BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2008.10.08. 10:47 buksz

Őrület van a tőzsdén!

Őrület van a BÉT-en, a befektetők semmit nem kímélnek, de leginkább a MOL-t és az OTP-t adják, melyek 10-15%-os zuhanást produkáltak a mai napon. A két nagy papírt hatalmas forgalommal adják a befektetők, akárcsak a régió többi meghatározó olaj- és bankpapírját.

De miért éppen a MOL-t és az OTP-t adják a befektetők?

A két nagy blue-chip esetében tapasztalható eladási hullámnak több oka is, van melyek közül a legfontosabb azonban az, hogy ezekből a papírokból lehet gyorsan nagy mennyiségű tőkét kivonni. Márpedig a befektetők most semmi mást nem akarnak, csak elmenekülni a kockázatosnak ítélt részvénypiacokról, és biztonságosabb vizekre – elsősorban az amerikai államkötvények piacára - evezni. Ha pedig valamely nagyobb intézményi befektető magyar részvény kitettséggel rendelkezik, akkor a leghatékonyabban úgy tud kilépni a piacról, ha az OTP és a MOL pozícióját likvidálja.

A jelenlegi pénzügyi válságban, illetve az ebből adódó pánik hangulatban ráadásul nem számít az ár, ott adnak nagy tételeket el a befektetők, ahol megveszik azokat. Ennek hatására természetesen az árfolyamok meredeken esnek, így a mai napon 10-15% közötti zuhanás is tapasztalható.

Az OTP esetében még egy speciális tényező tetten érhető a zuhanás indokaként: a pénzügyi válság elsősorban a bankokat érinti, ráadásul az orosz piacon is komoly krízis mutatkozik, ahol az OTP is jelen van. Éppen ezen ok miatt adják hasonló mértékben a befektetők az osztrák Erste és Raiffeisen papírokat is.

A MOL esetében pedig az olajárak zuhanására is lehet fogni az esést, habár a fekete arany eddig nem esett drámai mértékben, a befektetők azonban már a recessziót árazzák, aminek hatására az olajkereslet jelentős mértékben visszaeshet, ami az olajárak további csökkenését eredményezheti.


 

75 komment

Címkék: pánik válság részvény tőzsde őrület zuhanás


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr83702548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tom 2008.10.08. 11:04:28

lassan venni kell ezekből a papírokból. 1-2 éves távlatban 99 százalék a nagy hozam esélye

gonosz hal 2008.10.08. 11:09:54

én is ezt akartam kérdezni... nem vásárolni kéne most ezerrel? szvsz még rövid távon is kinéz 5-6 százalék...

persze, a hitelválság... a hiszti... ki tudja, mit hoz a holnap.

kerdes 2008.10.08. 11:13:17

ok, rendben.
elolvastam, értem, sejtem.
piac - ez az ár. most.

de ez reális?

4480 Ft az OTP. Mikor volt ennyi? Én nem emlékszem..

Az egy évvel ezelőtti 5190 Ft körüli ár is óriási mélypont volt. Akkor sokan jól jártak.

Most is meg merném kockáztatni a vételt. Persze most nincs miből.

De komoly a kérdés, lesz még lejebb?
Ti mit vártok?

Anarchy 2008.10.08. 11:14:20

Sok túlértékelt fostalicska. Kinek kell olyan részvény, ahol a fejesek a részvényesek érdekeivel ellentétes döntéseket hoznak, csak hogy a haver cégét kirángassák a bajból? Vagy pl. az OTP nem tudna mást kezdeni azzal a pénzzel, amit jelenleg a Mol részvények védelmében parkoltat? A Bux amúgy is egy bohózat már, nem tőzsde.

tom 2008.10.08. 11:14:34

ezerrel talán még nem kéne vásárolni, de csipegetni már lehet ilyen árakon.

ha esetleg az OTP vagy a MOL bedőlne, felszámolódna, megszűnne, akkor az országnak is vége, ami ugye elképzelhetetlen.

