm? "

A válasz egyben kérdés is : havi 100-200 ezerből hogy lehet lakást, autót venni ???? Aki 200 ezret keres ne vegyen má' 10-húszmilliós ingatlant részletre, " mer' csak 80 ezer a törlesztő, he " ! Akkorát kell szarni, amekkora lyuk van a seggünkön ! Ennyit a támogatott, meg kedvezményes lakáshitelről, ami felnyomta az ingatlanárakat, most meg bezuhant a mélybe ! Mer' szemét bankárok belekényszerítették adósrabszolgaságba a kisembert !

( jöttek az oroszok, megerőszakolták összes nővérünket, csak Mária nővért nem, mert ő nem akarta )

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.09. 20:38:23

130 körül volt a dollár akkor, nem? most meg olyan 150.. hogy jön ki ebből 150ezres nyereség? kamatok és minden költség után, amit a közben eltelt hónapokban is fizetni kellett, ugye.. (vajon miből)

nah, holnap jön a fekete péntek? mit gondoltok?

boka · http://csaszu 2008.10.09. 20:39:58

Lehet, hogy minden Bnet rendszámú autón lesz egy kis karc ?

portis · http://www.online-szallas.com 2008.10.09. 20:45:39

Bukowszky

Nézz már rá legalább... az a minimum!

142 volt , most meg 192

boka · http://csaszu 2008.10.09. 20:50:11

A dolcsi már 192 ?

kobor lovas 2008.10.09. 20:57:04

Vazze havi 30 ezret barki!

aki hajlando kicsit dolgozni/hajatni erte felre tud tenni...
Manapsag 6-12 eFt a napszam az alkalmi meloert meloto fuggoen
(alkalmi melo van dogivel...)

Ez havi 4 szombattal magaban is 25-40 eFt, de leggtobbszor lehet hetkozben is (akar mindennap) lenyomni 3-4 orat cirka 1000/ora alapon,ami ujabb (csak 3 napszor 3 oraval is) 25-40 eFt havonta ....

Azaz TV nezes helyett meloval havi 50-80 ezret lehet osszeszedni LAZÁN!

Ez bizony eves fél-egy millió!
3-4 ev alatt ...2-3 milliocska TŐKE!

...és ez csak az alja munka bére!
Szakmunkaskent pl. a ma igen piackepes hoszigetelo meloskent

bizony...(heti 4 nap, 4 orajaval es a szombaton 10 ora)... havi 100-120 netto zsebbe...a szokasos aron.

Azaz eves 1,2 millio a bankba
a normal fizetsen felul...

Szobafesto, villnyszerelo, burkolo legalabb ennyi, de inkabb tobb!

Nem sirni kell vazze ..hanem HAJTANI!!! es SPOROLNI par evig kemenyen es akkor LESZ penzed aminek a kamatait mar koltheted.

Csak a kb. bombabiztos allampapirban ill. akcios banki betetben tartott penz is hoz
azert netto tisztan 3-4%-t ...

Ez 5 millios tokenel evente 150-200 eFt szabadon elnyaralhato penz lesz.

AZ IDOK VEGEZETEIG :-)) hiszen
a tokehez nem nyulsz...es netto tehat inflacio folotti hozamrol van szo.

Az alkalmilag beeso nagyobb penzek elkoltese helyetti megtakaritasarol mint extra toke novelorol nem is beszelve ...erettsegi ajandek, vegkielegites, rokonok unnepi penz ajandekai, stb, stb

a 2008.10.09. 21:06:58

Kell, hogy valaki elfingja magát, és máris kitör a pánik! :)))

Persze arra senki sem gondol, h. Fletó bejelenti pénteken, h. mostantól a papírpénz nem ér semmit, sehol nem fogadják el, nem érdemes sorban állni érte, stb.
Vagy netán aki kivette a pénzét, annak megszűnik az állása, vagy 5x annyi adót fog fizetni, mert szivatja a magyar államot...
Akkor mi a halált kezdenek a sok kivett pénzzel az emberek? Ja, hogy bevásárolnak a Tescoba, ami max. 1 hónap és rájuk rohad?
Vagy vesznek lakást, amiben nem tudják fizetni a fűtést, és megfagynak boldogan? ...végülis a vidékre költözés a legcélszerűbb akkor, ott csak lehet valamivel fűteni, és ha netán állatot is tartanál, akkor arra a 2 évre meglesz a kajád, amíg a válság tart... Most kell konzervgyárba befektetni!!! Vagy visszahozni a magyar mezőgazdaságot a szarból, amit szétgyaktak a TSZesítéssel, utána meg szétgyaktak a privatizálással! Mégis csak jobb eredeti dolgokat enni, mint műanyag szarokat, amit a Tesco, vagy Auchan árul...

