BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2010.04.29. 16:08 mentális cukorka

Így mindenki görög nyugdíjas szeretne lenni

 

Nem csodálkozom többé azon, mégis hogy gondolják a görögök a megszorítás ellenes tömegtüntetéseket. Annak fényében sem, hogy országuk a csőd szélén táncol, és a mentőcsomagjuktól hangosak a hírek. Elvégre nem gyenge aranykort hagynak maguk mögött. Kíváncsi lennék, hol élnek még ilyen jól a nyugdíjasok, mint Görögországban. Nem mintha a német nyugdíjasoknak nem telne bratwurstre és pilsenire a müncheni sörsátrakban, de az a 86 százalék, aki eddig is utálta a görög mentőcsomagot lehet, hogy megereszt egy fichdichet, ha a görög nyugdíjakról olvas. A Bild máris feltette a költői kérdést, ki és miért fizetné ki a görögök helyett a királyi nyugdíjakat?
 
Merthogy a görög emberek 35 év munkaviszony után mehetnek el nyugdíjba, míg a németek csak 45 év után (természetesen a teljes nyugdíjért, kevesebb nyugdíjért korábban is). A békés öregkort a görög állam a korábbi átlagbér 70-80 százalékára rúgó nyugdíjjal biztosítja, míg a németek 42-46 százalékot kapnak. A nyugdíjplafon is magasabb a görögöknél, 2538 euró, a németeknél 2100 euró. Ez pedig még nem minden, a görögök ezt a summát nem évente 12x, hanem 14x kapják meg. Attól pedig végképp prüszkölni fognak (ha sörhab ha nem) a német polgárok, hogy a görögök minden évben bezsákoltak néhány százalék nyugdíjemelést, miközben ők nem kaptak egy kanyi százalék emelést sem. Azon már meg sem kell lepődnünk ezek után, hogy a nyugdíjkorhatár is alacsonyabb a délieknél, de miért? Sosem hallottunk volna a szieszta egészségkárosító hatásairól? Krónikus hátfájás, belassult szívverés, akut ásítozás délutánonként, és még sorolhatnánk a lehetséges következményeket. El kell ismerni, göröghonban sem metaxa folyik minden csapból. A dolgozók bérei átlagosan néhány százalékkal kevésbé emelkedtek, mint németföldön.
 
Ezek után biztos lesz kedve a németeknek a görög mentőcsomagot támogatni...
 
+1 bónusz: Görögországban a vénlányoknak sem kell búsulniuk, már ha rendőr vagy katona gyermekeként látták meg a napvilágot, akkor ugyanis az apuka nyilván magasabb nyugdíját kapják életük végéig, a papa halála esetén.
 
 

 

69 komment · 1 trackback

Címkék: görögország válság görög nyugdíj portfolioblogger


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr521962219

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Újra terítéken a svéd nyugdíjmodell 2010.04.30. 12:53:54

A KDNP fenntartja korábbi javaslatait, amelyek többek között a nyugdíjrendszerről szóltak - jelentette be Harrach Péter. A párt alelnöke, leendő frakcióvezetője ezzel egyértelművé tette: a svéd modellt támogatják.Így 70 éves kortól bevezetnék az államp...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2010.04.29. 16:16:21

Ezek a friccek tudnak valamit.
Ez kéne nálunk is: 45 év szolgálat és nyugdíjmaximum.

is 2010.04.29. 16:33:19

és most, hogy le akarják vinni a német szintre, most tüntetnek. lásd még a magyar 3 éves GYES-t, amivel szemben a németek 1 évet adnak, és most, hog ymi 2 évre levittük, már sikongatás van, és visszacsinálás.

lássuk meg magunkat a görög tükörben.

lajafix 2010.04.29. 16:42:02

nyugdíjmaximum van nálunk is...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.29. 17:09:41

2538 euró * 14 hó .... az havi 799 ezer forint!

A betyárját ... Medgyessy Péter ólálkodott a görögnél is?

Ma Baker 2010.04.29. 17:11:52

Egyszer valamelyik ország(ok) miatt úgyis bedöntik az eurót, hogy egy szinten legyen a dollárral és be lehessen vezetni a világvalutát.

Tenoce · http://www.deezer.com 2010.04.29. 17:15:30

@is: Nemetorszagban van bolcsode. Allami, nem onkoltseges. Nincsenek szazas varolistak. Hidd el sokan nem viccbol maradnak otthon 3 evig gyesen, hanem mert vagy visszamennek dolgozni, de ekkor kifizetik a gyes es a fizetesuk kulobozetet magan bolcsire, vagy otthon maradnak. Arrol mar nem is beszelve, hogy a bolcsiben csak 8-4-ig maradhat a gyerek. Igy a 8 oras munka az anya szamara kilove. Sok munkaado meg nem akarja a 6 oras munkarendet megadni.