is 2008.10.08. 11:14:41

igen, minden tőzsdei gödörnek hegyes az alja, és most már gyorsul az esés, de a dollár már nem erősödik, azaz hiába adják el a papírt forintért, és vesznek belőle USD-t, hogy abból meg amcsi állampapír legyen, mégsem erősödik a dollár. azt tehát már adják is. vagy legalább annyian mennek euroba/svájc frankba, és nem az amcsik viszik el most a pénzt, hanem az európai bankoknak kell otthonra a cash. ez utóbbi tűnik valószínűnek.

szamoai 2008.10.08. 11:14:59

rövid távon kinéz ám a -10(20)% is még..

szóval lehet, sőt akár érdemes is most betankolni ezekből, de csak akkor ha tényleg van rá legalább 1-2 éved és kellően erős idegzeted ahhoz hogy addig ne nézz rá, vagy elviseld ha épp -10(20)%-ban látod :)

B : My Man 2008.10.08. 11:18:50

én a fokozatos vásárlásban látom a fantáziát, mindenesetre betolok ma egy 10%-ot, aztán megnézzük lejjebb is mi a szitu. Szerintem még messze az alja, a buli még csak most indul igazán.

is 2008.10.08. 11:21:48

volt az a probléma, hogy az európai cégek feleannyira nyereségesek, mint az amcsik, a magyarok meg feleannyira, mint az aeurópaiak. az Enron botrány után az amcsik lejöttek az európai szintre, most meg minde6nki lejön a magyar szintre. igaz hogy P/E-ben jelenleg hihetetlen alacsony az OTP, de mi lesz, ha az E lecsökken? akkor ugyanott vagy, és nem fog visszamászni. az egy valós kockázat, hogy most még legalább 2 évig ez így marad.

seahawks 2008.10.08. 11:23:29

mert túlértékeltek ...

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2008.10.08. 11:27:13

Ne feledjük hogy az OTP papír végén 2002-ben lett egy nullával kevesebb, ami akkor 21.000 ről 2.100 ra lett vágva. Ehhez képest még nem érte el a mostani árfolyam az ötéves mélypontját sem, ami ugye valahol 2.500 körül lenne. Tehát van még benne buktapotenciál bőven.

Karlitosz 2008.10.08. 11:27:40

akasszák fel magukat a spekuláns férgek.
hol van már a tőzsde a reálgazdaságtól, fényévekre.
a pénzvilág sanyargatja a reálgazdaságot, eljött a zsiddancsok álma.

phrase! 2008.10.08. 11:27:52


az OTP csak azért esik, hogy Csányi előbb jó olcsón bevásárolhasson belőle, majd amikor elhalkul a "válság" okozta sokk, akkor rádöbbenjünk, hogy megint többmilliárddal nőtt a vagyona.

majdazténtudom 2008.10.08. 11:29:00

Anarchy.
a BUX már nem tőzsde? :D
muhhááhhá
mert mikor volt az?

Dzsungellakó (törölt) · http://dzsungelvilag.blog.hu 2008.10.08. 11:31:18

Én nem értek az értékpapírokhoz, biztosításokhoz, ilyesmikhez. Márpedig nem foglalkozom olyan dologgal, amihez nem értek, mert a profik megszívatnak. Én is elharapom a piacomra toppanó laikus torkát.

tiburi · http://www.tiburi.hu 2008.10.08. 11:32:16

Most örüljek, hogy nincs egy fillérem se? Kik azok a misztikus befektetők?
Még szerencse, hogy ebben a recesszióban sincs mit elveszítenem, de remélem a legközelebbibe lesz már mit és akkor én is siránkozhatok, mert az olyan menő...
Szolidarítok persze és RETTEGEK majd egy kicsit én is!

tom 2008.10.08. 11:33:45

phrase!

ennyi butaságot nem kéne itt összehordani. Csányi vagyona megfeleződött. ha mindent eladott volna, és most visszavenné... de ez nem fordulhatott elő, lévén, ha ő eladd, akkor mindenki eladott volna. most más történik...