a 2008.10.09. 21:15:01

Az a profi, aki ekkora műbalhét csinált, és hülyére fogja keresni magát! Ekkora nagy gáz azért nincsen, mégis valakiknek az érdekük, h. legyen. ez a pár ember mocskosul telhetetlen, úgy látszik...
Csődbe megy a bank, csődbe van az állam, USA szarban, EU szarba, nincsen hová menni, lehet menni a világűrben, mondjuk ott meg nincsen levegő! Én maradok, nekem bejön ez a magyarország, még kaját is lehet termelni itt, ha netán mindenki csődbe menne!

vahurfickó 2008.10.09. 21:16:19

Biker!

A kínai boom is a nyugati (főleg amerikai) fogyasztásra épült. Az ottani belső vásárlóerő fényévekre van az átlagamerikaitól, tehát ha a jenkik nem vásárolnak, akkor bizony mindenkinek szar lesz egy ideig.

Brix 2008.10.09. 21:16:32

nem biztos hogy a legjobb dolog megmenteni a bajba jutott bankokat. Menjenek csodbe, fizessek ki a beteteseket allami segitseggel, a reszvenyesek meg a menedzserek viseljek a " vallalkozasuk" eredmenyet. Bukjanak ok, akik evekig szedtek a 10 ill. 100 millios jovedelmeket, reszvenyopciokat, osztalekokat. Most meg amikor befosott a rendszer az allambacsihoz szaladnak penzert. Adjak el a luxusvillat meg a jachtot es toljak be a vallalkozas ala ha akarjak tovabb mukodtetni a boltot. Az Allamok felelossege itt a legnagyobb, mert hagytak evekig fujni a penzugyi lufit. A vilagban levo sok fedezet nelkuli penz miatt milliardoknak valt nehezebbe a napi elemiszer es energia megfizetese es jol felvertek az ingatlanok arat is. Bukjak csak a kapitalistak a milliardokat! Legalabb lesz ujra az atlagembernek is megfizetheto ingatlan, olcsobb olaj, elelmiszer.

boka · http://csaszu 2008.10.09. 21:19:02

Kóbor Lovas ! Összefoglaltad a túlélés egyetlen esélyét ! Csak amit felsoroltál azt nem lehet megmutogatni a szomszédoknak, meg a rokonoknak ! Itthon ezért gyanús minden, ami munkával kezdődik. Sokan a tudás alapú jövőt összetévesztik az egyetemi lógással. A hőszigetelés is telitalálat volt, aki jól csinálja, megél. Aki bármit félgőzzel, leszarva csinál, az anyázza a külvilágot, hogy " mi kisemberek "! Jó volt, ezért sokan fognak szídni, de te tudod jól !

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.09. 21:21:29

tehát ha lenne 5 millióm, azt tegyem be a bankba (fektessem államkötvénybe) és nyaraljam el azt a szánalmas, infációt alig-alig követő kis hozamát..

ez mi ha nem pénzügyi analfabetizmus?

JI · http://jalso.com 2008.10.09. 21:43:02

leheth laikus kerdes, de mire fel ez a nagy tozsde zuhanas panik? Tudtommal eladni csak ugy lehet, ha van kinek. Valakinek meg kell venni a reszvenyeket. Valaki(k) folyamatosan veszik meg a zuhano OTP, stb revszvenyeket. Vagy nagyot fognak bukni, mert ennyire hulyek...vagy epp ellenkezoleg.

boka · http://csaszu 2008.10.09. 21:46:15

"tehát ha lenne 5 millióm, azt tegyem be a bankba (fektessem államkötvénybe) és nyaraljam el azt a szánalmas, infációt alig-alig követő kis hozamát.. "