Silent Bob 2010.04.29. 17:15:59

Csóró német nyugdíjasok. :D

pakesz (törölt) 2010.04.29. 17:29:25

azert a nyugdijkorhatar az ott van, talan jelent is valamit?
vagy csak dekoracios cellal van ott?

pakesz (törölt) 2010.04.29. 17:31:20

@is: legalabb tudjad mirol beszelsz kishaver!!!
TGYAS, GYED GYES...
amugy eljel meg havi 28.5 e -bol ha a GYESen rugozol

pakesz (törölt) 2010.04.29. 17:34:05

@pakesz: oksi latom van egy tenyleges is...
jajj a csunya gorog nyuggerek elmennek 62.4 evesen!!!
FELHABORITO!!!
nalunk 60 ev a tenyleges? hat ennyivel gazdagabbak vagyunk nem?

amugy 16 ev + 35 ev = 51 ev, 11.4 evet meg kibekkel vagy ki TBzze? arrol mar nem szol a fama nem ? meg akkor az atlagba beleszamit-e az a 11.4 ev 0 azaz nulla jovedelemmel?

Viktus 2010.04.29. 17:45:29

@is:

Németországban vannak pofás ovik nálunk meg nincsen a rendszer felkészülve 2 éves gyerekek fogadására, akiknek anyukája amúgy sem talál munkát kishazánkban, mert a gyarmaton nem biztosítják azokat a feltételeket amit nyugaton. Gondolkozz már mielőtt írkálni kezdesz.

Igen baromi jó , hogy 2 évig üldögéljen otthon a nő csak éppen a gyereket nem fogadja a rendszer max. , ha protekciós és talál egy bölcsit. Munkát sem kap, ha nincsen v.hol kapcsolata, ahol nem utasítják el rögtön, hogy kisgyermeke van. Először az alapokat kellene biztosítani.

Így megint éppen a magyar rétegek szaporulata fog csökkeni a cigus állomány szaporodása meg felgyorsul.

Viktus 2010.04.29. 17:47:41

@Alkibiadész:

Na igen a jobbikos szakértő már régen rámutatott erre a problémakörre, hogy a görög nem jól dolgozik, erre meg jól meghurcolták.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.29. 18:31:11

Gondolom a nyugdíjkorhatár azt jelenti, hogyha azt eléred akkor már úgy is elmehestz, ha nincs meg a 35 év munkaviszony. Viszont ha hamarabb megvan a 35 év akkor dönthetsz úgy, hogy hamarabb elmész, vagy kivárod. Az effektív szám meg azt jelenti, hogy átlagosan 62 körül döntenek úgy az emberek, hogy elmennek nyugdíjba.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.04.29. 18:37:02

Jól élnek... akarom mondani, éltek.

kispista 2010.04.29. 18:40:12

@is: Mint már páran leírták előttem:
Nálunk még annak sem jut bölcsödei férőhely, aki vissza szeretne menni dolgozni. Így hogy fog azoknak jutni, akiket most az állam erre kényszerít?

Ráadásul a hátrányos helyzetűek (részben jogosan) előnyt élveznek. Tehát akinek nincs munkája, annak a gyereke helyhez jut, aki meg képzett és munkát is kap, annak már nem jut férőhely.

gaga 2010.04.29. 18:47:38

Görög nyugger és norvég szegény szeretnék lenni. Így egyszerre:))))

lüke 2010.04.29. 18:47:58

bratwurstra
a magyar helyesírás szabályai szerint:)
s a nyuggerek is kapnak 13, 14. havit?

lüke 2010.04.29. 18:50:20

milyen nyugdíj plafon?
legfeljebb az állami!
ha többet fizettél ,akár 5 ezer jurót is
kaphatsz!
hasonló Ausztriában is van: Höchstbemessungsgrundlage

Kivlov 2010.04.29. 18:51:22

@lajafix:
és mennyi a nyugdíjmaximum?
mert én hallottam már 500as nyuggerdíjról is...