paráznabillegető 2008.10.08. 11:35:35

világválság, tőzsdekrach, jaj, jaj! :)
konzervet vegyetek, ne részvényt! :)))

Anarchy 2008.10.08. 11:35:51

Patek: Nyilván a Bét a "tőzsde", a Bux az egyik mutatója. Aki akarja, megértette.

kerdes 2008.10.08. 11:45:30

akárhogy nézem, ekkora esést, ilyen árfolyamot abszolút indokolatlannak tartok.

ok, hogy közvetve minden kapcsolatban van mindennel, az amerikai válság hatása begyűrűzik Európába is, de nálunk nem az a fajta rendszer működik mint kint.
Ezt most inkább látom pániknak, mint ésszerű árfolyamváltozásnak, ahogy írtátok a "recesszió beárazásának".

Javítsatok ki, ahogy látom, sokan közelebbről és sokkal jobban ismerik a piacot, mint én.

ABDI 2008.10.08. 11:48:49

HAHÓÓÓÓÓ

a reklámnak miköze van a hozzászolásokhoz? vagy ez is márr reeecccessszió? :-D bár én inkább átlapoztam

deeler 2008.10.08. 12:01:13

gyurcsányi nem azt mondta hogy nem érint minket a válság?
a balfasz majom

még 50%-ot esni fognak a részvények a héten, utána kötelezö a vétel, már viszket a tenyerem, jövö héten pár 100 millioval gazdagabb leszek :)

tanninvadász 2008.10.08. 12:02:05

ez még csak tőzsdepánik ... igazi majd akkor lesz amikor az emberek tömött sorokban állnak majd a bankok előtt a pénzükre várva.
Ugyebár nem újdonság, ha elég sokan elhiszik, hogy egy bank csődbe megy és elkezdik kivenni a pénzt, akkor az bizony bedől, a kiinduló állapottól függetlenül.

kerdes 2008.10.08. 12:05:56

tanninvadász 2008.10.08. 12:02:05

így van, tehát kérlek ne keltsd a pánikot :)

kratya 2008.10.08. 12:14:45

Emberek 3800 körül van rés az otiban, és amikor kb öt éve volt 3500 körül?
Miaz olcsó, és mi a drága, ha majd a kenyeret kell megvenni, nem pedig az otit

csányi 2008.10.08. 12:14:48

messze van még a vége
lesz még itt nagyobb baj is

pityinger 2008.10.08. 12:18:58

Hurrá! Jön a VILÁGVÉGE!!

A gazdaság és a tőzsde már egy menstruáló, hisztis ribancra hasonlit.

B : My Man 2008.10.08. 12:19:53

Várok én is hozzászólásokat, meglátásokat a blogomra, mint említettem ott is, részletes beszámoló később a mai nap folyamán.
bmyman.blog.hu/2008/10/08/hun_van_az_alja

amo 2008.10.08. 12:24:44

nálunk is 3000 körüli rést számoltak... ha 4000 alá zuhan, akkor lassan el kell kezdeni vásárolni.
Ja kérem, akinek nincs miből az ne tőzsdézzen. Akinek lakás kell vagy élelmiszer, az tényleg inkább bankbetétbe tegye vagy kösse le bankszámlán.
Akinek van kockáztatni való pénze, annak lassan érdemes lesz bevásárolni.

Brix 2008.10.08. 12:24:57

"Az OTP Bank átkapcsolt túlélőmódba, de megfelelő helyzetben van ahhoz, hogy átnavigáljon a jelenlegi pénzügyi krízishelyzeten"- véli Urbán László, a társaság pénzügyi igazgatója.

Flat 2008.10.08. 12:27:40

"biztonságosabb vizekre – elsősorban az amerikai államkötvények piacára - evezni"

Tessék? Mi van az amerikai 800+ milliárd dolláros bailout-tal, ami sokak szerint a dollár jelentős leértékelődését fogja maga után vonni...

Ugyan nem vagyok járatos az államkötvényekben, de aligha ez a biztonságos víz manapság...

