BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2008.11.21. 11:41 buksz

Mennyit keres rajtunk a MOL?

A szokásosnál többet keresnek a hazai olajcégek az értékesített üzemanyagokon, köszönhetően a csökkenő olaj- és olajtermék áraknak. A benzin fogyasztói árának azonban már csak a negyedét teszi ki maga az alapanyagköltség, közel 60%-a pedig az adó adja.

Az olajárak csökkenésével párhuzamosan folyamatosan és jelentős mértékben esett a benzin és a gázolaj világpiaci ára is, melyekhez a hazai kiskereskedelmi árakat igazítják az olajcégek – köztük a MOL is.

Az olajtermékek árának meredek csökkenése azonban alkalmat adott arra a társaságoknak, hogy emeljék a kereskedelmi árréseiket, melyek így csúcsra növekedtek. Fontos azonban azt is tudni, hogy 150 dolláros olajár mellett ezek az árrések jelentősen szűkültek, azaz jelenleg csak egyfajta kompenzáció látható.

(Az alábbi grafikonokat látható árrések nem csak a töltőállomások profitját, hanem a nagykereskedői árréseket is tartalmazzák.)

Az üzemanyagok meredek esése során egyébként számos alkalommal megfigyelhető volt az elmúlt években a mostanihoz hasonló árrés növekedés, ami az árak stabilizálódását követően általában vissza szokott esni.

Az olaj- és olajtermék árak csökkenésének azonban van még egy érdekes hozadéka: a benzin és a gázolaj esetében az adótartalom már csaknem 60%-át teszi ki a kutaknál fizetendő árnak, míg maga a termék ára mindössze a negyedét teszi ki a fogyasztói árnak.


 

35 komment

Címkék: olaj mol benzin gázolaj


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr26779673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eradam 2008.11.21. 12:07:01

Hát a 3. negyedévben semennyit mert hogy veszteséges volt a cég :)

W Joe 2008.11.21. 12:10:09

1 Mol részvény= 6*10a23on?

staropramen 2008.11.21. 12:10:15

mondták ők.Én pedig elmorzsoltam erre pár könnycseppet a szemem sarkában.Majd nézd meg az éves eredményeket és rájössz, hogy csak hamukáztak.

Liberté_73 2008.11.21. 12:19:31

eradam: ha veszteséges is az csak annyit jelent, hoyg többet költ, mint amennyit rajunk keres.

porthosz 2008.11.21. 12:24:09

ja valami 3 milliárdos vesztesége lett. nyáron meg 70 milliárdos nyeresége...
amúgy ez az adó is mocskos dolog rajta. Mert ugye mi is történik? az egyszer már megadóztatott terméket (jövedéki) újból megadóztatják de még az adót is adóztatják...

Lassan ott leszünk a szép új világban hogy az adó adójának az adóját is megadóztatják...

dkdk 2008.11.21. 12:32:37

a legegyszerűbb könyvelési trükk amit MOL béla alkalmaz a következő:

- a nyersolajat vagy előfeldolgozott (fizikailag tisztított, stb.) nyersolajat beérkezteti egy tetszőleges európai kikötőbe majd az egészet tartálykocsiba tölti és vagy vasúton vagy közúton magyarországra fuvaroztatja (és elszámolja költségként plussz beépíti az árba).

valójában az olaj vidáman csörgedezik a (pl. barátság) kőolajvezetéken magyarország felé a fuvarozás "költségeinek" töredékéért.

MOL béla és barátai (akik valamiért épp a szállítmányozás területén rendelkeznek olyan vállalkozásokkal amelyeknek fuvarozásra alkalmas semmilyen járműve nincs) így járnak jól.

persze mindenkori (ingyenélő) kormányunk ehhez lelkesen asszisztál. milyen érdekes, hogy MOL bélánál soha nem jár az apeh vagy ha igen (pedig nem) akkor meg a vezér irodájban elfogyasztott kávé után mindent rendben talál.

ÉLJEN AZ ADÓCSALÁS ÉS SIKKASZTÁS ÁLLAM ÁLTAL TÁMOGATOTT FORMÁJA!!!!!!!

wooden 2008.11.21. 12:38:33

dkdk!
Bizonyíték?

sajtosszenya 2008.11.21. 12:43:08

Wita.Hu Joe: ez nagyon fájt:DDD

kis ember 2008.11.21. 12:50:49

Azt mondja meg nekem valaki, hogy hogyan lehet a jövedéki adót megáfázni??