lüke 2010.04.29. 18:55:24

bazi nagy görög nyuggerség:

uzo ,metaxa, oliva,sirtaki,
tenger ,napfény:)

lüke 2010.04.29. 19:00:02

@sokaknak:
ne gondoljátok már ,hogy dolgoznak a német a nök ( legfeljebb a kelet- németek)
a gyerekek 10-12 koráig, s utána is legfeljebb 4-6 órában!
Talán csak a magasan kvalifikáltak( 8 vagy több órában), de akkor is fizetésük felét legalább baby szitterre költik

GiaMarie 2010.04.29. 19:12:07

Magyar nyugdíjminimum : 110 euro.Ezt kommentálni sem kell

GiaMarie 2010.04.29. 19:14:27

Amúgy van egy kedvenc kérdésem.Ismersz-e olyan 55 éven felüli nem diplomás embert,aki nem állami szférában,nem saját cégben,és nem ismerős-barát-rokon cégében dolgozik,és legalább brutto 150.000 forintra be van jelentve?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.04.29. 19:14:57

@lüke: A nyugger szótól agybajt kapok... saját idős rokonaidat is illeted ezzel a lekicsinylő elnevezéssel, vagy csak a többiekét? Amúgy kapnak. Nagymamám görög, a polgárháború után hagyta el az országot, és került ide; kb. 10 éve kap onnan járadékot, mivel a háborúban megsérült (összegét tekintve persze nem teljes nyugdíj, de a nyugdíjszerű ellátások közé tartozik). Év végén van +1 havi pénz, húsvétkor (az náluk majdnem ugyanakkora ünnep, mint a karácsony) és nyáron fél-fél havi.

Kivlov 2010.04.29. 19:22:27

@bm613:
én meg ettől a kamudumát kapok agybajt, hogy "a saját idő rokonaid..."
A 3 millió nyugger országában aki nyugger, az nyugger...

Viktus 2010.04.29. 19:37:02

@GiaMarie:

Ismersz olyan iparágat, amelyben a járulékait kitermelné a pénzügyi meg informatika meg ilyesmi szektorokat kivéve, úgy a nagy magyar átlagból ...

Mezei Júzer 2010.04.29. 20:02:39

@Viktus: ...és miért nincsenek óvodák, bölcsödék? Mert a süket jobboldal azon a címen, hogy a nőknek otthon a helyük 1990 után tömegével szüntették meg őket! Csak erre már nem akarnak emlékezni urambátyámék...

dakszli 2010.04.29. 20:07:45

A cikkíró erősen csúsztat, mert arról mélyen hallgat, hogy hány euró az átlag német és az átlag görög nyugdíj, no meg a német és a görög árszínvonal összehasonlítása is hiányzik.
A fenébe az ilyen csúsztató cikkírókkal!

dakszli 2010.04.29. 20:12:17

@GiaMarie: Én ismerek egyet: saját magamat, aki 59 évesen egyéni vállalkozóként saját magamat havi 200 ezerre jelentettem be.

Viktus 2010.04.29. 20:15:33

@Mezei Júzer:

Aham én Budapest mellett egy 30 ezres nagyvárosban lakok a szocálizmusodban is egyetlen bölcsöde volt a városba ahova akkor is a fontos orvosék, párttagék gyerekei kerülhettek be protekciós alapon a szülők elfoglaltsága okán. Az a bőség zavara nem igazán jelentkezett.

qwertzu 2010.04.29. 20:24:15

@GiaMarie: Az összes az Informatikai iparban dolgozó 55 évesnél idősebb ember. Ismerek jópárat.

avram iancu 2010.04.29. 20:24:54

is-nek:
A német 1 éves gyed alatt mindkét szülő teljes fizetéssel otthon lehet. A magyar 28.500,- Ft-tal ne hasonlítsd össze.

dézi 2010.04.29. 20:25:15

@bm613: Ezek a Görögországból kiebrudalt Kádár-imádó beloianniszos és Kőbányát ellepő komcsi görögök még mindig megmaradtak olyannak amilyenek akkor voltak Görögországban és ami miatt ki lettek ebrudalva onnan (elhagyta szó enyhe csúsztatás) csak most már nem Kádárt hanem Gyurcsányt éltetik. Ezeknél megállt az idő. Igen, és pont ezért nyuggerek.
Ezek a görögök rántják magukkal az egész kócerájt a hazudozásaik és SWAP hiteleik miatt.

Lacka929 2010.04.29. 20:51:29

@dézi: Meg rövidesen a portugálok, az írek, meg a spanyolok is. És ha már eurónk lenne, talán mi is...