B : My Man 2008.10.08. 12:34:10

Tegnap a Közgázon bent volt Vízkeleti Sándor, és azt mondta a dollárral kapcsolatban, hogy a piac pozitívan értékeli, hogy a szenátus elfogadta aránylag időben a csomagot és lépéseket tesz a helyzet mentésére. Ezért a dollár további erősödése várható.

totya 2008.10.08. 12:48:36

ki lettem moderalva mert nem ertek egyet a dollarerosodessel? az igen. az indokokkal nem ert egyet a kedves blogtulaj vagy csak rossz napja van?

egy kétségbeesett betétes 2008.10.08. 12:49:32

affene hát nem moderáltak?! :D
pedig kiváncsi lettem volna az első pár reakcióra :o)

aztán úgyis betoltam volna egy smiley-t :D

cenz -né meg a zúra 2008.10.08. 12:51:45

Ha nem azt írjátok ami nekem teccik ki lesztek moderálva mind!!!

Teccik érteni? :)

valaki 2008.10.08. 13:01:38

Mitől blue chip a MOL meg az OTP?

Csavarhúzós 2008.10.08. 13:01:55

Aki ugrásszerű növekedést vár az esés után, annak tudnia kell a választ arra a kérdésre, hogy miért jobbak most a vállalatok profitkilátásai mint öt éve voltak? (kb. öt évvel ezelőtti szinteket érnek el az árak, persze piaconként/szektoronként ez eltérő)

mufferbivaly 2008.10.08. 13:02:48

"A dollár további erősodése várható." Csakúgy, mint az elmúlt 6-7 évben. :-))) BRUHAHAHA.
Vízkeleti menjen vissza a villamosmérnöki kaptafájához vagy Kiskunhalasra KISZ-titkárnak. Azokban sem volt nagy spíler, de ennél azért jobban csinálta. A tőzsdeguru! :)

asdiob 2008.10.08. 13:07:33

Szerintem sokan háttal ülnek a moziban, vagy szeretnék, ha mi ülnénk háttal. Az amerikai mentőöv is valószínűleg ólomból volt. De a magyar kormány még semmit sem tett. Lehet, hogy az OTP és társai túlélik, mert tényleg nem lesznek közvetlenül érintve, de mi van a KKV-kal, akinek a forrásai folyamatosan drágulnak? A megtérülési számításokat valószínűsíthetően nem +2 esetleg 3 %-os forrásdrágulással készítették. Na ezen kellene az okosoknak elgondolkodni. A pénzintézetek növekvő kinlévőségét és veszteségét ismételet kamatemelések követhetik majd.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.10.08. 13:08:11

Lassan erdemes vasarolni... ez baromira vicces, ezt kb. minden ezres lefele torteno attoresenel lehet(ett) hallani. Erdemesnek 6000-nel is mondogattak, 5000-re meg szinte senki nem szamitott. Ahogy Karlitosz is irta (az ostoba zsidozast leszamitva) tok fiktiv a reszvenyek ara. Egyetlen dolog koti a realgazdasaghoz, az osztalek, de ilyen idokben azert latszik, hogy igazabol az sem tul erosen. Beparazott a tomeg, lassan osszejon a -50% par nap alatt. Hogy 5-6-10% van benne rovidtavon? Hat azzal sokra megy barki, ha naponta esik ennyit, raadasul nyitasban, hogy a stop-loss se igazan mukodjon. Az 'alja' meg csak akkor latszik, ha mar emelkedett is ennyit ;).

eszpe 2008.10.08. 13:12:16

A nagy magyar cégek illikvidek, hitelből finanszíroznak hónapról hónapra. Nemsoká eljöhet a pillanat, amikor a magyar bankok beintenek ezeknek a cégeknek, mert nekik is likviditási bajuk lesz. A nagy cégek beintenek majd a beszállítóiknak, alvállalkozóiknak. Közben a jó munkásemberek beszaladnak a betétjeikért, egy kis olajat öntve a tűzre. A Józsi bácsiék meg megrohanják a teszkót egy kis tartós tejért, meg konzervért. Közben kicsit agyontaposva egymást.
Ez olyan jól fog sikerülni, hogy mindazok akik azt hittük, hogy ez már az alja, kezdünk hinni a válságban, magunk is beállva a teszkó kígyózó soraiba.
Adja az ég, hogy ez csak ostoba vízió.