DocBulywood 2008.11.21. 13:02:07

Érdekes, hogy a gazdasági válság közepette, amikor hazánkban úgy rúgják ki az embereket a munkahelyükről, mint a futballkapus a labdát, még mindig dugó van Bp-n.

Hogy lehetséges az, hogy amíg nem volt válság és 320 felett volt az üzemanyag, akkor is volt miből kifizetni, most hogy olcsóbb és a fél ország segélyből él így is ki tudják fizetni.

Azt már meg sem merem kérdezni, hogy a cigi/pia örök páros rendszeres áremelése ellenére is vagy növekszik a fogyasztásuk, vagy stagnál.

Szegéééény Magyaaaarrooooorrrrssszzzzáááááág...

????

Zombie 2008.11.21. 13:07:17

Nincs valakinek iszonyatosan sok ideje és türelme készíteni egy olyan grafikont, ahol látszana az utóbbi néhány (esetleg tíz) évben a benzin/gázolaj árának változása a nyersolaj hordónkénti ára és a dollár/forint árfolyam tükrében?

Van egy olyan érzésem, hogy néhány éve, amikor alulról közeledtünk a 60 dolláros olajár felé ugyanekkora adótartalom és dollár-árfolyam mellett, akkor jóval kevesebb volt az üzemanyagok kisker ára.

Csak én érzem így? Nekem sajnos nincs időm megcsinálni, de nagyon kíváncsi lennék rá.

artie 2008.11.21. 13:16:53

"Azt mondja meg nekem valaki, hogy hogyan lehet a jövedéki adót megáfázni?? " - anélkül hogy egyetértenék vele (igen, az anélkül hogy olyan kötőszópár, aminél a vessző az anélkül előtt van), ugyanúgy, mint Svédországban.

Az persze más kérdés, hogy mindössze nálunk és ott van áfa a jövedéki adón az EU-n belül. De a dolog nem példa nélküli.

jozicsenko 2008.11.21. 13:19:48

hi!

a molról annyit:
1. vezetéken szállít, de vasúti díjszabással számol (fenn írtátok)
2. orosz olajat vesz, de nyugati aktuális áron számol
3. magyar munkabért ad, de nyugati bérrel számol

nem véletlenül annyi, amennyi az önköltség - papíron

az apeh meg nem megy ki hozzájuk, nincs idejük, ugyanis épp nálunk/nálatok vannak kinn, ott ahol az árbevétel 1 MRD Ft alatt van...

SzaSza0909 2008.11.21. 13:19:50

dkdk:

Remélem nem bántó a kérdésem, hogy ennél a zseniális könyvelési trükknél a szállítmányozó cég mégis mit kezd a kibocsátott számla (ugye ez kell a költségelszámoláshoz) után nem befolyó bevétellel?

És feltételezem a könyvvizsgáló is csak kávézgat a cégnél, mit nekik a korlátlan anyagi felelősségük bukta esetére.....

SzaSza0909 2008.11.21. 13:26:47

jozicsenko:
Nincsen orosz olajár és nyugati olajár (a Brent és a Crude más tészta). A KGST már nincs, jó reggelt kívánok.

kenshikun 2008.11.21. 13:27:40

Zombie, ez azért sem lenne megfelelő összehasonlítási alap, mert azóta elég sok plusz technológia kötelezően bele kellett épüljön a rendszerbe, ezért drágább is lett persze, és ha kompenzálsz az inflációval, mondjuk 2000-es dollár egyenértékre, nagyjából ugyanitt járnál (+- 5ft/l)

Sz 2008.11.21. 13:30:38

Zombie nagyon jól érzed a dolgokat. a MOL bár szegénynek annyira nem megy most, de minden évben a legtöbb adózott nyereséget termelő cég hazánkban. nem kell őket félteni, egyre nagyobb árréssel dolgoznak, így magasabb az ár, amiből következik, hogy magasabb az adótartalom is. APEH bácsi jóhogy nem koppint a fejére, mivel így neki is több a bevétele.
ilyen egyszerű. nagyon szépen megélnek belőlünk. akinek nem tetszik el lehet menni :)

SzaSza0909 2008.11.21. 13:40:34

Még egy utolsó a síróknak:
Tessék venni MOL részvényt, és máris részesültök az extraluxuskarvalytőke-profitból ti is osztalék formájában.

