BUKSZ

Minden, ami tőzsde. Meg egy kicsit az is, ami nem.

Hírek

Portfolio Blogger

Utolsó kommentek

Címkék

abramovics (1) adóforintok (1) akvizíció (4) alakzat (1) állami (1) államkincstár (1) apple (2) áram (2) arany (1) aranytömb (1) árfolyam (21) árupiac (1) atom (1) audi (1) autó (3) ázsia (2) ballmer (2) banán (1) bank (13) bankár (3) befektetés (17) befektetési alapok (1) benzin (6) bertha (1) bét (1) betét (1) beva (1) bioetanol (1) bizonytalanság (1) bkv (2) blacberry (1) bróker (1) buffett (1) bukás (2) bux (2) bűz (1) búza (1) cápa (1) capital partners (1) certifikát (1) city (1) commodity (3) csaj (1) csalás (1) cseh (1) csőd (1) csúcs (4) cukornád (1) dax (1) diplomácia (1) divat (1) dízel (1) djuice (1) dobál (1) dollár (2) drága (2) drágakő (1) dubai (1) econet (1) élelmiszer (2) elemzés (1) energia (4) erőmű (1) értékteremtés (1) esés (7) etikátlan (1) euró (1) eurózóna (1) federer (1) fejlődő (1) felelősségvállalás (2) felmérés (1) felvásárlás (1) fidesz (2) flash (1) foci (1) font (1) forgalom (1) forint (3) fund (1) fűtés (1) fúzió (1) garros (1) gáz (5) gazdag (3) gázolaj (4) gazprom (2) gázvita (2) gdp (2) geotermie (1) goldman sachs (2) görög (2) görögország (2) guru (1) gyémánt (1) gyógyszerlobbi (1) gyurcsány (4) h1n1 (1) háború (1) hedge (1) hedge fund (1) hibrid (1) hitel (1) hitelválság (3) hosszú táv (1) hülyeség (5) humor (2) hurrikán (1) infláció (1) ingatlanalapok (1) iphone (1) ipod (1) irán (2) jockey (1) jótékonykodás (1) kalóz (1) kamat (1) kampány (1) katrina (1) kenyér (1) kína (2) kínos (1) kockázat (2) kocsis (1) kommunizmus (2) kormányszóvivő (1) kötvény (1) közbeszerzés (1) közlemény (1) közszolgálat (1) kukorica (2) külföldi (1) labdarúgás (1) légitársaság (1) lemondás (1) lobbi (1) london (2) lopás (1) lufi (1) luxus (2) madoff (2) mák (1) marx (1) matáv (2) megtakarítások (1) menedzsment (2) miniszter (1) mol (2) mtelekom (2) mtv (2) mvm (2) nadal (1) napkollektor (1) navracsics (2) nemesfém (1) nyomor (1) nyse (1) nyugdíj (6) nyugdíjpénztárak (1) oba (1) olaj (17) olajár (1) olajársokk (1) olajmező (1) olajpiac (1) olajplatform (1) olajsejk (2) olajtartalék (1) olcsó (1) olimpia (2) oltás (1) öngondoskodás (2) opec (2) orosz (5) oroszország (1) ország (2) őrület (1) ostobaság (1) osztalék (1) pánik (6) pannon (1) peking (1) pénzpiaci (1) pénztárak (1) pga (1) piramisjáték (1) pláza (1) politika (1) portfolioblogger (19) profit (2) pszáf (1) puma (1) rablás (1) rally (1) recesszió (1) reform (1) rekord (3) részvény (16) rita (1) rizs (1) roland (1) rombolás (1) short (4) sky (1) skyeurope (1) slovenije (1) soros györgy (1) spekuláció (7) subprime (1) száguldás (3) szakad (1) szavazás (1) szegény (1) szerbia (1) szétesés (1) sziget (1) szijjártó (1) szijjártó péter (1) szlovák (1) szlovénia (1) szollár (1) szomszédok (1) sztrájk (1) támogatás (1) technikai (1) telekom (1) telekommunikáció (1) telenor (1) tenisz (1) terrorista (1) tiger woods (1) tojás (2) tőzsde (30) transzparencia (1) turbo (1) tv (1) üdvözlőlap (1) ukrán (2) usa (6) üzlet (3) választás (1) válság (31) váltságdíj (1) veres (1) vicc (7) video (1) zakó (4) zuhan (1) zuhanás (11) Címkefelhő

2008.07.22. 10:00 loanshark

Még mindig megéri dízel autót venni

Néhány hónapja már drágább a benzinkutakon a gázolaj, mint a benzin, így lépten-nyomon belebotlunk olyan vitákba, amelyek arról szólnak, hogy megéri-e még dízel autót vásárolni. Pedig nem nagyon érdemes vitatkozni ezen, hiszen a válasz csak annyi: attól függ.

Méghozzá nem is olyan sok mindentől, leginkább attól, hogy

  • mekkora különbség van a két üzemanyag ára között
  • mekkora különbség van a dízel és a benzines típus ára között
  • évente hány kilométert teszünk meg autónkkal

Végeztem egy villámgyors számítást egy kicsi (Renault Clio), egy közepes (Opel Astra) és egy nagy (Toyota Avensis) kategóriás autón, melynek során 310 forintos benzin és 330 forintos gázolaj kiskereskedelmi árból, 30 ezer kilométeres éves futásteljesítményből és az alábbi hivatalos adatokból indultam ki.

 

A dízelek és a benzinesek szervizköltségei általában nem térnek el jelentősen, így a Clio esetében a dízel modell 470 ezer forintos felára 3.8 év alatt megtérül, ugyanis évente több mint 122 ezer forintot takaríthatunk meg vele az üzemanyagon. Az Astra rosszabb mutatókkal rendelkezik, ott az éves megtakarítás csak 63 ezer forint, így 8.5 év kell, mire visszahozza az árát. Mindeközben az Avensis 4 év alatt térül meg, mivel évente 125 ezer forintos előnye van a dízelnek.

Egy röpke érzékenységvizsgálattal azt is beláthatjuk, hogy a megéri-e dízel autót venni kérdésre a válasz leginkább attól függ, hogy évente mennyit használjuk az autót.


 

100 ezer kilométeres éves futásteljesítménynél például a Clio és az Avensis alig több mint egy év alatt visszahozza az árát, míg egy Opel Astra évi 5 ezer kilométeres futásnál 50 év alatt sem térül meg.

 

Összességében annál inkább megéri dízel autót venni, minél többet hajtjuk autónkat évente, egyébként pedig érdemes mindenkinek a fenti két perces számításokat elvégezni, mielőtt döntést hoz új autójának típusáról.
 

1 komment

Címkék: dízel autó olaj benzin gázolaj


A bejegyzés trackback címe:

https://buksz.blog.hu/api/trackback/id/tr41578573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hal · http://halak.blog.hu 2008.12.05. 20:58:30

Egyet értek, még a viszonylag magas gázolaj árak melett is gazdaságosabb a dízel,.....csakhogy, sokkal környezet szennyezőbb.
süti beállítások módosítása