asdiob 2008.10.08. 13:19:20

Élő egyenesben nagy nyilvánosság előtt megkérném Vízkeleti Elvtársat, hogy diagrammon szemléltesse már a doláár erősödését az elmúlt 6-7-évben. 2000-ben, amikor dollárt váltottam éppen 310 Ft-ot kellett adnom egy rohadt USD-ért. Ma ennek éppen a felét. Nagy felértékelődés. Lehet, hogy Vízkeleti Úr háttal ül a moziban és tükörből nézi az előadást. Szóljon már neki valaki, hogy forduljon meg, mert pont az ellenkezőjét látja...

paráznabillegető 2008.10.08. 13:20:40

eszpe, addig vegyé konzervet, amíg van választék! :)
indulj is most! :)))
de még a számítógéped is váltsd át konzervre!!! :D :D :D

ujabb kerdes 2008.10.08. 13:29:01

amo 2008.10.08. 12:24:44

rés... tehát akörül lesz a fordulópont?

nyugdíjas666 2008.10.08. 13:37:31

Mindenki szidja az Uzsorásokat, de arról nem beszél, hogy a modern világban a Tőzsdei befektető = Uzsorás, kígyót békét összehordanak csak azért, hogy valamit megszerezzenek, ennek köszönhetjük a mostani helyzetet, a legtöbb részvény nem a valós értékén forog hanem a befektetők igényeit követi, ebből gazdagodtak meg sokan és most a kisemberrel(adófizetőkkel) fizettetik meg a veszteségeiket. Szép új világ, a gazdag tovább gazdagszik mi meg ráfaragunk, köszönjük piacgazdaság!

mufferbivaly 2008.10.08. 13:38:19

asdiob!

Há' mondom én, hogy KISZ-titkárnak jobb vót a csávó. Sőt, tán még politikai gazdaságtanból is...

smartdrive 2008.10.08. 13:43:24

agymosott banda, nem láttok tovább az árfolyamnál. pókert csinálnátok a gazdaságból

stn 2008.10.08. 13:44:04

de ostoba... persze, hogy a feri rontotta el a bankokat, meg mindent... ááá

kamuvilag 2008.10.08. 13:59:34

rrr100.wikispaces.com

Tiger 2008.10.08. 14:00:39

Feri rontotta el? Pár napja majdnem elsírta magát a vonatszerencsétlenség miatt. Választáskor táncolni láthattuk a TV-ben. Közben folyamatos hazudozás és mellébeszélés? Nem. Ő tudja mit csinál. Csak a csőcselék nem, aki megválasztotta újra

idióta hülyegyerek 2008.10.08. 14:09:33

azé tud ennyit esni mert ez az egész tőzsde meg stb minidg is egy nagy lufi volt soha nem mutatott sehol semmilyen szinten realitást... meg is érdemlik legyen nulla oszt jóccakát

csak az a faszság ebbe ez egészbe hogy aki eddig kőgazdag volt méggazdagabb lesz ez minden osszeomlás végterméke...

pityinger 2008.10.08. 14:11:32

Fektessék pénzüket konzervekbe és puskákba! (Gremlins 2)

misi 2008.10.08. 14:13:35

Halo.
Mi az, örulni senki nem örul? Vagy a short pozicio ennyire ismeretlen errefele? :)
Tsok.

daito 2008.10.08. 14:19:38

Lassan eljön az a pillanat, amikor a cégeket reálisabb értéken és áron fogják látni. Itt jön be az, hogy hiába tartja a piac XY céget 100 mrd-ra, ha valójában nem ér 100 milliót sem. Tessék már megnézni, hogy az idáig bedőlt cégek mik voltak: gyakorlatilag egyetlen "termékük" volt: a pénz. Ráadásul jó ideje a pénznek a legviccesebb formája, a hitel volt a termék.