Ja, és nem kéne a görög népet a görög vezetőkkel összekeverni. Ismered személyesen és mélyen a görögöket, vagy csak úgy fröcsögsz belefele a világba? Βλάχος.

dakszli 2010.04.29. 20:54:50

A cikkíró erősen csúsztat, mert arról mélyen hallgat, hogy hány euró az átlag német és az átlag görög nyugdíj, no meg a német és a görög árszínvonal összehasonlítása is hiányzik.
A fenébe az ilyen csúsztató cikkírókkal!

lüke 2010.04.29. 21:18:24

@bm613:
én is
s nyugger vagyok majdnem:)
magam is:)
gyönyörü:) annál csak a lenyúlás szebb
kapnak persze láttam a táblázatot, az osztrákok is kapnak:)

kispista 2010.04.29. 21:28:01

@Mezei Júzer:
"Mert a süket jobboldal azon a címen, hogy a nőknek otthon a helyük 1990 után tömegével szüntették meg őket!"

Milyen szépen HAZUDSZ!
Egy részük vállalati intézmény volt, és azért szűntek meg. a másik részének fenntartására meg nem volt pénz.
És az utóbbi 20 évben hosszabb ideig volt baloldali kormány.

@dakszli:
"hány euró az átlag német és az átlag görög nyugdíj, no meg a német és a görög árszínvonal összehasonlítása is hiányzik."
És mi a különbség oka? A nagyobb termelékenység és hatékonyság és a több munka.
Németország a világháború után elég mélyről indult, mégis sikeres gazdaságot építettek fel.
Görögország meg az adottságai ellenére sehol sincs hozzá képest.

pakesz (törölt) 2010.04.29. 21:35:53

@avram iancu: azert a 28.500 az a GYES
az elso ket evben tobbet kap
amugy igen en is ezen a velemenyen vagyok, amikor meseltem nyugati rokonoknak hogy 500 euro ismeros fizuja ok nem kaptak levegot, hogy hat abbol nem lehet megelni :)
igaz ott Angliaban egy vonatjegy 30e :)

mentális cukorka 2010.04.30. 08:28:13

@lüke: igen, itt az állami nyugdíjról van szó. Az, hogy ki mit vállal saját belátása szerint önkéntesbe vagy más alapba, az nem tartozik _közvetlenül_ a kormányzati költségvetés problémakörébe.

mentális cukorka 2010.04.30. 08:29:48

@dakszli: a fenébe! :)

Szerintem a lényeges pont az, amikor azt látjuk, hogy az átlagbér hány százaléka lehet az állami nyugdíj. Itt mindenki a saját bér- és árszínvonalához van viszonyítva.

vasgyuszi 2010.04.30. 09:37:44

@avram iancu: ecsém álmodsz, hazudsz, vagy csak szimplán hülye vagy! Ezt a baromságot honnan veszed? Kérek pontos forrásmegjelölést! Enélkül szart sem ér a böfögésed!

Speciel 2006-ban, maikor a fiam született, minden idevágó szabályozást megnéztem BW és BY tartományokra vetítve és sehol sem láttam olyat, hogy MINDKÈT szülo otthon maradhatna TELJES fizetéssel.

???

A nagy német-szakértoket kérem, hogy írják meg, most hol élnek, mert így csak messzirol történo okoskodásnak tunik, amit írnak (no meg oltári nagy baromságnak...)!!!

Üdvözlet Münchenbol...

vasgyuszi 2010.04.30. 09:42:22

A cikkíró által emlegettett nyugdíjszint (a fizuhoz viszonyított) teljesen korrekt.

Épp a tegnapi postával jött meg az ezévi kimutatás a lehetséges állami nyugdíjamról: a jelenlegi bruttófizetésemnek tényleg k.b. a 46%-a az, amit a jelenlegi befizetési szint megtartásával, jövöértékkalkulációval, bruttóban megkapnék.

Szóval csak gratulálni tudok a cikkírónak, ebben a tekintetben telitalálat!

netreader 2010.04.30. 11:18:24

Nem, a cikk ebben a formaban tovabbra is csusztatas.