Igeeeen ! Bingó !
Annyit érdemes hozzátenni, hogy 2 hónapra lekötöd, utána kamatos kamatot írnak jóvá, levonják a kamatadót, de azután már adózott jövedelemnek számít, 5 milliónál minden költség elenyésző. ma ez a legjobb befektetés. Vagy a kereskedő áruba fekteti, de azután adózni kell ( vagy félni) , és esetleg egy-két vevő nem fizet ( mert tartozni kell valahová). Vagy házat építesz és nem fizeted ki az alvállalkozót ! Ennyi a választék. Nem Onánia, az biztos, de ez a trend.

f&f 2008.10.09. 23:08:49

Biztonságban van a bankbetét? Mihez képest?
Egy aktuális bankos ugyan írja már be a jelenleg nálunk érvényes tőkefedezeti előírást. 8% ? Vagy kisebb?
Ha szinte mindenki berohan felvenni a pénzt, mi a francból fizetik ki? A 8%-ból az 50-60-70%-ot?
Persze, az MNB odaállhat, pénzt nyomtatni azt lehet. Meg van is elég a trezorban. Mert erre hitelt most biztos nem kap senkitől. Sem az MNB, sem a kormány. A devizatartalék meg édeskevés ehhez.
Szóval, ha eddig jutunk nem csak betétgarancia lesz, hanem egy csöppnyi infláció is!

kobor lovas 2008.10.09. 23:26:54

Ezé köll MOST... állampapírba áttenni a bankból a pénzmagot amíg nem késő ...és az állam akar eladni allampapirt, mert kell a penz neki.

Mert nemsokara eljon az az ido is a panik soran, amikor... mar nem akar majd !

Ez a MÉG idoebn allmppairba helyezes szinte az egyetlen talan biztos módja a penz biztonságba helyezésnek az átlag ember számára ...most.


Bár államcsőd (sot elvben akar unio/vilagcsod) is lehet...de azért az most még nem a belatható időn távon belül esedékes.

És ha megis alalmcsod akkor mar ugyis minden mindegy!


Minden más.... arany, ingatlan, részvény, konzerv, akarmi mas fizikai alapu penz menekites kockázatosabb ...mivel a jövöbeni árak most megjosolhatalanok !

Mondjuk eppen ezert, ha valakinek mégis bejon a tippje akkor viszont NAGYOTTTT lehet kaszalni is ...

A-Z 2008.10.09. 23:44:50

EUR/HUF 265-ön is járt ma (248 legalacsonyabb), ekkora napi range-t se láttam még.

Tartsa aki akarja a bankban a pénzét, egészségére. Aki esetleg még ébredésre vágyik: rrr100.wikispaces.com

ébredésben · http://rrr100.wikispaces.com/ 2008.10.10. 00:28:04

"Úgy, hogy a bankot megbízzuk: adjon el államkötvény(eke)t amikor a boltban a kártyánkkal fizetünk (ha automatikusan nem teszi, akkor ezt mi kezdeményezzük interneten szükség esetén, vagy inkább átmegyünk olyan pénzintézethez, ami megengedi). Amikor pedig pénz érkezik a számlánkra, akkor a pénz nagy részéből (vagy egészből) azonnal vegyen államkötvényeket."

Ezt hogy tudom kivitelezni? Ha államkötvényt veszek akkor (eleve kell hogy legyen egy értékpapírszámlám a maga költségeivel) vételkor és eladáskor a bank leszed pénzzel...

Pls írd meg -ide- hogy lehet ezt a gyakorlatba átültetni!

A-Z 2008.10.10. 01:37:30

kisebbek a spreadek(~0.5%), illetve a kezelési költségek, már ahol vannak állampapírok esetén, mint mondjuk részvényeknél. Nyilván nem kell minden kártyatranzakciókor állampapírt eladni.

kobor lovas 2008.10.10. 09:52:22

MA REGGELI hir...

"Éven túl azonban kiábrándítóbb volt a helyzet, elképesztő mértékben 42-67 bázisponttal ugrottak meg a hozamok. "


Vettetek allamppairt, ahogy az ejjel javasoltam...?!

MÉG lehet...MÉG eladó...
süti beállítások módosítása