Vicces formában, mert nemcsak hiteleztek, hanem valakinek a valamijére egy másik valaki által megítélt hitelt fektettek be, vagy egy ilyen biztos alapon álló valamibe fektettek be, esetleg adtak rá hitelt. Legjobban az AIG csinálta, éveken át kaszált azon, hogy az ilyen remek ügyleteket biztosította. Bedőltek szegények.

Azért vicces volna, ha az autód gyártója nem autókat gyártana, hanem papírt, "ha most kifizetsz 3 milliót, akkor 5 éven belül lesz egy 4 milliós autód" szöveggel. Kutya nem venné meg. Még akkor sem, ha egy másik autógyár erre kezességet vállalna, sőt, úgy forgalmazná, mint saját autójára szóló ígérvényt.

Tessék észrevenni, hogy olyan bankok, akik többmilliós betétes ügyféllel rendelkeznek, azok nem veszítik el az ügyfeleket. Legalábbis egyik napról a másikra. Azokat nem lehet tőzsdére dobni, és úgyis lesz olyan bank/szervezet/befektető, akinek csak az ügyfélkör (nagysága, minősége) meg fogja érni.
Maximum az értékük, tőkéjük egy részét veszítik el, ami addig, míg meg nem rohanják a betétesek pénzért: nagy kaland. (Jó, a részvényeseknek, vezetőknek nem feltétlenül.:)

Arra is tessék gondolni, hogy az elmúlt évek "száguldása" mögött kik álltak. A kedves hétköznapi emberek, akiknek valamilyen pénze (akár megtakarítás, akár hitel útján) bekerült a "rendszerbe". Azért nem volt ilyen 20-30 éve még, hogy milliónyi dolgozó nyugdíj megtakarítása valamelyik tőzsdén részvényeket vett volna. Sőt, az pláne nem, hogy x ország nyugdíjasainak pénzét egy marhára másik földrészen lévő ország tőzsdéjén található tökéletesen ismeretlen vállalatokból álló csomagba fektessék be. Ennek annak veszélyei. Ez a dicső tett viszonylag hosszabb időn keresztül elkövetődött, ráadásul mocskos mód rövidtávú szemlélettel, tehát aktuális ár, pillanatnyi haszon szemszögéből.

Warren Buffett nem feltétlenül fog dollármilliárdokat bukni, sőt, a végén lehet gazdagabban kerül ki a buliból. S ha bukik? Ő a "sajátját" kockáztatja, míg sok-sok tőzsdecápaguru/alap/bank bizony másét. Sok-sok másét.

Majd amikor tényleg ráeszmél a polgár, hogy "bocsi, de 15 évnyi nyugdíj megtakarításod értéke 0", s érzik majd nap, mint nap, hogy havi 100-200-500 dollárral, euróval kevesebb a pénzük (mert éhen nem hallhatnak odaát sem), akkor lesz csak igazán mókás. S ebben az a mocskos, hogy a kedves ügyfelek fizettek ezért, akik az egészet felügyelték, irányították: azok mocskos mód sokat kerestek. S hallani azokat a hangokat, hogy a "kedves ügyfelek" tehetnek róla, minek ment tőzsdére, stb. Persze máskor ez az ügyfél a barlanglakó, aki otthon, a párnacihában tartja a pénzét, vagy nem tart 2 bankkártyát és 3 hitelkártyát, meg nem nyomja fejből a tőzsdeindexeket.

Meg az összes közgazdász, politikus, aki fene mód hirdette, hirdeti, hogy az állam nem tud majd eltartani ennyi nyugdíjast, oldják meg máshogy az öreg éveik finanszírozását.