1. Gorog nyugdijasnak lenni abbol a szempontbol ketsegkivul jo, hogy a korabbi munkaban megszokott fizeteshez kepest minimalis visszaesest tapasztal az egyen.
2. A gorog atlagfizetes viszont messze van a nemet atlagfizetestol, igy az atlagnyugdij is. Atlagfizetes kb. magyar +20-30% (akarcsak a GDP)
3. Gorogorszagon belul igen nagy elteresek vannak. Ha voltal mar gorog szigeten, esetleg eljutottal falvakba is, ahol telen-nyaron elnek. Nem szeretnel Te ott elni nyugdijaskent, hidd el... (Persze Athenban, katonai vezeto apuka gyermekekent egy jo kis koztisztviseloi hivatal utan mas, de ez az, amit elbujtat a statisztika)

mentális cukorka 2010.04.30. 12:14:48

@netreader:
1. Nagyon szeretném, hogy amikor nyugdíjba megyek, a fizetésem 80%-át kapjam, itt Magyarországon, az államtól, de nem fogom, ez biztos.

2. Térjünk vissza az előző pontra. Erre még mindig csak azt tudom mondani, hogy magyar fizetéshez mérten is nagyon jó lenne a 80%. Ez nyilván csak az állami rész. Gondoskodj magadról, sokpilléres rendszer - a görögök nem akarták észrevenni, hogy ilyen finanszírozás mellett összeomlás fog jönni. Sajnos, ez van.

3. Különbségek minden országban vannak, akinek nem volt szükséges törvényes munkaviszonya, annak az állam részéről itt is és általában máshol is felkophat az álla.

lapos a Föld 2010.04.30. 13:07:38

Itt senkinek sem tűnik fel, h ez az egész arról szól, hogy a németek fizetnek a görögöknek minimum 30milliárd eurót, közel 8.000 milliárd forintot, hogy talpra tudjanak állni. Kíváncsi lennék, hogy mit szólnátok ahhoz, ha mondjuk Mo negyedéves GDP-jét kellene valamelyik országnak odaadni, azért, hogy tudjon fizetni, de alapvetően azért, hogy az ottani emberek nyugdíját ne kelljen csökkenteni. Magyarország már attól kiakadt - lásd gyurcsány féle rémhírek a népszavazás előtt - hogy az esetlegesen nem itthon élő magyaroknak nyugdíjat kellene adni. A németek - mondjuk félig önös érdekből - nemes gesztust gyakorolnak, ezért elvárnak egy-két dolgot a görögöktől.

vasgyuszi 2010.04.30. 13:27:27

@lapos a Föld: végre egy ember, aki lát is a szemével, nemcsak néz :)

mentális cukorka 2010.04.30. 13:48:26

@lapos a Föld: igen, erről van szó. Köszönöm.

netreader 2010.04.30. 14:26:09

@mentális cukorka:
Megprobalom maskepp (de megismetlem, hogy a gorog rendszer nem jo, viszont az adatokat az altalad alkalmazott modon talalni csusztatas).
Gorogorszagban egyaltalan nem olyan kanaan a nyugdijasok elete, hogy pl. a nemet nyugdijasok, meg akar a volt NDK-bol is vagyakozva pillantsanak oda. Az atlagnyugdij kb. 20-30%-kal lehet magasabb pl. a magyarnal - nem a maximumot kell nezni, es nem csak az utolso evhez viszonyitott aranyt.

netreader 2010.04.30. 14:35:29

@lapos a Föld: ne felejtsuk el az elozmenyeket sem azert.
1. A gorog autopiac kb. 30-40%-a nemet autoeladasbol all. Mivel Gorogorszagban nincs autogyartas, ezt nagyjabol tekinthetjuk nemet gazdasagi betelnek (most elnagyolok termeszetesen). Ez alapjan nemet cegek kb. 50-100.000 autot adhattak el evente - legyen a nemet bevetel ebbol mondjuk 0.8-1 mrd euro per ev. csak ugy saccra.
2. Ennel jelentosebb koltesek voltak pl. a vedelmi koltsegvetesben (GDP 6%!), kulonbozo Siemens altal beszallitott infrastrukturara, nemet bankok altal nyujtott szolgaltatsokra, stb-stb.
Azaz a gorogok tulkolteset igencsak batoritottak mas orszagok, mivelhogy kozvetlenul, azonnal profitaltak belole.
De ezzel nem lehet kiallni a sajat valasztoik ele, hogy "bocsi, eddig ti is azert eltetek jol itthon, Berlinben, mert a nemet erdekeltsegek kintrol plusz jovedelmet hoztak be". Meg azzal sem, hogy ha Gorogorszag nem fizet ki a kotvenyeket, akkor a nemetek kezeben levo hanyad 0, azaz nulla eurot er, azaz valakinek ugrik a nyugdija, befektetese, stb.
Szoval megy a sajton keresztul a nepkabitas, a Jo es Rossz sztori eladasa, kozben viszont muszaj legalabbis csendben segiteniuk....