Zombie 2008.11.21. 14:01:18

Kicsit utánakapirgáltam, 2003 májusában megdöntötte a korábbi csúcsot kb 55 dollárra drágult a kőolaj, 210 Ft körüli USD árfolyam mellett. Na akkor fizettünk 230 Ft-ot körül egy liter 95-ös benzinért és 200-210 Ft-ot egy liter gázolajért.

Ehhez képest ma nagyon hasonló kőolaj ár és dollár árfolyam mellett a benzin kb 250 Ft (ami még talán el is megy), de 275-280 Ft, ami felháborító. Ráadásul a dízelüzemanyag előállítása is lényegesen olcsóbb. Épp a múlt héten hallottam egy bennfentest, aki arról nyilatkozott, hogy a MOL úgy alakította be a technológiát, hogy az egységnyi kőolajból nálunk a nyugati finomítókhoz és különösen az USA-beliekhez képest lényegesen több gázolajat állítanak elő (mostanság épp erre van nagyobb igény, azaz a kedvezőbb benzin/gázolaj előállítási arány jelentősen növeli a gazdaságosságot).

Még szép, hogy halálra keresik magukat

Zarathustra 2008.11.21. 14:14:10

www.fn.hu/archivum/20031002/mol_kenmentesitessel_tersegi_piacert/?action=nyomtat

Akinek nincs kedve elolvasni annak mondom, 2003-ban még jóval több kén volt a benzinben, ez a különbség. Most 10ppm es benzint gyártanak, ami a kimutatási határ. Értsd: nem zabálja meg a katalizátort a kocsiban, meg a fenyőket az erdőben.

Liberté_73 2008.11.21. 14:17:05

"így magasabb az ár, amiből következik, hogy magasabb az adótartalom is."

én úgy tudom, hogy a fő adótartalom (jövedéki adó) az fix áras (XFt/liter), tehát nem függ az ártól. amit te írsz az max az ÁFA-ra igaz

Carmen 2008.11.21. 14:39:07

Amit ő ír az a jövedelemadóra vonatkozik, amit a vállalat befizet az APEH-nak.

roli101 2008.11.21. 14:43:14

Érdekes, hogy Egyiptomban a kúton 40 forint a benzin. Nyereséggel, adóval, mindennel. Érdemes lenne onnan hordani tartálykocsiban. Vajon minek finomítjuk mi a drága olajat. Iránban még ennél is jóval olcsóbb. A világpiaci árakra hivatkozni szemétség.

Carmen 2008.11.21. 14:46:09

Egyébként arra senki nem gondol, hogy amit ma megveszel benzint a kúton, azt a MOL nem tegnap vette a világpiacon? Szóval most csökkentenie kell ugyan az árat, de a drágábban vett készleteket adja el, így nem olyan nagy az árrése most. Persze fordítva is igaz, világpiaci ár emelkedéskor az olcsóbban vett készletet adja el drágábban.

1 tuti nem a 4 parlamenti pártra szavazó 2008.11.21. 14:50:10

1.tegyen szűrőt a porlasztó elé majd meglátja menyi a mocsok benne(nekem félévente cserélni kell)
2. biztos forrásból tudom hogy keverik a löttyöt:)
természetesen szép összeget kap az ezt felügyelő illető, mérnök (osztálytársam szomszédja)
3.ha 10 évvel ezelőtt lett volna 2 milliónyi mol részvényem ma már dolgoznom se kéne
4.MOL+ a kormányok= mutyi a köbön


ezt a nyugati ár keleti árt nem értettem tudtommal a tőzsdén van az ár ....bár mintha az oroszok olcsóbban adnák pl a gázt az ukránoknak meg más régi szoci államnak szóval nem látunk a lapok mőgé...

vezetéken szállít, de vasúti díjszabással számol ez sajnos igaz lehet....