Ha a laikusok, akik pénzelték az elmúlt éveket, és most igazán nagyot buknak, értettek volna ehhez, akkor nem lett volna szükség a kedves alapkezelőkre, tőzsdematyikra, befektetési "intézményekre". Megoldották volna máshogy. Főleg úgy, hogy ők a brókerek/bankárok, mert értenek hozzá. De úgy láttam, hogy ezek közül is sok-sok ráfaragott mostanában.

Aztán az ilyen bácsik zavarban vannak, mikor rákérdeznek, hogy "nem Ön keresett az elmúlt években 500 millió dollárt ennél a most csődbevitt cégnél?" - "Ááá, alig 380 milliót."

S senkiben nincs ott bátorság, hogy legalább a jó édes anyukájába elküldje ezt bácsit. Ha már a nyilvános lefejezés kiment a divatból.

marosy 2008.10.08. 14:19:57

Annyi spekuláns bróker van Budapesten, hogy Dunát lehetne rekeszteni velük.

kamuvilag 2008.10.08. 14:29:56

pityinger, mit lehet biztonsaggal shortolni? Nem egy iranyba mennek a piacok, ha megnezed a mai EURAUD chartot, 2000 ticket fel, 1000 ticket le, 500 ticket fel. Wipeoutolnak. Mar aki pozicioban van.

pityinger 2008.10.08. 14:47:14

daito: Ott a pont!

kamuvilag: Mondom hogy Shotgun és konzerv!

ganxta 2008.10.08. 14:52:55

eszpe-nek:

fűtéskorszerűsítésnél bennhagyattam a vegyestüzelésű kazánt a rendszerben, erdő meg itt van szemben. telken fúrt kút.
asszem elmegyek aggregátot venni a szivattyúk áramához. és akkor mindenki bekaphattya...

Koor 2008.10.08. 15:03:24

Túl sok volt a fuksz
leesett a Bux

Lögar 2008.10.08. 15:31:03

Azért elképzelhetné nekem valaki, aki szidja a "spekulánsokat", hogy hogyan működne a tőzsde nélkülük, kizárólag a kibocsájtó és befektetők részvételével, mindennemű likviditás nélkül... akkor aztán lehetne adni bele a piacba...
Amúgy meg cimborák: a hosszutávú spekulánsok már régen kiszálltak a longokból, a kereskedők árhatása rövidtávon kvázi semleges; ezek most legfeljebb "bálnák", behemótok, vagy inkább a vágóhídi barmok lehetnek, akik nem a saját pénzüket játszák el.
Könnyű "spekulánsosozni", meg másokra mutogatni, hogy bankmentők kellenek, de a helyzet az, hogy nem ezek a szereplők berik tönkre a rendszert - maga a rendszer teszi ezt lehetővé, erre kéne rájönni. Káoszelmélet, drágáim - a lavina matematikailag leírhetó és TERMÉSZETES folyamat. Mi több, előre látható.

dkattila 2008.10.08. 15:43:57

A korábbi nagy válság után Molt 2200 Ft-ért vettem s 28000 Ft-ért adtam el.

Megy még a MOL és az OTP is jócskán lejebb.

Ez a hisztéria eltart még pár hétig.

Csak nyugi a vásárlással.

Büdös Paraszt 2008.10.08. 15:54:44

Csak lefoglalták a Csányi bácsi szervereit az UD-nál. Lehet kiderült, hogy a kettedleges jelzálogpiaci kitettsége a banknak nagyobb mint 1%. :D

rezeg 2008.10.08. 16:31:39

Holnaptól jöhet a fekete leves? - Jönnek a shortosok

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.10.08. 17:38:57

Eladtam ma mindent, és várom, hogy elmúljon a hisztéria. Az elmúlt fél évben 20%-ot buktam a BÉT-en, és ez talán még nem is olyan sok, mint amennyi lehetett volna.

F&F 2008.10.08. 20:27:03

Lögar, te brókerpárti vagy! Érdekeltség?

Tudod, az lenne a tőzsde. Mert a mostani orosz rulett. Persze tizedannyi bróker se kellene és a spekulánsoknak is más terepet kéne keresni. A szívem sajog értük.