avram iancu 2010.04.30. 15:15:30

vasgyuszi: nézd meg a sozialleistung.info elterngeld címszavát. bocs, lehet hogy csak 67% (max. 1800 euró/hó), nem 100%, de a lényeg hogy mindkét szülő. a többi jogcímen hozzá felvett pénzt ne nézzük (kindergeld, wohnunggeld, usw.)
a norvég példát nem is hozom (lásd: wikipédia elterngeld, 42 hét 100 % pénzzel)
azért mégis más mint a bruttó 28.500,- Ft. ki a faszom szerint sok ez, álljon elő. talán majd nálunk is a fenti példák lesznek bevezetve, ha Bokros Lajos hatalomra jut. :)

Average True Rangé (törölt) 2010.04.30. 18:05:08

Imádom a kockázatot, amúgy ez az összehasonlítás egy kicsit torzít, de mindegy, ha a görögök fel tudnak mutatni egy kiszámítható gazdaságpolitikát és le tudják küzdeni ezt ami van (rövid távon 1-3 év), már csak azért érdemes befektetni, aki imádja a kockázatot, és nem sajnálja a pénzét rá… Egyébként csak tippként írva, maga a lakosság is kitudná húzni a saját gazdaságukat, ha közösen közösségben fektetnék be a
pénzüket, megtakarításaikat saját gazdaságukba egy pénzügyi guru segítségével… Ja, a háború is jó üzlet, ha végén elszabadul a pokol, és átterjed egész Kelet-Európára egy-egy katonai konfliktus… Világháború… Max. nem autót, vagy egyebeket gyártanak a gyárak, hanem tankokat, és fegyvereket… Pénz, pénz...

Average True Rangé (törölt) 2010.04.30. 20:07:33

hali, még valami eszembe jutott a témával kapcsolatban. A kérdés ma már nem is igazán a görögkérdés van napvilágon, hanem inkább a forinttal mi lesz?! Nekem, momentán tökmindegy, én már jó rég eltettem befőttként egy-két idegen fizetőeszközt a portfóliómba. Úgyhogy se nem vesztek se nem nyerek... Egyensúlyban van mindig. Úgy látom igazából csak a politika határozza meg ott a piacot és nem a higgadt pénzügyi szakma...
szomorú... Képesek még saját maguk alatt vágni a fát. Hát, csinálják, ahogy akarják... Ott görögben...

Average True Rangé (törölt) 2010.05.02. 18:02:13

Üdv, újra... Ha egyáltalán olvassa ezeket a szösszeneteket valaki, amelyeket ide írok... Sajnos, ami az elmúlt néhány hétben, illetve napban, ami történt Görögországban, hasonlít talán az elmúlt 20 évre, ami állandóan illetve periodikusan megismétlődött itt Magyarországon. Ahhoz, hogy ehhez hasonló dolgok ne történjenek meg minden évtizedben, (lassan már négy-öt évenként!), ahhoz bizony komoly tartalékot kellene képeznie, minden kormánynak mindenféle politikai oldaltól függetlenül. Akkor lenne egy hosszútávú fejlődési pályája ennek az országnak, és nem kellene hívni mindig a "végrehajtót", rendbe tegye ezt az országot, mert valaki elszúrta alapon, mert valaki bemondja az unalmast államfinanszírozás terén, hogy nem stimmel valami itt. Sajnos, az elmúlt 20 év, benne az összes hibáival főleg a gazdaságpolitikai, meg társadalompolitikai meg sorolhatnám hol még, szóval ezekből a hibákból kellene okulni egyeseknek, és akkor az egyszeri ember úgy választana egy-egy országgyűlési választásnál, hogy melyik oldal, vagy párt tudja tovább úgy kormányozni ezt a hajót, hogy még inkább emelni az életszínvonalat (!?) az előző ciklushoz képest. Igazán, az egyszeri állampolgárt ez érdekli, hogy hogyan tud máról-holnapra megélni, és csak utána jön amit a média, meg akar etetni vele... Mert azzal már tele van a padlás, és jóllakni nem lehet vele... Sajnos, csak pénzért lehet vásárolni árut az üzletben, (vagy barter ügylettel), bár ez nem jellemző a nagy átlagra... (Egyébként, nem szoktam mostanában írogatni, a neten, és talán nincs is ebben gyakorlatom sem, ezért bocs az esetleges helyesírási hibákért mélyen tisztelt olvasó! Nem ezt tanultam, és mint kitűnt esetleg a szövegből, hanem ezt, amivel az oldal foglalkozik, és nem is vagyok a nyelvtudományok doktora. Bár, ez nem mentség számomra, igyekszem mindig ezt pótolni, mindig ezen "fogyatékosságomat", nyelvi kultúrámat!) Csak még egy utolsó mondat, hitelre épülő gazdaságnak, mindig van kockázata, mint saját betétből...