ÉS DocBulywood csak a magad nevében beszélj itt a Bundáspestől 70 kilométerre már ilyen rózsás a helyzet...
és igen én is látom hogy mi van pesten persze ezek az emberek nem trabantal meg 1.0-ás suzukikkal járnak....sőt erősen feltűnönen több lett az utóbbi 2 éveben a luxus bmwmerci audi lexus passátmondeók aránya.......
kérdés miből? mert nagyon érdekelne

Cornholio 2008.11.21. 14:54:57

Itt nálunk a sarkon 2.19 dollár, de láttam a hírekben, hogy van már 2 dollár alatt is. 1 gallon perste, nem egy liter.

dkdk 2008.11.21. 14:57:04

szasza0909

gondolom csak MOL-os lehetsz, azok kérdeznek vissza ekkora hülyeséget. szerinted a (pl.) vecsési számlagyár (de mondhatnék még kb.10000 hozzá hasonló szemét "vállalkozást") mit csinált????????

sajnos hülye vagy! Ezen én nem seíthetek.

Mondjuk nyomozati munkádat kezdhetnéd azzal kis Colombóm, hogy végigveszed melyik üzemanyag kereskedelemmel foglalkozó cég mikor mivel csökkentette a portfólióját és mikor hagyta itt az országot.

Ti kis retardált.

is 2008.11.21. 15:30:03

@dkdk: minek a másikat anyázni? írd le az érveidet, adjál infot. anyázni ősi román szokás...

Doki 2008.11.21. 15:40:24

MOL-nál dolgozó ismerősöm mesélte, hogy a részlegnél belső vizsgálat volt,
mivel nem találtak korrupciót a főnök 40 milliós prémiumot kapott.
Tehát:
Nem loptad el a pénzt?
Odaadjuk, vidd haza!

1 tuti nem a 4 parlamenti pártra szavazó 2008.11.21. 15:54:38

////Nem loptad el a pénzt?
Odaadjuk, vidd haza! ///

LOL ez nagyon mókás

durr fejlövés a picsába már

kinyitom a mai népszabit fő oldal: Sikeres médiaválalkozás: legyél jóban az mszp-vel fidesszel

bazd+ másik durr tarkóba

gabi 2008.11.21. 16:50:01

A korábbi (90-es évek ) üzemanyag hamisítások miatt Magyarországon sokkal szígorúbbak az üzemanyag szabványok mint az EU sok országában. Igy nincs honnan importálni üzemanyagot. Ha nincs igazi versenytárs akkor annyi az eladási ár amennyiért el lehet adni .

gabesz_78 2008.11.24. 20:25:40

föl kellene már ébredni az álomvilágból, s tárgyilagosan megvizsgálni a dolgokat. Tárgyilagosan megnézni mennyivel lett jobb az üzemanyag minősége, ezért cserébe mekkora felárat tartalmaz az ár, mennyit forgatnak vissza a környezetbe a befolyt adókból, mert ez ugye a környezeti kárt ellensúlyozná, a menedzsmentnek/sógor/rokon/komának mennyivel nőtt a vagyona, s mennyivel a kis mol részványesnek osztalék formályában (ez ugye az adózott nyereség szétosztása, amiből egyrészt újra adózol, másrészt az eredmény az = a bevételek - kiadások. Az egyenlet minden oldalát és minden összetegvőjét le lehet "intelligensen" könyvelni).
A pénz mindig is korrumpált, s mindig is fog. Egy dolog bánt, hogy kimaradok belőle :)

ui: én azért inkább odaadtam volna 32ezerért a sógoroknak az egészet, a befolyt pénzből meg megveszem az omvt/ina-t akármit. De ha nem, akkor meg visszafizetem az államadósságot, s termelő cégeket alapítok, hogy ne gyarmatként müködjünk, s rabszolgatartóinktól függjünk. Egyszer a kisbefektetők is jól járhattak volna. Mi meg még mindig nem hisszük el, hogy ez a nagyok játéka, s ebben a játékban minden engedélyezett.

Átlátó 2008.11.26. 01:45:09

Én azt nem tudom, hogy mennyivel lett jobb az üzemanyag minősége, de azt tudom, hogy 37 éve tankolok folyamatosan és még sose rohadtam le e miatt.
Azt is tudom, hogy van az a pénz, amennyiért én egy vállról indíthatóval becsúzlizok az ablakon amikor igazgatósági pampogás van. Ez érvényes a képviselőházra is. Várom az ajánlatokat, az NBH meg basszon egyedül.

Notes 2008.12.01. 16:26:01

A MOL-hoz nem értek. De kisebb cégek könyvvizsgálatának részleteiről kimerítő információt kaptam. Maradjunk annyiban, hogy formalitás az egész. Hasonlóan sok apeh ellenőrzéshez. Csak kenőpénz kérdése a dolog.
süti beállítások módosítása