Nincs még itt a mélypont. Nálunk se. Lesznek hazai csontvázak. De nem a MOL. Remélem az OTP se. Viszont a külföldi tulajdonú bankokkal és a biztosítókkal nagyon óvatosan üzletelnék.
Ha addig fajul a buli, hogy a hazai ingatlanárak is esni kezdenek, akkor viszont az ég legyen velünk!

Karlitosz 2008.10.08. 21:18:31

spekulánsokat, brókereket a dunába.
nem kár értük.
dögöljenek meg mind.

dolgoznikék 2008.10.09. 00:06:55

Nézzétek meg a DJIA-t a kezdetek kezdetétől! 70 éven át szép egyenessel le lehet írni, aztán 1980-nál törik egyet az egyenes, majd 2000 környékén még meredekebb lesz. 80ban a Reagen kormányzat enyhített a szabályozáson, 2000-ben meg a másodlagos hitelpiac indult el. Ti elhiszitek, hogy a világ termelése ugrásszerűen megugrott volna?! mitől, hogyan? Nagy lufi az egész tőzsdevilág.. befektetik a hitel hitelének a hitelét is.. és várják a hozamot! Ugyanez az arany árfolyamára is igaz. Szerintem aranyba fektetni 900 dolláron szintén lufi. Lesz még az is 400 dollár..
Az a baj, hogy kurva sok közgazdász lufihámozó van, ahelyett hogy a gyárban lennének a soron és termelnének. :)
Lesz itt még esés egy ideig.. a mostani árfolyamok felénél elkezdek majd a vásárláson gondolkozni.

dolgoznikék 2008.10.09. 00:14:27

Továbbá azt sem értem, hogy lehet az, hogy az USA-ban többet keres egy feka parkolóőr 6 általánossal, mint itt egy mérnök. Mi a fedezet mögötte? Ne mondja nekem senki, hogy olyan nagyon fejlett az ottani gazdaság, hogy kitermelik. Lufi, lufi, lufi. A tőkések globalizációja visszaüt saját magukra. Nekiállhat versenyezni mindenki a kis szorgos kínaival, meg tajwanival. Kiegyenlítődik a világ.. Szerintem Afrikában nem aggódnak a válság miatt..

misi 2008.10.09. 12:55:23

Szerintem a penzt el kell inni. Es akko nincs kamatado, tozsdebukta, bankpara csak jokedv es kacagas.
Igyal magyar.

Karlitosz 2008.10.09. 18:26:16

nincs vesztenivaló bankbetétem de ha egyszer nem kapok fizetést bemegyek a bankba egy lángszóróval.

Critmiss 2008.10.09. 19:08:42

És kit lehet beperelni, ha tönkremegy az OTP? A pénzügyminisztert? Az elemzőket? Minden pénzügyes nyilatkozót? Csányit?

Brix 2008.10.10. 02:02:40

Lassan ilyen szinteken EUR/HUF eladast kell nyitni elobb-utobb visszaerosodik a forint es a kamatkulonbozet is segiti (8,5%, 3,75%)
Az OTP es Mol eseteben az elkovetkezendo nehany nap ( holnap?) vizvalaszto lesz. A kenyszer likvidalasok akar meg lentebb nyomhatjak az arat, de utana egy 1000-1500 pontos felpattanas siman benne van rovid tavon. A piacok hazai es nemzetkozi szinten durvan tuladottak, jonni kell a korrekcionak.

ZaZie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.10.10. 10:07:26

Köszi a megnyugtató szavakat. :)

Brix 2008.10.10. 10:47:31

Az OTP feljelent!

A bank ma a rendőrségen, jövő héten a brit hatóságoknak feljelentés ismeretlen tettes ellen tőkebefektetési csalás gyanújával. Ha kérik a hatóságok, az OTP meg tudja nevezni azt a hedge fundot és azt a személyt, aki, ami valószínűleg az akció mögött áll, mondta Csányi.
süti beállítások módosítása