Average True Rangé (törölt) 2010.05.02. 21:30:47

Üdv! Megint... Éppen ma este néztem az M1-et, és megütötte a fülemet a "kutya" hasonlat, és tényleg az elmúlt húsz évben a magyar gazdaság olyan volt, mint egy kutya, amelyet egy nagy hosszú lánccal odakötöttek a kutyaólhoz ;(, és hol rövidebbre vették a láncát ;(, hol hosszabbra;), és hiába ugatott ;(, a nyugathoz képest csak kutya maradt fizetéseket nézve ;(. Én azt gondolom, hogy ha tyúklépéssel is, ahogy körültekintek itt a nagy világban, valahol saját fejlődésből, pénzből kellene elindulni, lassan exponenciálisan fejlődve ezáltal. Talán akkor nem kellene újra "végrehajtani", és beleesni újra meg újra ugyanabba a gödörbe. Szerintem, ez lenne a jövő útja (saját vélemény!). Nehéz, de biztos jövő! Ha átlátható gazdálkodásra, és a hatalom, az állam önmagára nézve mértékkel élve működik. Szeretném, ha egyszer az életben a lecsúszott állástalan hitelek miatt, lakását, házát elvesztő embereket "konszolidálnák" már egyszer, és ne a huszadik bőrt nyúzzák le az egyszeri emberről emiatt, fölöslegesen, mint az elmúlt 20, vagy akár 50, vagy 100 évben.
Szerintem lenne forrása a hitelesek "konszolidálásának", felemelkedésének, egy jól átgondolt pénz(ügy)i gazdálkodással. Csak pénz legyen és nem kell az ügy...
Sok kivert kutya van már ebben az országban és nem kellene tovább fejleszteni a létszámukat... El kellene
gondolkodni ezen a politikai, illetve pénzügyi elitnek erről... ;) Ha nem akarnak hasonlókat látni, mint ami külföldön zajlik televíziókban az utcákon nap-mint-nap mostanában! ;(

Average True Rangé (törölt) 2010.05.02. 21:47:38

Vagy mélyebb gödörbe esik ez az ország... Előbb utóbb... ;((

Average True Rangé (törölt) 2010.05.02. 23:12:00

Üdv! Ma utoljára... Szerintem négy kulcsszava kell az elkövetkezendő éveknek itt lennie, rend, stabilitás, kiszámíthatóság, fejlődés. Remélem, így lesz, akkor minden rendben lesz itt Magyarországon. Ha így lesz, akkor soha többé nem kell végrehajtani... ;)

Average True Rangé (törölt) 2010.05.03. 22:01:50

Üdv! Újra! Végül is nekem nem kell ide írogatni, nekem nem feladatom, és meg sem fizetnek érte sem... Megteszi helyettem más is. Csak gondoltam azért, ha már olyan sok igazságtalanság történik velem, azért van annyi beleszólásom, hogy elég volt. Nagyban nem érdekel, hogy ki és mit kavar kihasználva engem, már úgy sincs sok vissza hátra nekem... ;( De mielőtt lepuffantanak, azért szeretném tudni, hogy miért? Üdvözlet egy halálra ítélttől... Remélem jót szórakoznak rajtam...

netreader 2010.05.04. 11:26:04

@mentális cukorka: no, a kedvedért utána néztem, hogy a gyakorlatban, csúsztatás nélkül mik a számok.

A görög átlagkereset 700-800 euró között van, így az átlagnyugdíj kb. 600 euró. A német átlagkereset 1600-1900 euró között van, így az átlagnyugdíj kb. 800 euró.

Azaz a német nyugdíjas (csak az államtól) egyharmadával többet visz haza, mint egy görög. Avagy másképp: egy német nyugdíjas többet kap kézhez, mint egy görög (vagy akár magyar) átlagdolgozó.

Még mindig irigylik a német nyugdíjasok a görög helyzetet? Vagy csak csúsztatás a Bild cikke?

(Fenntartom, hogy a görög helyzet és annak kezelése nem jó, de teljesen fölösleges benyelni az ilyen népkábításokat...)

mentális cukorka 2010.05.04. 11:41:23

@netreader: a Bild cikkében minimum és maximum nyugdíjról és a nyugdíj keresethez való viszonyáról van szó, átlagnyugdíjról nincsen. Az általad begyűjtött adatok (bár forrást nem neveztél meg, és az _én kedvemért_ - ugye nem kértem) tehát már ezekből az adatokból is látszik, hogy a korábbi keresetből mennyi nyugdíjat ad az állam. Amikor a saját pénztárcánkból kell beosztani, akkor igazából mindegy, hogy másnak mennyi van a sajátjában. Az viszont lehet, hogy rosszul gazdálkodunk, ha mindenünket elköltjük mondjuk egyetlen hatalmas cukorsüvegre, és csodálkozva nézünk szét, ha másra már nem maradt. Azt sem mondta senki, hogy a német nyugdíjasok szegények, csak hát ők az öngondoskodás révén élnek úgy, ahogy.
Sajnálom, hogy nem jött át a cikk mondanivalója, pedig csak az addig nyújtózkodj, amíg a takaród típusú mondásról szól. Most az eurózóna lakossága fogja megfizetni helyettük. Ebben nincs semmi csúsztatás.

netreader 2010.05.04. 12:18:53

@mentális cukorka: Persze, hogy nincs átlagnyugdíjról szó a Bild cikkben, hiszen úgy már nem lehetne vele hergelni. Ezért is hívják csúsztatásnak a megoldást, mint elejétől jeleztem.

Tévedés, hogy a németek csak saját gondoskodásból élnek jól. A görög túlköltés jelentős részének éppen Németország a haszonélvezője - deficites költségvetésből vásároltak német javakat, igen jelentős mértékben, ez jövedelemtranszfer Németország irányába. Nem véletlen, hogy a francia-német kettős pl. védelmi költéseket forszírozott néhány hete is.

Szóval lényegesen komplexebb a helyzet, mint ahogy a Bild cikkéből átjön, ráadásul erős képmutatás a Magyarország szintű eladósodottsággal rendelkező és az európai túlköltésből hasznot húzó Németország lapjában erkölcsi példaként beállni.

(Ez nem mentesíti a görögöket! Fontos. Az alapelveiddel egyetértek. De Németországnak is vastag felelőssége van a helyzetben, és szintén fut a pénze után, egyébként)

mentális cukorka 2010.05.04. 13:18:52

@netreader: természetesen komplex a helyzet, a Bild 3 bekezdéses cikke nem is próbált mindenre fényt vetni. Nem sajnálom a németeket, de az biztos, hogy a görög közkiadások (nem csak a nyugdíj) láttán nem lesz népszerűbb a görög mentőcsomag a lakosság körében. Érdemes megnézni azt is, mekkora lakossági megtakarítások voltak pl tavaly görög- illetve némethonban, és hogy ez alapján is milyen éles habitusbeli különbség rajzolódik ki Európa északi és déli fele között. Ez a következő 1-2 évben sem fog megváltozni jelentősen, akkor sem, ha most átverik rajtuk a fegyelmes gazdálkodást. Érdekes kérdés, hogy közösségi szinten hogy lehet ezt a kezelni - feszültségek nélkül.

schdl (törölt) 2010.05.14. 11:11:22

Ezek tényleg ilyen hülyék:
index.hu/gazdasag/vilag/2010/05/14/hiteleket_vasarolnak_a_lehman_volt_menedzserei/

Ezek semmiből nem tanulnak? Miért nem távolítják el ezeket az embereket onnan? Kezdik előlről az egészet, 2-3 év múlva megint jön a hitelválság? NORMÁLISAK EZEK?

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.16. 02:07:01

@schdl: Nem, nem hülyék ezek, nagyon jól gondolkodnak. A hülyék azok az átlagemberek akik akkor vásárolnak be valamiből amikor az jóóóó drága a sok siker miatt, és csodálkoznak, hogy a csúcson vettek, és a bedőlés után a szakadékban adnak el, és nem értik, hogy a másik ember miért nem így csinálja.

Végignézték mikor kellett volna ahhoz beszállni, hogy a válság ellenére is biztosan keressenek a dolgon, mikre kell figyelni, stb. levonták akövetkeztetéseket és döntöttek.

esprit 2011.06.22. 22:57:57

@is: Te nagyon hülye! A német kismama 1 év alatt a sokszorosát kapja, mint a magyar 3 év alatt.

Kopi3.14 2015.07.01. 20:22:10

@Tenoce: Szerintem valamiálom Németországot emlegetsz, nem a valósat.
süti beállítások módosítása